Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 820 ggr
cripplingdepression
1/16/17, 7:55 PM

självmordstankar.. (x)

Vet inte om det är tillåtet om skriva om det här eller om rubriken är tillåten men fuck it. 
Det har hänt jävligt mycket i mitt liv på senaste tiden. Just nu är jag 17 och jag har mått dåligt sen jag var 11. Vid den åldern så började jag utveckla ett självskadebeteende, det började med det som ett rop på hjälp och för uppmärksamhet men ingen förstod det. Jag döljde istället hur jag mådde och jag har skadat mig på ställen så jag vet att andra inte kan se. Min familj har ingen aning förutom min syster som såg en gång men hon sa att hon inte skulle berätta för någon om jag inte gjorde om det. 
anyway jag har haft ett möte med en kurator och jag är rädd för att prata med henne för jag vet att hon kommer ringa hem om jag går över en gräns. 
Just nu så vill jag bara dö, jag kan ha haft tankarna tidigare men aldrig viljat göra något men nu så tänker jag olika sätt som jag skulle kunna ta livet av mig och jag är seriös med det också. Jag dricker minst en gång i veckan för de får mig att bli lite gladare för stunden, jag tar alvedon samtidigt som jag dricker för jag har hört att det kan vara farligt. Jag har prövat blanda alkoholen med sömntabletter och också skurit mig över olika blodådror men inget allvarligt har hänt och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte göra min mamma besviken och jag vet inte vart jag ska vända mig. Jag känner att om inget händer snart så kommer inte jag finnas mer

Annons:
Calcifer
1/16/17, 8:03 PM
#1

Det första jag tänker säga är att blanda INTE värktabletter och sprit. Varför? Jodå, det är farligt, men det fungerar inte som du förmodligen vill att det ska göra. Det som händer är att det dödar flera av dina inre organ, och vill det sig riktigt illa leder det tyvärr till långa sjukhusvistelser eller t.o.m. döden om det gjort för mycket skada. Däremot INTE på ett lugnt sätt, eller snabbt sätt. Det betyder i så fall månader i extrem smärta inlagd på sjukhus. Så det är bara att lägga ner, det har inte den effekt du söker.

Eftersom du mår som du mår så säger jag kontakta BUP omedelbart. Prata med kuratorn. Din mamma blir mer besviken om ditt liv tar slut och hon aldrig fick en chans att hjälpa, än om du vänder dig till henne och ber om hjälp med det här.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

iskogen
1/16/17, 8:08 PM
#2

Snälla du, jag ber dig - berätta för någon. Berätta för någon som kan hjälpa dig eller kontakta någon som kan hjälpa dig. Jag vet att det känns piss och att det inte är någon mening, men snälla, GÖR DET. 

Kan du föreställa dig hur dina föräldrar och din syster skulle må om du försvann? Hur dina föräldrar skulle känna sig misslyckade? Hur jävla mycket din syster skulle ångra att hon inte berättade för någon den gången hon såg att du skadade dig?

Inget är ditt fel och känn INGEN skam. Men det är bara du som vet hur det ligger till och du måste ta det första steget. Kämpa, jag vet att du klarar det! Du ska inte dö, förstår du?

Hoseok
1/16/17, 10:32 PM
#3

**Detta inlägg blev bortröstat eftersom många anmälde det. Det är inte emot reglerna att skriva om självskadebeteende och jag tycker det är viktigt att prata om. Om någon behöver hjälp så gör vi vårat bästa att hjälpa personen, hänvisa hen till någon eller något för att hitta en lösning. Var vänlig rösta inte ner inlägg gällande sådant här. Kontakta istället mig om ni tycker tråden behöver markeras med ett x. 

// Admin**

Calcifer
1/16/17, 10:54 PM
#4

#3 Bra beslut!

TS: Du kan komma in till oss på depression.ifokus också, om du känner att du vill skriva av dig eller be om råd, läsa hjälpsamma länkar etc.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: