Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1473 ggr
Hoseok
10/21/16, 8:39 AM

Officiella Tips på serier/filmer/böcker-tråden

Jag tycker det kommer upp så ofantligt många "Tips på serier/filmer"-trådar hela tiden, så tänkte att vi istället kan samla alla tips på serier och filmer här. 

I denna tråd kan du dela med dig av filmer, böcker och serier du tycker andra borde kolla på, eller kanske fråga andra efter något speciellt du söker.

Om du söker nya saker:
Tänk på att det är tusen gånger enklare att hjälpa dig om du berättar Vad för typ av serier, böcker eller filmer du gillar. Ge exempel på saker du redan tycker om, osv. 

Om du vill ge tips på saker:
Skriv gärna en kort beskrivning om vad varje film/serie/boken handlar om. Utan spoilers, såklart. Glöm inte också vilken genre den tillhör, det underlättar också.

  • Redigerat 9/13/20, 1:22 PM av [134643]
Annons:
vendelay
10/21/16, 12:21 PM
#1

TV-serier

Supernatural - Övernaturligt / skräck / action. Handlar om två bröder som jagar monster. Mycket spännande, ibland väldigt blodigt och väldigt mycket känslor!
The Blacklist - Action / crime / drama. Handlar om en högt uppsatt kriminell man som börjar hjälpa FBI att fånga andra skurkar. Spännande, lite blodigt och många oväntade vändningar.
Lucifer - Skräck / övernaturligt / humor. Handlar om Lucifer, Satan, som tröttnat på helvetet och istället försöker sig på ett liv på jorden. Väldigt rolig och spännande.
The 100 - Postapokalyptisk / action / drama. Handlar om en grupp ungdomar som sänds till jorden efter att ha levt i flera generationer i rymden efter ett kärnvapenkrig. Ganska trovärdigt, händer väldigt mycket och intressant.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

panini
10/23/16, 10:58 PM
#2

Misfits - Drama/ Supernatural/ Komedi. En grupp ungdomar gör samhällstjänst när en storm plötsligt blåser upp och de träffas av en blixt som gör att de får övernaturliga krafter (5 säsonger, "ungdomarna" byts ut efter hand). Mycket sex och mycket mord, men på ett komiskt vis, inget överdrivet 😉

[Littlepig]
1/22/17, 12:42 AM
#3

Tänkte härmed berätta om några av mina absolut favoritserier i hopp om att andra kanske ska få lite tips :) Teen Wolf - Drama / skräck / fantasy /action: En otroligt bra serie. Förmodligen den bästa jag sett. Namnet är töntigt och beskriver inte den bra alls. Den är mycket mörkare än vad namnet beskriver den som. Handlar om en tonårskille som blir förvandlad som en varulv och får möta olika varelser, många ganska skrämmande, och kämpa emot de samtidigt som andra problem dyker upp. Låter väldigt töntigt men varelserna är ganska obehagliga, lite blod och våld, dealar även med lite mer allvarliga ämnen som psykisk ohälsa och kan vara riktigt obehaglig ibland. Älskar hela castingen, den här serien betyder så mycket för mig. Se den. Orange Is the New Black - Drama: Handlar om ett kvinnofängelse då man får följa allt från huvudkaraktärer Piper Chapmans perspektiv. En Netflix originalserie som är mycket omtalad, man får träffa många olika personligheter och lära sig om deras bakgrunder, samt se mycket intriger, spännande händelser samt deras vardagsliv i fängelset. Sevärd. Game of thrones: Fantasy / drama Inte så jättemycket överdrivet fantasy, men sjukt bra. Handlar om olika kungadömen som alla krigar om The iron throne. Mycket intriger, spännande händelser osv. Kan vara väldigt grov med både maximalt med våld och sexscener men sevärd ändå. Gossip Girl: Drama / tonår / romantik En väldigt bra serie som handlar om ett gäng tonåringar på Upper East Side, de är rika och bortskämda men måste samtidigt deala med förflutna och alla nya händelser. Man får följa deras liv helt enkelt. Mycket kärleksdraman. Bones: Kriminalserie / mord / drama Handlar om en kvinna som jobbar som rättsantropolog hos FBI (tror jag) som utreder brott och specialiteten är då liken (hon är bra på att analysera de dvs). En ganska gammal serie som började 2005 men som fortfarande håller på. Definitivt sevärd.

pankaks_farsan
1/23/17, 9:31 PM
#4

Jag rekommenderar att ni kollar på Stargate SG-1, Handlar om ett team bestående av 4 personer som går genom en "ring av vatten" till andra planeter.

Upp till toppen
Annons: