Annons:
Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 1098 ggr
Omi
10/23/16, 12:21 PM

Att bli starkare?

Så jag har planerat i nästan över 4 år nu att bli hovslagare och vet att jag kommer behöva bli starkare ifall jag ska orka jobba med dom stora 'monsterna' som kan väga upp till 1,2 ton, så är de nån som har nått tips på hur man blir starkare? förutom att gå på gym för är för ung för de och skulle nog inte våga heller.

Annons:
OlgaMaria
10/23/16, 12:45 PM
#1

Ladda hem sworkit-appen. Superbra för att träna styrka och även kondition. Finns också många andra bra appar eller klipp på Youtube. Att träna utan vikter med bara din egen kropp som tyngd kommer man långt med. Men du kan också gå ut och lyfta något tungt och kasta iväg. Sök på stenåldersträning på youtube :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Aleya
10/23/16, 12:55 PM
#2

Du kommer även bli starkare med jobbet. I början av mitt jobb orkade jag inte lyfta på vissa sätt. Men nu efter 4 år i branschen så kan jag lyfta ta mig tusan allt fast det var krångligt i början.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Linn Is The New
10/23/16, 3:21 PM
#3

Komihåg att träna ryggmusklerna, ryggen slits något otroligt när man är hovslagare.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Tanami
10/24/16, 3:23 PM
#4

Träna hemma om du inte känner att du vill gå på gym. Hur du kan träna vet jag inte men tänk på att träna ryggen!! Att vara hovslagare är inte ergonomiskt för fem öre och jag kan tänka mig att majoriteten av hovslagare får för eller senare problem med ryggen på något vis tyvärr

http://carolinearman.weebly.com/

Åsa S
10/25/16, 7:38 AM
#5

Simma och vattengympa är bra träning för rygg och magmuskler så man får ett stabilt mittenparti vilket är jätteviktigt ifall man har tunga lyft + det är skonsamt för leder etc. På vattengympan jag går på får man vara med om man fyllt 12år.

Upp till toppen
Annons: