Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2112 ggr
DjurälskarenEmelie
2016-10-24 21:02

Praoa utomlands?

Hejsan! Jag går i åttan och vi har paro i två veckor nån gång i början på näst år tror jag. Jag är väldigt intresserad av djur (därav mitt lame namn haha) Det skulle va otroligt kul att praoa utomlands i t.ex USA på nån spca animal shelter elr liknande så jag undrar om detta skulle va möjligt? Nån här som praoat utomlands? Jag har också funderat på om det ej skulle gå att utomlands att ksk praoa på hundstallet, går det? Tar dom in praoelever där?

Annons:
Åsa S
2016-10-25 07:34
#1

Hundstallet tog emot elever från den skolan jag jobbade på men det var gymnasiet och vi hade både hund och djurinriktning.

Vi skickade även elever utomlands men det var ett EU-projekt som heter Leonardo. Vi skickade elever enbart inom EU och EU betalade majoriteten av kostnaderna ex. flyg, mat, boende. Vi lärare hade varit nere och tittat på praktikplatserna och hälsat på våra samarbetspartners ex. i holland bytte vi elever de tog emot några av våra och fixade praktik till dem och vi gjorde samma sak och fixade boende och praktik till deras elever. Dessa elever var dock mera 18år du låter lite ung och dina lärare har ju inte möjlighet att också åka och inspektera arbetsplatsen och liknande alla människor och arbetsplatser är inte lämpliga för unga människor. Så jag säger vänta och vill du åka utomlands på praktik fråga gymnasieskolorna du tänkt söka till om de har projekt för praktik utomlands.

Upp till toppen
Annons: