Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1123 ggr
Cassie01
1/1/17, 6:23 PM

Stubb vid rakning

Jag har en fråga om rakning. Om jag rakar mig på kvällen så får jag stubb både på benen och mellan benen dagen efter. Jag undrar helt enkelt vad jag ska göra för att slippa stubb men fortfarande kunna ta bort hår. Är det vaxning som gäller eller har någon nått annat tips?

Annons:
Katniss
1/1/17, 6:40 PM
#1

Du kan ju alltid använda sådan där hårborttagningskräm. Glöm inte att läsa instruktionerna noga och testa först på ett litet område för att se om det blir enallergisk reaktion.

R.I.P. Anton 💔

Aleya
1/1/17, 6:52 PM
#2

En varning är att det är många som reagerar på krämen. Och att inte använda den i underlivet. På benen kan du ju använda epilator. Men om det är så bra eller trevligt att använda på underlivet kan jag inte svara på. Men testa epilator då den drar bort hårstrået.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Katniss
1/1/17, 7:39 PM
#3

#2 just därför bör man ju testa en liten klick först bara. Oj, missade helt att TS nämnde underlivet också. Ja där är nog inte krämen så bra.

R.I.P. Anton 💔

Lizelda
1/1/17, 7:57 PM
#4

#2 Finns speciella för underlivet. Annars kan man vaxa.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aleya
1/1/17, 8:48 PM
#5

#3 precis. För jag testade ett underben och det var vidrigt. 😂 #4 då var det nytt att det finns den där krämen för underlivet. Jag är ändå personligen tveksam att det är bra att ha dessa kemikalier där nere dock. Då skulle jag hellre köra wax på salong

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lizelda
1/1/17, 10:34 PM
#6

#5 Skulle aldrig få för mig att göra det själv men det finns :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Aleya
1/1/17, 10:55 PM
#7

#6 vilket märke har du sett från om jag får fråga? För kollade veet som har för benen men hittar bara stripes med wax för underlivet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

nypisnina
1/2/17, 6:12 PM
#8

Vaxning är bäst, det finns särskilt vax för alla känsliga delar som är super. Själv rakar jag aldrig numera utan använder epilator (bikinilinjen med epilator men inte på själva fiffi - satans ont) och vax, både veets varm vax och ett annat för de ädlare delarna. Det tråkiga är tiden mellan vaxningarna men ju mer man vaxar och epilerar desto fjunigare hår och jag upplever att jag har fått mindre och mindre hårväxt med tiden - har vaxat och epilerat i 2,5 år,

[VCG1997]
1/4/17, 2:06 AM
#9

Personligen så har jag valt att göra laserbehandlingar vilket efter ett visst antal behandlingar tar bort all kroppsbehåring permanent. Det kostar en del men har man råd så är det värt det:)

Cassie01
1/4/17, 7:23 AM
#10

Tack för alla bra svar!

kae
1/5/17, 12:19 AM
#11

Tror också vax skulle passa dig! Epilator är ju också en möjlighet, men det är sjukt smärtsamt (enligt mig haha) och det är vanligare att man får inväxta hårstrån

nypisnina
1/5/17, 8:54 PM
#12

#11 Det får man lika lätt av vaxning - peela huden är "botemedlet".

Om man tar för vana att aldrig raka utan att man håller sig till vaxning och epilering så förstör man hårsäckarna så att det gör mindre och mindre ont. De första gångerna jag epilerade armhålorna trodde jag att jag skulle dö, men nu gör jag det utan problem, har aldrig haft så lite hår på kroppen som jag har nu. 🙂

Upp till toppen
Annons: