Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1864 ggr
Amira03
10/29/16, 5:55 PM

Livrädd

Min kompis som är kille vill att jag ska skicka nakenbilder men jag vill verkligen inte det och han säger att han har skurit sig och blöder jättemycket och så säger han att det var för att jag inte skickade nakenbilder och jag säger att han måste ringa ambulans men han gör det inte han säger att han kommer göra det om jag skickar bilder men jag vill verkligen inte det jag mår fett dåligt vad ska jag göra jag spyr snart!! 😭 😭 😭

Annons:
Herveaux
10/29/16, 5:59 PM
#1

SKICKA INGA BILDER!! 

Han hotar dig bara för att du ska skicka bilderna - han har knappast skadat sig själv.
Att bete sig som han gör nu är både hot och utpressning.
Hur gammal är han?

Tycker inte du ska vara vän med folk som beter sig så här emot dig! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Maria
10/29/16, 6:00 PM
#2

Han håller på med utpressning så gå inte på det.

Mår han så dåligt kanske du kan prata med hans föräldrar eller syskon om han har?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Amira03
10/29/16, 6:01 PM
#3

Han är 13 som jag och tänk om han inte hotar mig?? Tänker absolut inte skicka några bilder men jag får sån panik😭😭💔

Maria
10/29/16, 6:02 PM
#4

Kan du inte ringa hans föräldrar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gladasvampen
10/29/16, 6:02 PM
#5

Det där var den löjligaste anledningen jag har hört "skicka nakenbilder annars skadar jag mig", om min kompis skulle säga så till mig skulle jag nog seriöst ifrågasätta både personen och vår vänskap. Kontakta hans föräldrar om det är så att han skadar sig, du ska inte behöva lösa problemet genom "nakenbilder"

[rumelle]
10/29/16, 6:03 PM
#6

Ring 112. Om personen har skurit sig så illa behöver han vård. Och om inte så behöver han fatta att man inte ska hota och utpressa folk som han gör.

Annons:
Herveaux
10/29/16, 6:03 PM
#7

#3 Som #2 skriver: prata med hans familj om du är orolig för honom,
men du ska absolut inte känna någon skuld om han väljer att skada sig själv.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Amira03
10/29/16, 6:03 PM
#8

Jag har inte hans föräldrars nummer och han säger att han är ensam hemma, försökte kontakta min allra närmsta vän men han svarar inte😭

Zadeira
10/29/16, 6:05 PM
#9

Kan du prata med dina föräldrar istället så kan de försöka leta upp hans föräldrar eller ringa till ambulansen.

Amira03
10/29/16, 6:07 PM
#10

Jag kan inte berätta för mina föräldrar vi är ju nära vänner dom kommer inte tillåta att jag är med honom efter detta om dom får reda på något😭💔 Ååååh jag är så rädd😭😭

[Toretto]
10/29/16, 6:07 PM
#11

skicka inga bilder! det han gör mot dig är vidrigt och ren utpressning prata med dina föräldrar om det här så så någon kan kontakta hans föräldrar så det här inte händer igen plus han säker gör så här mot andra som kanske blir så rädda så att dom skickar bilder.

Herveaux
10/29/16, 6:08 PM
#12

Jag förstår såklart om du inte vill detta, men jag som vuxen-tant tycker du ska visa detta för dina föräldrar och/eller visa hans föräldrar.

Om en kille håller på så här när han är 13 vill jag inte veta vad han kan hitta på om 10 år om det inte blir konsekvenser för hans handlingar…

Edit: Han låter inte heller som någon vidare bra kompis… 😕


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
10/29/16, 6:11 PM
#13

Vill du verkligen vara kompis med någon som hotar och utpressar dig för att få nakenbilder?

Jag tycker det är bättre att du berättar så att han kan få hjälp om det nu faktiskt är så att han skurit sig illa.

Annons:
Amira03
10/29/16, 6:19 PM
#14

Om han verkligen har skurit sig bara för att jag inte skickade bilder kommer jag inte orka leva för då är allt mitt fel 😭💔 Men eftersom han mår bra i vanliga fall hoppas jag att han bara hotar mig😭

Han säger att han kommer ringa ambulansen om jag skickar bilder men jag vill inte göra det😭😭😭 Jag har sån panik nu jag har ont i bröstkorgen och jag skakar som om jag fryser😭 Och jag tror han är arg på mig jag får sån panik jag vill inte leva längre😭😭

[Toretto]
10/29/16, 6:24 PM
#15

om du verkligen bryr dig om honom måste han få hjälp nu för det här är ett väldigt sjukt beteende han har som bara kommer eskalerar och han kommer skada massor med personer som mår precis lika dåligt som du gör nu och det är säkert inte bara dig han ber naken bilder av och tyvärr finns säkert någon som blir så rädd att hon skickar baken bilder och kommer må jätte dåligt psykiskt länge för att hon skickade naken bilder och inte kan göra det o gjort det här måste få ett slut nu innan det går riktigt illa

Aleya
10/29/16, 6:26 PM
#16

#14 han lurar dig. Det är rätt uppenbart då han säger att han ska skada sig om du inte. Ren utpressning. Ring istället 112 då han påstår att han skurit sig så illa. Om inte annat lär det ju bli en jäkla surprise för han och eventuella föräldrar som jag tippar på är hemma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
10/29/16, 6:30 PM
#17

Skriv till honom att du ringt 112 och att ambulansen är på väg.
Då kommer nog sanningen fram ska du se. 😉


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Toretto]
10/29/16, 6:30 PM
#18

jag tror han ljuger men jag håller med ring 112 det är det bästa du kan göra och spara allt ni skrivit till vandra genom att ta kort eller skärmdumpa om det är på telefon

Amira03
10/29/16, 6:34 PM
#19

Han säger att enda sättet jag kan hjälpa är att skicka nakenbilder och han säger att hans  föräldrar är i borta i 2 dagar och jag vet att han aldrig nånsin skulle få vara ensam hemma så länge men jag är ändå så rädd😭😭😭

iskogen
10/29/16, 6:34 PM
#20

På vilket sätt har du fått kontakt med honom? IRL eller på internet? Är det via internet så dumpa skiten ögonblickligen. Det är inget annat än en pervers man. Känner du honom IRL ska du kontakta hans föräldrar omedelbart om vad han håller på med. Jag misstänker dock att du fått kontakt med denna person via internet. Det är en klassisk teknik för att få tjejer skicka lättklädda bilder av sig själva att pressa dem så här.

Oavsett vad ska du absolut inte under några omständigheter skicka några som helst nakenbilder.

Annons:
Zadeira
10/29/16, 6:37 PM
#21

Det finns inget som helst bra för dig i att göra som han säger, det enda som kommer hända då är att han fortsätter hota dig för att få som han vill även i fortsättningen! Nästa gång kanske han vill att i ska ha sex istället, eller vad som helst.

Prata nu med en vuxen. Om du inte kan prata med dina egna föräldrar eller hans, och du inte vill ringa ambulans så ring till BRIS och prata med dem.

Amira03
10/29/16, 6:39 PM
#22

Vi är bästa vänner irl och vi går i samma klass men jag har ingen kontakt alls med hans föräldrar, jag är så orolig han säger att han snart kommer dö men jag börjar samtidigt bli mer och mer övertygad om att han ljuger eftersom det har gått så lång tid sedan han började hålla på och om han var så döende skulle han nog inte skriva eller bara tänka på nakenbilder😭😡💔

Aleya
10/29/16, 6:39 PM
#23

#19 dina nakenbilder lär inte rädda livet på han om han redan skadat sig. Det måste sjukvården göra. Så ring 112. Du har inget att skämmas för när du ringer. Du säger vart han bor och han säger att han skurit sig och att du är orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
10/29/16, 6:41 PM
#24

#19 Lilla vännen, jag tycker så synd om dig! 🤗

Du har inget ansvar för vad han väljer att göra mot sig själv - om han nu ens har gjort något!

Om du vet vart han bor så ring 112 och berätta att du tror att din kompis har skurit sig och blöder.
Antingen så får han då hjälp eller så är det ett falsklarm som han kommer att få betala för.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

iskogen
10/29/16, 6:43 PM
#25

På riktigt? En 13-årig pojke som sitter och utpressar en jämnårig tjej på nakenbilder med självskadehot? Det var något nytt.

Berätta för dina föräldrar om det här. Det är klart att du blir rädd och inte vet vad du ska ta dig till. Dina föräldrar bör kunna hjälpa dig.

Amira03
10/29/16, 6:44 PM
#26

Jag har nu sagt till honom om att han själv inte ringer 112 kommer jag att göra det och då sa han att om jag gör det kommer han att ta självmord nu på en gång så att han ljuger är ju ganska självklart nu men jag får sån panik😭😭

iskogen
10/29/16, 6:47 PM
#27

#26 Var är dina föräldrar? Berätta för dem NU. Jag vet inte vad denna kille sysslar med men det låter rätt illa. Du har dock inget annat ansvar än att berätta detta för någon vuxen.

Annons:
Aleya
10/29/16, 6:49 PM
#28

#26 antingen ringer du 112 så han får lära sig en läxa och säg inte till han att du gör det. Eller så pratar du med en vuxen i din närhet så kan dom ju åka och kolla om det är så som han påstår. Det är inte alls rätt det han gör så jag skulle ha ringt 112 och hoppats att dom skäller ut han då han inte ens har gjort något.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Amira03
10/29/16, 6:49 PM
#29

Ja ni så lätt var det, jag sa att jag skulle ringa ambulansen och att jag snart kommer tillbaka och vips så var det ju bara ett "skoj" enligt honom. Ja jättekul var det, jag skakar som aldrig förr, min bröstkorg gör ont och jag kommer nog spy vilken sekund som helst tror jag. Sova gott inatt kommer jag dock inte göra, jag är så himla chockad just nu.

Herveaux
10/29/16, 6:49 PM
#30

#26 Bra att du förstår att han ljuger för dig!
Kanske lika bra att inte prata mer med honom ikväll så dina stackars nerver får lugna ner sig så du kan sova sen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Linn Is The New
10/29/16, 6:50 PM
#31

Det är absolut inte ditt fel. Tycker det är sjukt starkt av dig att säga ifrån, det är aldrig bra att skicka nakenbilder. Illa av honom att säga att det är ditt fel när det är han som hotar och frågar efter bilder. Riktigt töntigt och dåligt beteende från hans sida att ge dig skuldkänslor som du inte borde ha. Själv skulle jag ringt 112 så får han sina konsekvenser och får sig en riktigt tankeställare om vad han precis har skrivit och gjort. Om du har möjlighet så säger du detta till dina föräldrar/vårdnadshavare direkt så att dom kan hjälpa dig. Du kommer inte klandras för att ringa 112, utan det är han som kommer få stå för konsekvenserna för att ha ljugit. Tycker det är sjukt att en trettonårig pojke skriver sådant, nu är ju inte detta bra i någon ålder över huvud taget men det är ju inte bra om det fortsätter när han blir äldre och utvecklas till något värre. Men du är riktigt duktig som sa nej! Det hade kunnat bli värre om du faktiskt hade skickat bilder, lycka till nu ❤️!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Amira03
10/29/16, 6:52 PM
#32

Tack för er hjälp allihop jag är så oerhört tacksam ni är guld värda 🤗🌺
Mitt huvud gör så ont och jag skakar fortfarande😭

iskogen
10/29/16, 6:52 PM
#33

#29 Det han håller på med är sjukt. Han behöver hjälp. Du måste berätta för antingen dina föräldrar, hans föräldrar, en lärare eller en kurator om detta. För hans skull och för att ingen annan ska bli drabbad som du blev.

Aleya
10/29/16, 6:52 PM
#34

#29 så jävligt av han. Jag tycker inte att han låter som en sann vän så jag säger blocka han från att kunna ta kontakt med dig mer och säg att det är p g a hans fulspel.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[Toretto]
10/29/16, 6:54 PM
#35

ring 112 det är det bästa du kan göra jag tror inte att han kommer ta livet av sig men det är väldigt självklart att det är något som är fel så ring nu så han annars lär sig en läxa att självmord inte är något att skämta om självmord är en väldigt allvarlig sak som flera tusen människor gör per år så lär honom annars en läxa att det är sjukt att ljuga om en sån sak

[Toretto]
10/29/16, 6:56 PM
#36

en till sak är att be om naken bilder är det sista man gör när man ska ta livet av sig det är ren utpressning han håller på med och inget annat.

Amira03
10/29/16, 7:17 PM
#37

Jag har vilat lite nu och jag har fortfarande sån himla ångest, jag tror att han är sur på mig också för att han tycker att jag tyckte hellre att han skulle dö än att jag skulle skicka nakenbilder… Varför skulle jag då vilja ringa ambulansen? Och så tycker han att jag är dum som gick på hans lilla skoj… Okej, men jag är i alla fall glad att jag inte är så dum att jag skojar om saker som dessa.

Herveaux
10/29/16, 7:22 PM
#38

#37 När man har blivit riktigt rädd och stressad så kan den känslan sitta i en bra stund. Försök att ta långa, djupa andetag och andas ut sakta, det brukar kunna hjälpa att få ner pulsen.

Tycker du var så jäkla stark som inte skickade bilder mot din vilja!
Tycker du var så grymt duktig som frågade om hjälp här!

Den enda som har gjort något fel är han och är det någon som ska vara arg och sur så är det du!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Aleya
10/29/16, 7:29 PM
#39

#37 spelar det någon roll om han är sur? För det är han som gjort fel. Och som jag skrev innan borde du säga upp din vänskap med denna sjuka människan.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Toretto]
10/29/16, 7:32 PM
#40

du är så stark vännen det ska du veta! ångesten kan sitta i ett bra tag så jag tycker du lägga dig och kolla på en film och vila försök också att andas långsamt och djupt. jag tycker att du ska ta bort och blocka honom på alla sätt du kan så han inte kan kontakta dig igen och spara alla era konversationer genom att ta kort på dom eller skärmdumpa.

[Toretto]
10/29/16, 7:41 PM
#41

skickade inlägget innan jag skrev klart jag tycker du ska spara alla era konversationer om du skulle vilja visa dina föräldrar vad han har skrivit eller om han gör så här mot någon annan så du kan bevisa att han har gjort så mot dig med.

Annons:
Hoseok
10/30/16, 7:35 AM
#42

Snälla försök inse att det inte är ditt fel någonstans. Du har inte gjort något fel: Han har. 

Tycker du ska blocka den här personen direkt. Det han gör är i teorin polisanmälningsbart eftersom du känner dig så hotad. Han är ingen kompis. Han bryr sig inte om dig ett dugg så som han behandlar dig. Du förtjänar så mycket bättre vänner.

Blocka honom och prata inte med honom mer. Försöker han få kontakt med dig så säg att det han gjorde mot dig inte var okej. Han har tur om du inte polisanmäler honom. Nu är förvisso en 13-åring inte straffmyndig, men det blir ändå konsekvenser som han egentligen borde lära sig av.

Zadeira
10/30/16, 11:40 AM
#43

Jag tänker att det här har varit skitjobbigt och ångestfyllt för dig, och att det nog är bäst om du försöker prata med någon vuxen om hur du känner och som kan stödja dig. För det här kommer du säkert inte komma över bara sådär, utan det kommer sitta i.

Dessutom vill jag göra klart några saker för dig som jag hoppas att du kan ta till dig. Du skrev att ni är bästa vänner men en vän gör INTE såhär mot sina vänner. Det han gjort är inte ett dugg okej alls, han har sårat och skadat dig och försöker dessutomg e dig dåligt samvete för det. Det är INTE en vänskap som du kommer må bra av att ha kvar, så det absolut bästa du kan göra är att sluta prata med honom. Jag vet att du säkert inte vill det, men tänk om han fortsätter göra såhär mot dig gång på gång? Tänk om han fortsätter skada dig såhär?

Han har ingen rätt att vara sur på dig. Du har inte gjort något fel. Det är du som har rätt att vara sur på honom. Det är han som har gjort fel, på flera sätt.

Jag tänker dessutom att han behöver hjälp för att inte göra såhär igen mot dig eller mot någon annan. Tänk om han fortsätter göra så mot flera andra än dig?

Mitt absolut bästa råd är att du faktiskt pratar med någon vuxen om den här händelsen och får hjälp så att du inte mår dåligt över det. Det behöver inte vara hans föräldrar eller ens dina, men vänd dig till någon vuxen som kan stödja dig och hjälpa dig för DU ska inte må dåligt över detta.

Amira03
10/30/16, 12:44 PM
#44

Jag vill inte vara hans kompis längre, och min kompis som hotade mig har också berättat för min allra närmsta vän att han egentligen inte gillar mig och att han bara vill typ utnyttja mig… Så jag tänker inte lita ett procent på honom längre. Han har skojat om hemska saker förr, men detta är det absolut brutalaste. Men jag måste fortsätta vara hans vän annars kommer han att bli arg och mobba mig, tro mig jag vet precis hur det kommer gå till och jag vill inte ha några konflikter så jag måste bara låtsas att allt är ok nu för han fattar inte vad han egentligen har gjort han försöker bara skämta bort allt nu det är så jobbigt…

Aleya
10/30/16, 1:12 PM
#45

#44 prata med en vuxen och spara alla bevis. För han verkar inte ha många rätt i sin skalle. Jag säger att du ska hålla dig borta från han. Oavsett om han kommer bli arg. Men han verkar seriöst farlig och sjuk.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Toretto]
10/30/16, 1:26 PM
#46

du måste försöka prata om det här med din föräldrar eller en vuxen som du litar på och jag hoppas även att du sparade alla era konversationer så du kan visa vad han har skrivit till dig. han är sjuk och det här måste få ett slut och som jag skrev innan så tror jag inte att du är den ändå han har gjort så här mot och du har ingen aning om hur långt han gå och om han gör så här sjuka grejer mot dig via datorn så kan han lika gärna göra lika sjuka grejer mot dig i skolan eller värre du måste verkligen hålla dig borta från honom han är farlig. berätta för en vuxen för din egen skull så ingenting händer dig.

Amira03
10/30/16, 1:37 PM
#47

Jag vågar inte berätta för någon… Han kommer bli sååå arg…

Herveaux
10/30/16, 1:59 PM
#48

#47 Jag kan förstå att det känns jättejobbigt för dig, men i såna här lägen måste du tänka på dig själv, ditt mående och din säkerhet i första hand.

Förstår om det skulle känna som världens undergång om han blir arg på dig för att du har berättat för vuxna vad som hänt, men det här kan bli farligt för er båda om ingen hjälper den här killen att förstå vad han egentligen har gjort.

Försök att tänka att du berättar för vuxna för att du ska få hjälp att lägga det här bakom dig och den här killen kan behöva hjälp med sina problem.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Aleya
10/30/16, 2:23 PM
#49

#47 det #46 skrev är bra. För det kan hända andra saker om han kan agera på detta sättet via sms. Du måste berätta så vuxna kan hjälpa dig om han skulle göra nått annat elakt.
För beter han sig på detta sättet redan i så ung ålder så är det nått som inte stämmer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Zadeira
10/30/16, 2:48 PM
#50

#48 Det kan bli farligt för dem båda, men även för andra om det blir så att han gör samma sak mot flera stycken.

Herveaux
10/30/16, 3:00 PM
#51

#50 Givetvis, men jag ville inte att TS skulle känna sig pressad och/eller ansvarig/skyldig att berätta för andras skull, utan att utgå från sig själv och sin trygghet i första hand.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Zadeira
10/30/16, 4:01 PM
#52

#51 Jag förstår dig och hur du tänkte, men ibland hjälper det för vissa människor att istället tänka på andra än sig själv. Jag var exempelvis så under hela tonåren att när det gällde mig själv, mitt mående och min trygghet sket jag i vilket för det var ju "bara jag", men när jag tänkte på att andra kunde råka ut för samma sak så kändes det mycket lättare att säga ifrån när det behövdes.

Aleya
11/2/16, 3:16 PM
#53

Jag läste detta idag och tänkte på det du berättat ts: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23836952.ab Detta visar verkligen på att din sk kompis har gjort nått väldigt elakt och dumt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

kae
11/2/16, 3:53 PM
#54

Men usch, vilket jävla svin.

Upp till toppen
Annons: