Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 670 ggr
stinatz
11/6/16, 8:41 PM

Förvirrad

Jag är så förvirrad. Jag har alltid identifierat mig som tjej, aldrig ifrågasatt mitt kön. Men nu så vet jag knappt vem jag är längre. Jag känner mig inte helt som en tjej, inte heller som en kille. Jag vet att det finns något som heter ickebinär, och genderfluid (vet att det inte är samma sak) men jag vet inte. Igår köpte jag en flanellskjorta, egentligen inte för killar eller så. Men jag kände mig så bekväm i den. Men hur vet jag om det är riktiga känslor eller "bara en fas". För jag har kollat på flera youtubers som är trans. Hur vet jag att det inte bara är de som liksom "inspirerat" mig eller vad man ska säga. Vet inte riktigt varför jag skriver, men om någon har varit med om samma sak så får ni gärna svara.

Annons:
Aleya
11/6/16, 9:01 PM
#1

Kollat hbt iFokus. Dom är duktiga där. 🙂

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

CaptainBunchie
11/6/16, 9:28 PM
#2

#0 Du måste ju inte identifiera dig. Ha kläderna du gillar och bara var dig själv.

Jag är mer eller mindre som du, men orkar inte riktigt lägga energin och tiden på att försöka 'lista ut' i vilket fack jag tillhör. Jag är ju bara jag, liksom.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

stinatz
11/6/16, 9:30 PM
#3

#1 Tack, har lagt upp min text där med. #2 Det är sant. Ska försöka vara mig själv och ha på mig det jag känner för dagen. Känns skönt att ha någon som känner likadant.

Halvdansken
11/7/16, 9:08 PM
#4

Jag är 56, har levt i jeans, t-shirt, jympadojor och flanellskjortor i hela mitt liv. Äger inte en klänning.  Känner mig dock helt som kvinna, och har aldrig haft några (större) problem med killar.
Kvinnlighet, eller kön, sitter inte i kläderna.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Devya]
11/8/16, 5:39 PM
#5

Jag hoppas att jag inte trampar på någons tår nu men man behöver faktiskt inte stämpla sig själv.  Lev som du gör och gör sådant du mår bra av.  Det gör inget om du är man, en kvinna eller en get. Så länge ingen tvingar dig till att vara någon du inte är så kan du andas ut.

Upp till toppen
Annons: