Annons:
Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 2579 ggr
Anonymos
11/10/16, 5:02 PM

Blocka på sociala medier.

Om man ska blockera någon på typ Instagram, vad är det som kommer upp då när den personen som är blockad, försöker gå in på ens konto?

/Anonymos

Annons:
Fridaaaa
11/10/16, 5:06 PM
#1

Det händer inget när dne försöker gå in på den instagrammen, varit så för mig i alla fall :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonymos
11/10/16, 5:07 PM
#2

#1: Vadå? Kommer personen ändå in på mitt konto? Jag tänker om det står att kontot är borttaget, eller om det står "Du är blockerad av den här personen"… Behöver verkligen veta EXAKT, det är lite akut.. '-'

/Anonymos

Fridaaaa
11/10/16, 5:08 PM
#3

#1 Nej personen kommer inte in på ditt konto. Utan det händer inget när den klickar på ditt kontonamn. Dvs den kommer inte in.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonymos
11/10/16, 5:28 PM
#4

#3: Okej, för jag vill nämligen inte att personen ska veta att jag blockat den personen…

/Anonymos

Fridaaaa
11/10/16, 5:30 PM
#5

#4 Det kommer den märka när den försöker gå in på din insta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
11/10/16, 7:17 PM
#6

när personen försöker gå in på din sida, så kommer den in. Men den kan inte se vad du lagt upp. De står bara "personen har inte lagt upp något" där vilder igentligen ska vara. Men kollar man där uppe, hur många följare, vem du följer och hur många bilder du lagt ut så ser denne att du tex har 275 bilder. Försöker den bli vän med dig så "hoppar" den tillbaka. Alltså de går inte. Edit: den kan heller inte se vem som följer dig eller vem du följer.

Annons:
Fridaaaa
11/10/16, 7:18 PM
#7

#6 Stämmer inte. Man kommer inte in på personens sida alls.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
11/10/16, 7:23 PM
#8

#7 Jag kommer in på mitt ex sida. Men jag kan inte bli vän med honom. Jag kan heller inte se hans bilder, följer eller följare.

Fridaaaa
11/10/16, 7:24 PM
#9

#8 Märkligt, att det är olika

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
11/10/16, 7:25 PM
#10

My bad! De är som Frida säger. Dock har de varit så, förr! Inte så lång tid sedan. Nej de hittar inte dig

Fridaaaa
11/10/16, 7:31 PM
#11

#10 Alltid varit så för mig som jag skrev, enda sedan jag skaffade instagram :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

semenius95
11/10/16, 7:56 PM
#12

#11 Aha! De är först nu då jag inte hittar den som blockat mig :o

Fridaaaa
11/10/16, 7:57 PM
#13

#12 Jag kan hitta folk som blockat mig men kan inte gå in på deras sidor

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
hahael
11/10/16, 8:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Personen ifråga kommer ej få upp ditt konto ifall denne söker på dig via sökfunktionen, du kommer inte heller kunna hitta personen i andras "följare lista".

Men om du t.ex kommenterar på ett foto och denna person ser det kan personen klicka sig in på din profil, kommer inte kunna se dina bilder och inte kunna följa utan det står istället "Inga inlägg ännu" även fast de står hur många inlägg de finns som vanligt i vänstra hörnet. 

Infogar bilder för att du ska se, så som du ser att jag kan komma in på personens profil och se att jag är blockad via en kommentar t.ex. Personen kommer däremot inte upp ifall jag söker på namnet.

Klart att laxen ska ha en jolle

Whippet
11/10/16, 8:53 PM
#15

Dem kommer inte ens hitta dig om de söker på ditt anv namn

I'm out Vilar huvudet i handen

Fridaaaa
11/10/16, 9:03 PM
#16

Jag kan hitta person som blockat mig i alla fall på insta.
Testade precis :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym783
11/12/16, 12:29 PM
#17

#14 dock om man skriver, som i ditt fall @lil_stego i ett DM exempelvis, så kan man klicka på namnet och då kommer man in. Men man kan inte följa precis som du säger

Hakuna Matata.

Upp till toppen
Annons: