Annons:
Etikettmode-och-skönhet
Läst 1121 ggr
[Littlepig]
10/20/16, 5:58 PM

Larmsaken är kvar..

Hejsan Idag köpte jag trosor, och kom senare på att storleken var fel på dom. Jag tog tillbaka de som kassörskan tagit bort larmet på och gick för att byta. Såg då att det var samma storlek, så jag hängde tillbaka mina nya utan larmsaken och lade ner fel, alltså de med larm. Hur får jag bort detta?? Det var spetstrosor så vågar ej be mamma om hjälp. Antingen kasta de (de var inte så dyra) eller få bort de. Att gå tillbaka till butiken är inget alternativ. De kommer tro att jag snott de. Hjälp tack

Annons:
Stallmima
10/20/16, 6:08 PM
#1

Har du inte kvittot kvar?

[Littlepig]
10/20/16, 6:10 PM
#2

Jo, men de kan ju tro att jag snott med mig ett extra par och sedan liksom köpt det på kvittot och smugglat med mig det med plomberande..

Em_
10/20/16, 6:14 PM
#3

Lät det inte när du gick ut ur affären?  Larmen brukar vara gjorda så att de inte går att ta bort utan att göra sönder kläderna. Det är nog lättast att köpa nya bara.


[Littlepig]
10/20/16, 6:20 PM
#4

#3 Nej, konstigt nog inte. Vågar inte gå tillbaka, kom på att det kan tjuta på vägen in också. Och eftersom det är trosor vågar jag inte direkt riskera att de börjar rota runt i påsen. Nej, får köpa nya istället :P

Katarina97
10/20/16, 7:12 PM
#5

Köpte en bikini en gång och de glömde ta bort larmet vilket jag inte märkte förrän jag kom hem. Gick tillbaka med bikinin och kvittot och förklarade och de tog bort larmet utan konstigheter, så det borde inte vara några problem för dig heller. :) Pep inte vare sig när jag gick ut eller in i affären med dem.

[Littlepig]
10/20/16, 8:18 PM
#6

#5 Tack för svar.. men vågar inte riskera någonting liksom :/ så feg som jag är. Hahah.

Annons:
ElinvBorg
10/20/16, 10:43 PM
#7

Du riskerar inget om du har kvitto, ska de ta fast dig för snatteri? Med vilka bevis?

Medarbetare på Akvariefisk ifokus

96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane

vendelay
10/20/16, 11:37 PM
#8

Jag kan inte tänka mig att de skulle kunna påstå att du snattat. De måste ju bevisa att du snattat i så fall, med t.ex. videofilm. Om du inte har snattat så finns det inga bevis på det och då är det inga problem. Dessutom gör butikspersonal (och alla andra människor) fel hela tiden, så de kommer förstå! Jag har råkat ut för samma sak, men det har bara varit att ta med kvittot och be dem ta bort larmet 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Sindri
10/21/16, 12:02 AM
#9

Varit med om samma sak. Inget konstigt alls att gå tillbaka och säga att de glömt ta bort larmet.

Katarina97
10/21/16, 12:45 AM
#10

#6 Förstår det, även om jag är säker på att det inte skulle varit något problem. Och om det bara var ett par trosor som inte var så dyra så kanske det är lika bra att strunta i det om det känns för jobbigt. Vet tyvärr inte om det finns något sätt att få bort det utan att gå tillbaka till affären. 

Om du ändå tänkt slänga dom annars så kan du ju alltid testa med lite våld och en tång eller något. Risken finns ju att det inte lossnar ändå eller att trosorna går sönder men om du ändå tänkt slänga dem annars så finns det ju inte mycket att förlora 😛

Carrosh
10/22/16, 11:07 AM
#11

Jag tror inte de kommer tro att du snott dem om du går tillbaka. Snattar man kommer man ju inte tillbaka med varan till butiken. Och dessutom med uppvisande av kvittot. Misstag kan alla göra, även de som jobbar i butik, så bara gå dit och förklara läget så tar de bort larmet.

Har hänt mig också, och det var inga problem alls.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Sollar
10/22/16, 11:27 AM
#12

Du kan ju ringa affären och berätta vad som hänt och så bestämma en tid med personalen för att komma dit med trosorna.

tiger tok
10/23/16, 6:25 AM
#13

I butikerna har dem ju en magnet som gör att larm saken lossnar och, kanske värt att testa??

Annons:
Elsaharr
10/23/16, 10:17 AM
#14

Det är ju bra att försöka utsätta sig för situationer man är osäker eller rädd inför, söndag tycker du ska gå tillbaka till affären med trosorna. Troligtvis kommer de inte tro att du stulit trosorna om du förklarar vad som hänt.

Zingo ;D

[Devya]
10/23/16, 10:46 AM
#15

Jag råkade ut för en liknande sak för många år sedan. Jag valde att köpa en bh och ett par trosor och då jag kom hem märkte jag att alarmet fortfarande var kvar på trosorna. Jag kollade på kvittot och såg att de hade inte ens tagit betalt för trosorna. Det skulle alltså kännas lite knasigt om jag då åkte tillbaka med trosorna som inte ens fanns med på kvittot så jag valde att strunta i det hela. Jag tog bort alarmet på egen hand där hemma vilket var inte särskilt svårt men tog lite tid. Kändes ju nog som om jag hade "stulit" dem men samtidigt tänkte jag att är kassören så pass klantig så får de skylla sig själva. =P

Carrosh
10/23/16, 11:04 AM
#16

#15 Alla människor kan göra fel. Ingen kan göra rätt hela tiden, den mänskliga faktorn finns alltid där, inget konstigt med det. Inget att skuldbelägga för.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Devya]
10/23/16, 11:16 AM
#17

#16 Såklart de kan. Jag skrev bara att de får skylla sig själva om de råkar klanta till sig. :) Jag tänker åtminstone inte börja köra långa vägar för att korrigera deras misstag.

Carrosh
10/23/16, 11:18 AM
#18

#17 Skylla sig själva och skylla sig själva. Det handlar inte om skuld här, bara mänsklig faktor. Bara för att det blivit fel behöver man inte göra någon stor grej av det alltid.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Devya]
10/23/16, 11:21 AM
#19

#18 Tycker att du hakar upp dig alltför mycket på ett ord nu. :)  Jag menade inte att man skulle göra en stor grej av det, vart skrev jag ens det? 

Skuld och skuld, det är bara så man säger.  Det var inte menat mera än att påpeka att misstag sker och att vi inte alltid behöver vara  där för att korrigera andras misstag. ;)

Carrosh
10/23/16, 11:35 AM
#20

#19 Då ber jag om ursäkt. Tonen i texten (val av ord osv.) lät så hårda, vilket jag tolkade som en rätt tråkig syn på saken, men då hade jag fel. 😃

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
[Devya]
10/23/16, 11:43 AM
#21

#20 Det var absolut inte min mening isåfall! Det var mera menat som att det inte är en så stor grej och därför korrigerade jag inte heller felet. Är man liksom lite klantig av sig så är man men jag påstår ju inte heller att det här är något som annars aldrig händer. :) Jag har själv packat beställningar så jag är mycket medveten om den mänskliga faktorn. :)

dermot
10/23/16, 11:40 PM
#22

Om du väljer att försöka få bort larmet så tänk på att vissa sorters är fyllda med bläck så ha på oömma/skyddskläder och på ett ställe där det inte gör något att det blir färgstänk ifall det skulle vara så. :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Upp till toppen
Annons: