Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2133 ggr
[W.D Skorrm]
2016-10-13 22:16

Tjej utan smink?

Osäker på var jag ska lägga det här så nån får flytta den om den ligger fel.

Jag började ny skola för 4 dagar sen och ja, jag har 1 halv vän hittills men fick dock veta idag av tjejerna i klassen att en tjej utan smink i deras klass är inte en tjej så jag ser inte mig själv som både tjej och kille för kön är inte sån stor grej för mig men blev så irriterad på att dom ska säga att man måste ha smink för att räckans som tjej?! De är inte rätt på nått ställe.

Annons:
Sindri
2016-10-13 22:46
#1

Visa dem att de har fel!!! Bara skratta åt dem och bry dig inte för fem öre.

Åsa S
2016-10-14 07:46
#2

Oj det var bland det mest korkade jag hört. Skratta rejält åt såna kommentarer. Såna tankar och ideer måste komma från nån som inte är riktigt rätt i huvudet. Titta runt i samhället det finns rätt många kvinnor utan smink .

Herveaux
2016-10-14 09:41
#3

Stå på dig TS och fortsätt vara dig själv! 🙂
Att använda smink eller inte har absolut ingenting att göra med vilket kön man tillhör.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Äppelsnäckan
2016-10-14 10:46
#4

Som alla redan sagt, löjligt påstående. Personligen föredrar jag naturligt utseende eftersom det är mer äkta, men oavsett vad man tycker spelar det ingen roll om någon har smink eller inte, du får gå utan smink hur mycket du känner för. Det är bara bullshit att man inte är tjej om man inte sminkar sig.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

ipopuma
2016-10-14 13:20
#5

hahahahha undrar vad jag är då xD ser mig som tjej fast använder typ aldrig smink (max 5 gånger per år, men inget jag är bekväm i) Ser mig inte som kille. Undrar vad jag är då? xD kanske en mask hahahah Nä det var faktiskr bland det underligaste jag har hört :P

[Pälsbollen]
2016-10-14 18:59
#6

Hur kom de ens på det? Smink har liksom inget med kön att göra… Bara strunta i dom i visa att du är bra som du är (för det är du garanterat!)

Annons:
[134643]
2016-10-15 11:27
#7

Innebär det att jag är tjej fram tills att jag tar av sminket på kvällen? Blir jag kille helt magiskt då? ;) Självklart spelar det ingen roll om man har smink eller inte :)

Jaguar_
2016-10-16 19:11
#8

Jag har aldrig sminkat mig och aldrig brytt mig heller om den saken när folk babblar  😉 Jag är då rakt en hon även om jag inte bär smink så stå på dig och var den du är. Inte något andra vill du ska vara. Tror att de är allt för osäkra på sig själva sminklösa. De tror väl inte att de duger utan smink och om någon kommer och visa att de är starka utan smink så måste de ju trycka ner denna stackare så de känner sig bättre. Helkorkat! 😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Elsaharr
2016-10-19 18:04
#9

Bitcha tillbaka bara, typ "bara för att jag inte är en fake ass bitch som du" typ. Skoja, men kom på nå bra comeback.

Zingo ;D

Sundbyberg
2016-10-19 19:56
#10

Säg "bara för att jag inte behöver smink för att se snygg ut". Tråkigt att du har behövt hamna i en klass med såna idioter.

Herveaux
2016-10-19 20:51
#11

#9 "Why cover up perfection?"
(betyder ungefär: Varför dölja något som är perfekt?)
Klämkäckt svar på tal utan att skapa allt för dålig stämning kanske. 😛


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Elsaharr
2016-10-19 20:57
#12

#11 Något sånt ja ;-))

Zingo ;D

tlover
2016-10-21 09:30
#13

När folk frågar så brukar jag helt enkelt säga att jag är så snygg att jag inte behöver smink. Många tror däremot att jag sminkar mig då jag har mycket färg som det är. men jag sminkar mig i princip aldrig och jag är då tjej, eller kvinna vid det här laget.

Så vad är alla killar som har smink då, är dom tjejpolare till dessa tjejer?

Könet ligger inte i sminket

l'm back

Annons:
Bibbi😄
2016-10-22 18:55
#14

Antagligen är dom avundsjuka på dom som inte behöver smink för att vara tjej. ;)

trettiotrean
2016-10-27 01:07
#15

Jag har aldrig burit smink i skola eller ens på fester. Jag vet att folk runt omkring mig har ifrågasatt detta, inte direkt till mig men bakom ryggen. Högstadiet var värst, jag hade mina kompisar från mellanstadiet men ingen annan verkade intresserade av att ens lära känna mig. Jag vet att det berodde mest av allt på att jag inte passade in i deras mall. Som sagt, jag hade mina vänner från mellanstadiet som jag höll fast vid så jag hade inga problem med att stå ut. Har sällan brytt mig om vad andra tycker om mig. Det viktigaste för mig är att Jag är bekväm med hur jag klär mig och hur jag ser ut. Det är så det ska vara. Mitt råd till dig är att fortsätta vara dig själv. Vill du inte bära smink, gör det inte! Att följa grupptrycket bidrar bara till att fler mår dåligt av att inte passa in. Könet sitter inte i ansiktet eller i kläderna.

Bibbi😄
2016-10-27 14:51
#16

Har inte heller användt smink förutom läppstift i så fall :)

Jamie+Engla
2016-10-27 16:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag har aldrig burit smink, är 18 år gammal. Jag har aldrig haft intresset att göra det, och jag får massa kommentarer att folk gillar min sminkning och mina mörka ögonfransar. När jag säger att det är naturligt då ska folk ta mig i ansiktet och se efter. Tycker absolut inte att man behöver ha smink, väldigt bekvämt utan

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Sajmen
2016-11-13 16:13
#18

Om dom är så utseende fixerade så kan du hitta bättre i en soptunna. Är långt ifrån deras business att bry sig hur vida du vill ha smink eller inte.

Upp till toppen
Annons: