Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 5425 ggr
Blondie112
2016-11-28 23:20

kär i samma kille

jag är otroligt kär i en kille som jag snackat med och träffat ksk 3 gånger, två gånger då det var fest hos mig och jag och han snackade lagom mkt och han verkade bry sig om mig typ och han hjälpte till med att hålla koll så det inte hände ngt på festen, sa till folk när de inte lyssnade oå mig och om jag gick i väg lite med en kompis för att snacka frågade han ibland när han såg oss om allt var okej han hjälpte och var så snäll och han gjorde och sa lite andra saker som visade att han brydde sig om mig.  i början fattade jag inte att jag gillade honom men jag gör verkligen det. idag berättade jag det för min bästa kompis och jag skrev det på snap och hon verkade inte så glad och svarade bara med "oke" jag brydde mig inte så mkt sen frågade jag henne om hon gillade honom och då sa hon att hon gjorde det. under en av festerna var han och jag ute på balkongen själva ett tag, vi snackade lite och så sa han lite saker om min kompis och att hon var lite konstig som gick runt och sa speciella saker som jag inte kommer säga här men han verkade inte gilla henne iaf.  men jag är ändå rädd för att han ska börja gilla henne och hon "får" honom och inte jag så jag vill typ bestämma med henne att ingen borde få gilla honom och att båda ska hålla sig borta från honom men jag är så otroligt kär i honom så jag vet inte om jag verkligen vill bestämma så med min kompis. jag kanske borde sätta vänskap framför killar men jag gillar honom verkligen. vad ska jag göra? snälla hjälp mig!

  • Redigerat 2022-09-14 23:12 av vendelay
Annons:
xEmmsix
2016-11-28 23:43
#1

Chicks before Dicks
Sisters before Misters
Bellas before Fellas 
Hoes before Bros
Ovaries before Brovaries

Don't cry, just say 'Fuck you' and SMILE!GladSkrattarGapskrattar

[134643]
2016-11-29 11:28
#2

Jag håller inte med ovanstående. Jag tycker inte att ni ska förbjuda varandra eller påverka vad killen vill. Ge det lite tid, se vad som händer. Vill han vara med dig så borde din kompis bli glad för din skull, annars är hon ju inte någon speciellt bra kompis? Men å andra hållet måste du också vara okej med att de blir ett par och vara glad för deras skull. Fortsätt träffa honom. Det kanske inte blir något mellan någon av er. Eller så blir det det. Jag tycker inte att ni behöver planera det i alla fall.

vendelay
2016-11-29 15:50
#3

Håller med #2.

Det är ju upp till honom vem han är kär i. Det kan varken du eller din vän påverka. Jag fattar att det kan svida om han är kär i henne istället, men är värdet på hennes lycka så litet? Är det bättre att alla tre är olyckliga?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Katarina97
2016-11-29 16:36
#4

Jag hade aldrig gjort det. Skulle inte heller  förbjuda min kompis från att göra det, tycker inte man ska förbjuda någon från att göra något sådant men för mig så finns det inte i min värld att bli tillsammans med en kille om det ens finns en minsta chans att det skulle påverka min vänskap med min bästa vän negativt. 

Men om du känner att det är värt att bli tillsammans med killen även om det kan såra din bästa vän så måste du också acceptera och kunna vara glad för hennes skull om han väljer henne. Kan du inte det så tycker jag absolut inte att du borde försöka bli tillsammans med honom heller.

iskogen
2016-11-30 16:08
#5

Vettefan vad jag hade gjort, men om det är en vän du är tajt med ska du vara rädd för att riskera något, chicks before dicks som sagt. Hatar när man blir andra hands-vara på grund av att killar kommer in i bilden. Enligt mig är tjejkompisar bäst utan några killar inblandade, men det är min åsikt.

[Devya]
2016-11-30 16:08
#6

Jag skulle backat. Eller rättare sagt, jag har varit i samma situation och jag backade. Min bästa vän och killen blev ihop istället och visst var det tråkigt att se men jag tyckte det var bäst att göra så.  Jag känner idag att jag absolut gjorde rätt och ångrar inte det ett dugg. 

Jag tyckte liksom inte att det var värt att tjafsa om. Sen igen var jag kär i den där killen från sjätte klass till första året i gymnasiet. Så det varade länge men det var en lärorik erfarenhet för mig. :) Jag lär nog alltjämt prioritera vänskap och hålla mig undan onödigt tjafs.

Annons:
Lizelda
2016-12-02 16:11
#7

Klarar inte er vänskap att du hamnar i ett förhållande för att hon anser att hon har "rätten" att få killen så skit i henne. Nej, kompisar ska inte försummas och dylikt men det är ditt liv och det är du som ska vara lycklig i första hand.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

vendelay
2016-12-02 18:16
#8

#7 Bra skrivet! Det är precis så jag tycker, om er vänskap inte klarar av att den ena blir lycklig så känns det inte som någon vidare värst bra vänskap enligt mig.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2016-12-03 09:26
#9

#8 Det kan vara svårt att se sin vän tillsammans med killen som man är kär i. 

Jag tycker sen igen att det inte är en särskilt bra vänskap om killen betyder mer än ens vän. Men vi alla tycks tänka olika om det här. Jag personligen skulle aldrig göra något sådant mot en nära vän.

Man ska vara lycklig men jag kan ärligt säga att det är viktigare för mig att ha goda vänner som bryr sig om en än en pojkvän. Jag har varit i den situationen då jag hade endast pojkvän och inga vänner och det var det värsta jag någonsin har varit med. Jag grät varje kväll för att jag var så ensam. Jag har också varit utan pojkvän men haft vänner och det gick hur bra som helst. =P

Lizelda
2016-12-03 15:07
#10

Jag har lämnat nästan allt i mitt liv för att kunna vara tillsammans med min pojkvän. Både familj och vänner då de inte kunde acceptera honom eller att jag var glad med någon annan än dem. För mig var det viktigare att satsa på honom och det är skrämmande för jag har ingenting att gå tillbaka till men han är det bästa som hänt mig och jag skulle göra om det varje dag om det krävts.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

tiger tok
2016-12-04 06:49
#11

Men sen kan man ju ha sin pojkvän som bästa vän också, det beror på vilken relation man har ;)

Lizelda
2016-12-04 07:32
#12

Man ska dejta sin bästa vän men det ska inte vara din enda vän.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Devya]
2016-12-04 09:19
#13

#11 Absolut men det blir ändå inte samma sak. Mitt ex var min bästa vän  i många år men som sagt, det är inte samma sak alls kan jag säga dig.

#10 Du har tagit en jättestor risk men förhoppningsvis så gjorde du det rätta.

Annons:
vendelay
2016-12-04 11:19
#14

Min pojkvän är min bästa vän. Inte min enda vän, men min allra bästa vän. Förstår inte varför jag skulle välja att dela resten av mitt liv med någon som INTE var min bästa vän? 🤔

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Devya]
2016-12-04 14:14
#15

#14 Jag tycker det är lite underförstått att ens pojkvän är även ens bästa vän. Jag introducerar dock honom aldrig som min bästa vän utan som min pojkvän. Alla är väl väldigt nära vän med sin partner om man säger så? :)  

Jag behöver dock även vänner och inte endast pojkvän. Jag tycker också att det är fint att ha en bästa vän utöver sin partner. Det är liksom inte samma sak annars, åtminstone inte för mig.

-Aida-
2016-12-04 17:00
#16

Jag har aldrig förstått varför man ska förbjuda varandra att få en speciell person.
Spelar inte killens egna vilja in någonstans?
Jag och mina kompisar såg aldrig varandra som rivaler mot en person vi alla gillade i skolan, vi tävlade istället om att få han på fall, det var på skoj alltihop, visst blev man lite ledsen om man inte fick snubben men han har ju en egen vilja han också.

Upp till toppen
Annons: