Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 2375 ggr
[Lukasgraham]
2017-01-31 19:38

Rakar ni underlivet?

Lite intim fråga kanske. 

Men brukar ni tjejer/killar raka underlivet? 

Jag brukar göra det ibland bara för att det känns fräschare. Känner mig konstig som gör det, men jag tror det är ganska normalt? eller? 

Rakar också benen, armar, armhålor, bara för att det känns fräschare så :-)

Annons:
Fridaaaa
2017-01-31 19:59
#1

Fullt normalt :) 

Ja det händer, tycker med det är fräschare.
Och rakar benen och armhålorna

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2017-01-31 20:02
#2

Ja, jag brukar raka armhålorna, benen samt underlivet. Armhålorna är av hygieniska skäl (jag luktar svett när jag inte rakar där), men benen och underlivet är bara för att jag gillar hur det känns. Ibland har jag ingen lust att raka och då skippar jag det. 

Jag tycker inte det är konstigt att raka eller inte raka, man gör som man själv vill helst enkelt.


//Jessie

vendelay
2017-01-31 20:07
#3

Det är helt normalt att raka bort allt hår eller att behålla allt hår. Det finns de som gör allt eller inget eller mittemellan. Så du behöver inte oroa dig! 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

TjockaBerta
2017-01-31 20:10
#4

Helt sjukt! Jag är väl inte 12 är heller?

>>>Malum domesticum<<<

Honestyisdead
2017-01-31 20:14
#5

#12 Vadå har rakning med ålder att göra?

Fridaaaa
2017-01-31 20:15
#6

#4 Raka har inget med ålder att göra dock.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maria
2017-01-31 20:21
#7

På ett sätt tror jag att det kan ha med ålder att göra.

Jag minns inte att någon jag kände rakade underlivet när jag var ung medan det har blivit mycket vanligare senare.

Så är man lite äldre så kanske rakning känns främmande.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

TjockaBerta
2017-01-31 20:32
#8

Jag menar att jag är en kvinna och ser ut som en. Jag vill inte se ut som om jag var underårig. En man som tänder på mig rakad ser  jag som en pedofil. Usch!

>>>Malum domesticum<<<

vendelay
2017-01-31 20:34
#9

#8 Det var kanske lite väl trångsynt för att skrivas på en sajt för ungdomar. Håll dina fördomar för dig själv, tycker jag. Alla gillar olika. Att någon är rakad behöver inte handla om att partnern är pedofil, det kan exempelvis handla om att partnern inte vill ha hår i munnen. För att bara ge ett exempel.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
2017-01-31 20:36
#10

#8 Visst alla har fria åsikter men skrämmande ändå att läsa det du skriver.
Man ser inte ut som en mindreårig bara för att man har rakat och finns många män som tänder på rakat, de behöver inte vara pedofiler för det! Nej fy skrämmande faktiskt ditt tänk kring det om jag sk avara ärlig

Håller med om det #9 skriver.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vrilen
2017-01-31 20:38
#11

Rakar ben,armar.armhålorna och underlivet. Trivs inte med hår och när jag började få hår på kroppen så försvann dom lika fort som dom kom 😂

TjockaBerta
2017-01-31 20:50
#12

#9

Ja det gäller ju inte vad man själv trivs med utan att man ska se till att partnern inte lider av hår i munnen. 

Snacka om fördomar.

>>>Malum domesticum<<<

vendelay
2017-01-31 20:51
#13

#12 Men va… Självklart är det viktigaste vad du själv tycker men eftersom du menade att partnern måste vara pedofil om hen gillar rakade tjejer så gav jag dig ett alternativt förslag. Du började ju prata om partnern haha 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Fridaaaa
2017-01-31 20:54
#14

#12 Handlar främst såklart vad man trivs med. 
#13 förklarade bra :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2017-01-31 22:08
#15

#8 En person som tänder på prepubertala BARN är en pedofil. 

Det är helt ok att vara hårig.  Det är det naturliga.  Men snälla tänk lite. I alla fall lite.

Och angående hår i munnen.  Usch 😂

[Lukasgraham]
2017-01-31 23:31
#16

Varför ska man vara pedofil för att partnern vill raka underlivet? Sen var inte min fråga om ni rakar underlivet för att behaga partnern, utan främst vad man själv tycker ;-) Ingenting med sexlivet att göra :-) Jag rakar mig för att det känns fräscht, har gjort det så länge jag kan minnas.

Lizelda
2017-02-01 01:46
#17

Det kommer och går i perioder, håller knappt efter alls om jag inte ska ha kläder där mina ben eller armhålor syns, då rakar jag för att jag är bekväm med det. Men rakar verkligen inte för pojkvännens skull, jag får ligga ändå! Fördelen med en kille som i perioder rakat både kön och ben så han vet hur drygt det är, inget gnäll från hans sida om jag är orakad och inget gnäll från min sida om han är det 😉

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[134643]
2017-02-01 09:38
#18

Jag rakar underlivet när jag ska träffa min pojkvän. Självklart skulle han aldrig klaga om jag inte rakade mig, men han föredrar att inte få hår i munnen, vilket jag kan förstå ;) Hade jag velat att han rakade sig hade han också gjort det, men jag bryr mig inte. Tycker att det är otroligt skönt att vara rakad, men pallar verkligen inte att raka mig varannan dag annars så det blir oftast när han kommer och kanske på sommaren när det blir mycket bikini och så.

Calcifer
2017-02-01 16:31
#19

#8 Det där var otroligt löjligt sagt. Det finns t:ex kvinnor som är 20+ eller ännu äldre men aldrig utvecklar stora bröst, eller väldigt utstående kurvor förutom det (t:ex större höfter, smalare midja, osv) menar du att de ska vara singel hela livet för att det bara är pedofiler som kan tända på dem för att de kanske kroppsligt ser ut som 13-åringar och inte äldre????

Alla människor utvecklas inte lika fort som "de ska", det betyder inte att deras partner automatiskt är pedofiler. En avsaknad på pubeshår är inte heller ett tecken på att den enda typ av människa som kan tända på dem är pedofiler.

Angående behåring så tycker jag det är upp till var och en. Vissa rakar bort allt, andra bara på sidorna, en del klipper bara så håret inte blir så långt och andra låter det vara helt. Eller så vaxar en del, i olika grader. Jag tycker inte det finns något rätt eller fel så länge man gör det för sin egen skull och inte pga påtryck av sin partner, sina kompisar, eller samhället.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Devya]
2017-02-01 17:17
#20

Jag brukade raka mig men slutade då min nuvarande kille inte alls tyckte om det. Han hade liknande tankar som tjockaberta. Han tyckte att man såg ut som en liten flicka och fick helt enkelt avsmak och kunde inte tända på mig om jag var rakad och speciellt inte om jag var helrakad.

Jag är dock glad över att slippa raka mig där nere. Armhålorna rakar jag av gammal vana och benen rakar jag om sommaren. Min kille föredrar om jag inte rakar dem för det känns bättre än då jag har rakat och dagen efter börjar benen vara lite taggiga.

Angående det med att vara "fräsch". Jag förstår att många känner sig fräsch efter att ha rakat sig men jag tycker det KAN se allt annat ut än fräsch om små röda plitor börja poppa upp. Jag kände mig åtminstone aldrig fräsch efter att jag hade rakat mig. Det blev lite svettigare och nu som då kunde en plita ploppa upp vilket jag tyckte såg äckligt och ofräscht ut, även om det bara var fråga om en ynklig plita. Jag tror sen igen att det beror väldigt mycket på hur man är byggd där nere. För vissa kanske det faktiskt blir fräschare om man rakar sig och för andra kan det bli helt tvärtom, som för mig som upplevde att det blev svettigare och "klibbigare" på något vis. :)

Måste dock tillägga att jag tror det här allt rakandet är bara en trend. Får se om den håller i sig eller ej. Kanske inte händer att det blir otrendigt under min livstid. :)

Annons:
[Devya]
2017-02-01 17:19
#21

#19 Men visst är det där en trendsak och givetvis får vi påtryckningar från alla håll. Det är naivt att tänka annorlunda! Men så länge man inte skadar sig själv så ser jag inget större problem med det. Detsamma är ju med hårstilar, klädstilar och dylikt. Vi påverkas alltjämt av vårt samhälle och vice versa. Helt normalt faktiskt.

Calcifer
2017-02-01 17:32
#22

#21 Därav att jag bokstavligen skrev "jag tycker". Jag är väl medveten om hur samhället ser ut och vilka förväntningar som tyvärr finns, jag är inte naiv, tack. Det behöver dock inte betyda att jag håller med för det gör jag inte.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tuulikki]
2017-02-01 21:39
#23

Jag trimmar så det inte är långt. Rakade bort allt förut men trivdes inte alls med det, tycker det blev svettigt lätt, luktade starkare (inte äckligt, bara starkare) och så fick jag röda prickar.

Sara:)
2017-02-01 23:05
#24

Jag rakar benen, under armarna och underlivet

[rumelle]
2017-02-02 05:37
#25

Lämnar lite kortklippt i fronten men annars rakar jag. Tycker det är hemskt obekvämt med hår därnere. Har avskytt det från första början och klippte bort det när det började växa.

trettiotrean
2017-02-05 12:06
#26

#8 usch ja, håller helt med. Själv tänder jag bara på män med långt skägg. Usch o fy för tanken av att hångla med en rakad man, skulle kännas som om jag hånglade med ett litet barn… hur trångsynt får man vara va?

vendelay
2017-02-05 12:10
#27

#26 Oh nej, jag är pedofil 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
[Tuulikki]
2017-02-05 12:27
#28

#27 Jag med tydligen😮

Calcifer
2017-02-05 12:41
#29

Vem hade kunnat tro att iFokus var en sån samling av uslingar som oss!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vendelay
2017-02-05 19:06
#30

😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fridaaaa
2017-02-05 19:39
#31

Då är jag med pedofil då som avskyr skägg ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: