Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1080 ggr
[Lukasgraham]
2017-02-01 00:13

När blev ni ihop med eran kille/tjej?

Hur lång tid tog det från att ni träffade eran partner tills att ni officiellt blev tillsammans/ett par? <3

Annons:
[Lukasgraham]
2017-02-01 00:15
#1

Tycker ni det är för tidigt att bli tillsammans med någon efter att bara umgåtts i en månad, men i princip varje dag i en månad? Och man verkligen gillar personen?

LuLeLo
2017-02-01 00:41
#2

Vi träffades för "första" gången (med bibehållen kontakt därefter), den 13 april. 16 maj blev vi ihop ❤️. Så en månad är absolut inte för tidigt, rätt vanligt vad jag hört att det rör sig kring 1-2 mån innan man blir tillsammans 🙂.

I vårt fall hade vi snackat av och till på nätet i 3 år innan vi bestämde oss för att träffas. När vi väl sågs blev det romantiskt från första början, så man kan typ säga att vi dejtade från scratch (fast vi inte såg det som dejter då). I andra fall dejtar man i månader innan man ev. man blir exklusiva, så det är olika det där. Som alltid, gör det som känns rätt för er!

Tass Josephine

Lia
2017-02-01 01:15
#3

Vi träffades i 1 november 2010 och gick ut med att vi var ett par 26 januari 2011. Dock umgicks vi som ett par i de nästan 2 månaderna så vi ser det som att vi träffades och blev tillsammans 1/11-10. Så nu har vi varit ihop i drygt 6 år.

Jag tycker inte att det är för tidigt efter en månad :) Känns det rätt för er så kvittar det oavsett vad andra tycker.

Lizelda
2017-02-01 01:42
#4

Våra mammor är uppvuxna tillsammans så vi träffades ju en del när vi var små. Sen tog vi upp kontakten för två år sedan, efter ett uppehåll på ca tio år, blev involverade för sju månader sedan och tillsammans för sex månader sen :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[rumelle]
2017-02-01 06:26
#5

En månad kanske.

[134643]
2017-02-01 09:33
#6

Jag hade haft kontakt med honom över chat och Skype i 3 år innan vi träffades, som vänner. Vi träffades en dag i Stockholm, och två veckor senare träffades vi i London och då blev vi ihop haha. Så 3 år över chat och Skype, och 2 dagar i verkligheten, det beror på hur man vill räkna haha. Tycker inte att en månad är för lite :)

Annons:
[ondcirkel]
2017-02-01 09:38
#7

Lukasgraham, jag menar inte att vara dömande och jag kan ha fel…

men jag funderar lite på om du är äkta med din identitet, vet inte vilken ålder du spelar och vara, men du har skrivit massor av inlägg där du verkar låstas vara en tonåring via tonåringar.ifokus det som avslöjar dig är väl dina " :-)" smileys och att du skriver på ett sätt INGEN tonåring gör, gå igenom flera av Lukas inlägg så märker vilken internetkunnig det som helst.

Exempel: http://tonaringar.ifokus.se/discussions/5884fee0ce12c4056b0067c1-familjen-vill-para-ihop-mig-med-killen

och

http://tonaringar.ifokus.se/discussions/5890d9b78e0e744fac001699-rakar-ni-underlivet

Min fråga är snarare vad ditt syfte är med allting?

Menar inget illa.

Allt gott, hasta la vista-

Carrosh
2017-02-01 09:52
#8

Två månader tog det med nuvarande. Vi bodde i olika städer och hade ständig telefonkontakt efter att vi träffats i min hemstad. Åkte och hälsade på honom 2 månader senare och idag är vi sambos i hans hemstad.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

tiger tok
2017-02-01 11:40
#9

Vad spelar det för roll #7?

[Lukasgraham]
2017-02-01 11:55
#10

#7: jag är 19 år, så jag tror jag är tonåring fortfarande, eller hur? Hur kan jag låtsas vara tonåring när jag är en tonårig? Sorry om jag skriver konstiga inlägg och att folk kanske får för sig saker om mig. Smileys skriver jag för att vara trevlig och det är något jag alltid har gjort. Don't blame me.

tötenöten
2017-02-01 12:54
#11

Blev tillsammans med min kille 1,5 månad efter vi började umgås, varit tillsammans snart 3 år :) Men under hela de där 1,5 månaderna så umgicks vi på ett sätt som att det var planerat att vi skulle bli tillsammans, så man kan kanske till och med räkna det som att vi var tillsammans då också :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Honestyisdead
2017-02-01 14:59
#12

#7 Skriver du som precis skapat ditt konto och endast har gjort ett inlägg. Det är inte alls misstänkt.

[Devya]
2017-02-01 17:21
#13

#12 Mitt i prick! ;)

Och ja, är man 19 år gammal så är man faktiskt ännu en tonåring. Kanske inte en nybliven tonåring men likaväl en tonåring. ;)

Annons:
panini
2017-02-01 17:40
#14

#7 Hur menar du att hen inte skriver som en "tonåring"? Visste inte att man var tvungen att skriva på ett speciellt sätt eller använda speciella smileys för att räknas som en viss ålder? Ingen av mina vänner skriver likadant även fast dom är lika gamla, så vad det än är du vill påstå så håller inte dina argument :)

Lizelda
2017-02-01 19:33
#15

#7 Ursäkta men va…? Hon skriver sakligt och korrekt, det gör jag också? Att skriva smileys med eller utan bindestreck är en smaksak och bara för att man inte skriva "ba" eller "typ" i varannan mening så är man inte tonåring.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Tuulikki]
2017-02-01 21:28
#16

Vi träffades i skolan varje dag innan vi började träffas ensamma. Då tog det 1 månad (vi bodde i princip ihop) innan vi blev ett par. Tog ytterligare några veckor innan vi gick ut med det, men alla visste/anade redan.

vendelay
2017-02-01 21:33
#17

Jag anser inte att det finns något "för tidigt" när det handlar om detta. Jag skulle inte råda dig till att sälja hemmet och flytta till ett annat land för att bli tillsammans med någon efter en månad (haha) men att "bara" bli tillsammans med någon behöver inte ha någon tidsgräns. Vissa upplever ju kärlek vid första ögonkastet, för andra behöver det ta längre tid.

Jag kände min nuvarande pojkvän i ca fyra månader innan vi officiellt blev ett par 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Frosstis
2017-02-05 15:57
#18

Träffades 1 september, blev officiellt ihop slutet på december :)

Upp till toppen
Annons: