Känsliga rummet

Varför inte självmord (x)

2016-10-26 23:35 #0 av: Omi

Varför ska man leva om man bara har 1 katt och 1 ponny döda föräldrar, och ingen som tar en på allvar eller respekterar en ?

Anmäl
2016-10-26 23:46 #1 av: amandajklath

Livet har bara börjat och det finns mängder med roliga saker att uppleva, har du någon vuxen du kan prata med? (en kurator, skolsköterska, lärare eller någon annan som du kan berätta hur du känner för)

Anmäl
2016-10-26 23:47 #2 av: _Fisken

Du ska leva vidare för dina föräldrar vill det o vi andra också. Du kommer också å få dina fina dagar. 

Anmäl
2016-10-26 23:49 #3 av: Omi

Nej för jag har provat prata med kurator och lärare + bris men ingen av dom värkar ju ta en på allvar och puttar undan en som ett litet sidoprojekt 

Anmäl
2016-10-27 00:53 #4 av: Temmy

Rekommenderar att du kontaktar BUP (barn- och ungdomspsykiatri) istället eftersom du redan testat med kurator och bris, de har bättre resurser för att kunna hjälpa dig där. 

Anmäl
2016-10-27 14:31 #5 av: Linn Is The New

Av egna erfarenheter är Bris värdelösa, tyvärr. Bättre att du kontaktar BUP istället, precis som dom ovan säger. Ditt liv har precis börjat och du skulle gå miste om så mycket fantastiska saker om du tog självmord. Det finns alltid ljus i tunneln, även fast det tar tid att se det.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anmäl
2016-10-27 23:30 #6 av: Anonym783

Läste ett citat en gång, det gick såhär ungefär

To end your life doesn't make the pain go away
It just passes it on to someone else

Så snälla kämpa på ❤️❤️❤️

Anmäl
2016-10-28 10:01 #7 av: ipopuma

Håll ut till nästa epok i ditt liv. Så jag tänker/tänkte . Och det var det som fick mig i högstadiet att röra mig framåt. Så säger samma sak till dig då det hjälpte mig att se framåt. 

Går du på grundskola eller gymnasium? Tänk efter det. Gör upp en plan och tänk på vad du ska göra efter den här epoken. Sätt upp ett mål/dröm (kan vara ett mål om 1 vecka till 10 år) 

Kontakta BUP, skriv ned allt du tänker på ett papper. Då får du mer grepp på det. Både på en mindre bra dag och en mer bra dag. 

Anmäl
2016-10-28 18:18 #8 av: antibiotika

Jag förstår hur du känner om du vill prata kan du meddela mig.

Anmäl
2016-10-29 13:11 #9 av: Hera

Varför?  En anledning är ju djuren. Du har valt att skaffa dom och måste därför ta ditt ansvar som djurägare.  Dom är beroende av dig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.