Kärlek och förälskelser

Vad ska jag skriva till honom? 😊 ☺ 😉

2016-10-29 17:56 #0 av: tiger tok

Nu är det så att jag är förälskad i en person och jag tror han är intresserad av mig också!!
Jag lade till honom på en social medie och han lade till mig också!
Vad skulle det betytt för er, någon som känner er litegrann lägger till er och ni följer den personen tillbaka, är ni intresserade eller gör ni det bara?
Vi går i samma klass förövrigt!
Ber er att enbart hålla er till ämnet och inget annat!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2016-10-29 17:58 #1 av: Gladasvampen

Jag är ganska rak på sak, skulle jag gilla någon skulle jag bjuda ut personen på fika eller liknande. Om man är lite osäker i början skulle jag chatta lite på typ sociala medier och sedan fråga :)

~ Jultiden.blogg.se ~

Jultiden, en julblogg fylld med recept på cupcakes, pyssel och nageldekorationer 

Anmäl
2016-10-29 17:59 #2 av: rumelle

Om jag känner igen en person som lägger till mig så lägger jag gärna till personen tillbaka för att vara snäll. Det behöver inte betyda mer än så.
Men skriv ett hej och se om det leder till en konversation.

Anmäl
2016-10-29 18:12 #3 av: mangemani4

om man ska vara realistisk, så finns det ju en herrans massa anledningar till att en person kan visa intresse i en och det behöver automatiskt och naturligt inte vara att personen har ett intresse på det sättet. men det är inte något ovanligt detta fenomen, jag menar, vissa verkar ju tom tro att bara för att en kille kollar på en tjej så är killen stört intresserad och vill ha henne. alltså jag vill inte krossa dina förhoppningar på något sätt, jag ser det hela ur ett realistiskt perspektiv bara.

du får helt enkelt fråga honom, hur pinsamt, nervöst och strävigt det än känns, om han är intresserad, jag vet, det kan ju kännas lite pinsamt och tråkigt om han säger "nej", men då vet du ju och slipper då gå och undra och ha förhoppningar.

att ta den säkra vägen, att vela på, alltså att låta tiden utvisa om han är intresserad eller inte, att låta honom komma till dig, är absolut inte "riskfritt", risken finns ju att någon annan tjej tar honom istället då. var rak och fråga. du behöver ju inte nämna att du är intresserad, utan du kan ju säga att du har märkt ett intresse från hans sida och beroende på hans svar, avslöja att du också är intresserad utav honom.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Anmäl
2016-10-29 18:20 #4 av: Aleya

Jag skulle säga att det är inte automatiskt att man är intresserad av någon om man följer personer.
Tyvärr.
Du får fråga han för att få ett vettigt svar.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-10-29 18:25 #5 av: tiger tok

Har skrivit ett hej och han svarade hej, jag frågade vad han gjorde och han har inte ens kollat på min fråga!
Det dumma är bara om jag frågar och han säger nej, då kanske det blir stelt sedan eller att han säger det till någon av hans kompisar?
Han är väldigt populär av tjejerna som har smink, tajta tröjor och knä höga stövlar 👢 vilket jag inte har så känns det som om han inte skulle kunna vara intresserad av mig?
Skulle gärna vilja bära mer "tjejiga" kläder men då det inte var min stil förut så skulle det bli konstigt i skolan och hemma om jag helt plötsligt börjar ha på mig det?
Och mina kompisar tycker inte om honom..

Anmäl
2016-10-29 18:32 #6 av: Aleya

#5 ja han är poppis bland dom. Men betyder det att du måste bli som dom?
Kom ihåg att du ska inte behöva ge upp vem du är för att få någon intresserad.
Om han inte är intresserad för den du är så skulle jag säga att då är han nog inte mycket att hänga i granen.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-10-29 18:43 #7 av: tiger tok

#6 såklart jag inte ändrar mig för hans skull, utanför att jag vill ändra mitt utseende!!

Anmäl
2016-10-29 18:50 #8 av: Aleya

#7 men det låter mer som att du ska göra det för att HAN ska behaga av det. Du gör hur du vill men jag känner att det låter som att du gör det för rätt anledning om jag säger så.

Värd för Endometrios

Anmäl
2016-10-29 18:57 #9 av: tiger tok

Jag gör det för att JAG tycker det är snyggt och fint på mig:):)

Anmäl
2016-10-29 19:02 #10 av: Linn Is The New

Om du vill ha det så skaffar du det. Tycker dock det där med höga stövlar och tajta kläder har gått för långt ner i åldrarna och själv tycker jag det inte ser så snyggt ut. Tur med olika smaker dock. Men om du inte är nöjd och har dåligt självförtroende så tycker jag du ska göra det, självklart. Men ändra aldrig ditt utseende eller personlighet för någon annans skull eller för att vara trendig i skolan. Du måste trivas i det, vilket du verkar göra. 

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Anmäl
2016-10-29 19:07 #11 av: tiger tok

Jag har inte dåligt självförtroende och känner mig inte bekväm i knähöga stövlar och tajta tröjor, men jag kommer kanske att bära lite mer "tjejiga" kläder än som förut, skjorta och pösiga jeans!!

Anmäl
2016-10-29 19:08 #12 av: Linn Is The New

Vad är tjejiga kläder då?.. 

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Since 2016

Anmäl
2016-10-29 19:53 #13 av: tiger tok

För mig är det lite lite tajtare byxor och en typ figursydd piké tröja, inte bara det såklart men det är sånt jag kan gå runt i!
Vill bara påpeka att jag inte vill låta otrevlig, inser att mina inlägg ser lite bryska ut!
Och det är helt okej att klä sig som man vill, vill bara säga det så ingen får för sig att ändra sig för att vad jag skriver här! 😊

Anmäl
2016-10-29 19:56 #14 av: Linn Is The New

H&M har snygga jeans! Samt om du har tillgång till Hööks så är deras pikèer väldigt snygga, det är ju till för ridning men jag brukar använda dom utanför och i stallet. 

Mvh Linn 

Since 2016

Anmäl
2016-10-29 20:34 #15 av: mangemani4

nu kanske jag är helt ute och cyklar, men jag får lite varningssignaler gällandes killen. kan inte riktigt sätta fingret på det, men minnena går tillbaka till dessa players som man såg i skolan, som lyckades linda de ytliga tjejerna runt sitt finger, de som ville se sig själv som coola och var lätta att manipulera för att sedan kunna plocka, en efter en, utav valfri tjej och dumpa när tjejen började med känslor och annat. men som sagt, det kanske bara är jag som är ute och yrar på cykeln:)

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.