Annons:
Etikettfamiljen
Läst 1261 ggr
Tovembla
11/10/16, 6:46 PM

Mamma gillar inte min pojkvän!

Hej! Jag (17 år) har varit ihop med en kille (18 år) sedan början på sommaren. Jag älskar honom verkligen och han är den underbaraste och mest omtänksamma personen jag mött. Men antagligen gillar inte min mamma honom, då hon tror att han utnyttjar mig för att han inte vill vara ensam när hans mamma jobbar natt… Han är ofta hemma hos mig och vi sitter mycket i vardagsrummet och ser på tv istället för att vara på rummet, men hon verkar inte tycka om honom mer för det. :-( Men jag är tänkte om vi kanske skulle försöka göra något tillsammans, våra mammor och vi två, men jag vet inte riktigt vad. Finns det någon som har förslag på vad man kan göra, där vi kan visa vilken underbar kille han är eller har ni några andra förslag som kan få henne att gilla honom?

Annons:
belliiboii
11/10/16, 6:53 PM
#1

Kanske gå på någon julmarknad eller något liknande nu när vi snart går in i December om typ 3 veckor? :)

Herveaux
11/10/16, 6:59 PM
#2

Ni kanske kan gå och bowla och tävla i lag mot varandra?
Du och hans mamma vs. honom och din mamma tex?

Har ni alla något gemensamt intresse man kan spinna vidare på?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Sommarek
11/10/16, 7:11 PM
#3

Det är nästan en del av jobbeskrivningen som mamma att inte gilla barnets pojkvänner.  ;)

Men har du provat att fråga henne rent ut vad problemet är?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tovembla
11/10/16, 7:14 PM
#4

Tack för svaren hittills! Ingen av oss är så mycket för julmarknad tyvärr, men det va en bra grej. Men bowling är ju kul, bra idé! Vi har inte så mycket gemensamma intressen, men alla gilla djur speciellt hundar, mamma och jag är ju hästtokiga också, men min kille och hans mamma tycker väl att det kan funka att rida lite. Men där tar det gemensamma nog slut tror jag…

Tovembla
11/10/16, 7:16 PM
#5

Fick visst ett till svar medan jag skrev. Jag har inte frågat henne det, men jag vet inte hur jag ska våga. Jag har ju hade ju en annan kille ganska nydligen, och honom gillade hon… :-(

Tovembla
11/10/16, 7:16 PM
#6

Fick visst ett till svar medan jag skrev. Jag har inte frågat henne det, men jag vet inte hur jag ska våga. Jag har ju hade ju en annan kille ganska nydligen, och honom gillade hon… :-(

Annons:
Sommarek
11/11/16, 8:31 AM
#7

#6 Hon är ju din mamma, så klart du måste våga fråga. Hon vågar ju tydligen visa ganska öppet att hon inte gillar din nya kille, så då får hon väl finna sig i att du vill veta varför. Det är ju en ganska naturlig fråga.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Tovembla
11/11/16, 5:22 PM
#8

Jag frågade min mamma idag om varför hon inte gillar min pojkvän. Hon sa att hon fick dålig magkänsla, och hon är rädd för att han utnyttjar mig på flera olika sätt, t.ex. Sexuellt. Men det gör han absolut inte, men jag tror hon har fått den uppfattningen om honom dels för att hon inte känner honom och för att han är väldigt blyg och kan se lite bitter ut då, enligt mig. Hon har aldrig sett hans roliga spralliga sida som han annars visar väldigt ofta. Finns det några fler förslag på vad man kan hitta på att göra?

[134643]
11/11/16, 5:32 PM
#9

Spelkväll hemma! Jag brukar alltid älska det och tycker det är smidigt ifall det blir stelt vid bara vanlig middag eller så :)

Herveaux
11/11/16, 5:34 PM
#10

#8 Jag hade siktat på något som lockar till skratt. Att skratta tillsammans har ofta en avslappnande effekt, då kanske din killes blyghet kan släppa lite.
Finns det något passande sällskapsspel kanske?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tovembla
11/12/16, 9:26 AM
#11

Ja, spel är ju bra! Men mamma bara hatar spel och blir trött av det:'D

Upp till toppen
Annons: