Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 851 ggr
täcke67
2/1/17, 4:07 PM

vilja att sina föräldrar ska skilja sig?

är det onormalt att vilja att sina föräldrar ska skilja sig? vet att väldigt många mår dåligt av den motsatta anledningen, att deras föräldrar faktiskt har skiljt sig, och känner mig väldigt självisk för dehär.. Men har känt såhär väldigt länge. Grejen är att dom bråkar inte, inte med varandra iallafall, men det är eftersom pappa lägger sig hela tiden och alltid låter mamma få sin vilja igenom. hon är väldigt bossig och är som den jobbiga kompisen mot alla i familjen mot flera sätt, tycker att min pappa förtjänar bättre och får bara känslan av att han stannar i förhållandet för att han känner en "skyldighet" till det och inte för att han har känslor även fast han säger det.. 

skulle vara en dröm dessutom att kunna bo hos bara honom varannan vecka, och dessutom att han faktiskt kan stå upp för sig själv och mig ibland till skillnad från nu när han nästan aldrig säger emot eller protesterar när hon behandlar honom eller oss orättvist för att han inte vill ta några "onödiga fighter".

pallar inte skriva allt hon gör, men till grundfrågan var bara ifall det fnns någon mer här som känner så eller om jag bara är egoistisk?

Annons:
Carmarino
2/1/17, 4:19 PM
#1

Du är inte ensam om att känna så. Nu är det visserligen väldigt länge sedan mina föräldrar skildes, men både min bror och jag kände precis som du. De grälade inte, men de var så iskalla mot varandra att man nästan hörde istapparna klirra i luften när de pratade med varandra. Så när de äntligen skilde sig, efter flera år, kände vi bara lättnad. Det blev så mycket lugnare då.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Calcifer
2/1/17, 4:20 PM
#2

Nu vet jag inte hur gammal du är, eller hur länge dina föräldrar varit gifta, men äktenskap kan vara väldigt komplicerade att förstå för någon som inte själv ingår i det. Det kan verka på ett sätt utåt men mellan de två personerna kan det vara på ett helt annat sätt. Vänd på steken - hur många gånger är det inte folk säger "men herregud, jag trodde aldrig de skulle skilja sig!" för att utåt såg det så himla bra ut. även till barn och nära familj, men just mellan de två personerna så gick det inte på minsta sätt att rädda äktenskapet.

Jag kan inte säga om det vore bättre för dina föräldrar att skilja sig för jag vet ingenting om dem, min poäng är bara att det är inte säkert din uppfattning stämmer. Sen som tillägg tycker jag absolut inte du ska känna dig skyldig för att du tänker eller känner som du gör. 

Kan du prata med dem om det, öppet och ärligt? Finns det någon utomstående du kan prata med annars, t:ex en kurator?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Em_
2/1/17, 4:21 PM
#3

Inte just så, men mina föräldrar skilde sig när jag gick i gymnasiet. Skilsmässan och året efter var hemsk, men sen efter ett par år var jag ändå glad att de skilde sig. De hade försökt länge och det gick inte, det vara bara jobbigt för alla att leva så. Nu har jag två lyckliga föräldrar istället. När jag säger att jag är glad att de skildes är det en del som reagerar och tycker det är jättekonstigt att säga så, men det blev ju faktiskt mycket bättre till slut.


Honestyisdead
2/1/17, 4:22 PM
#4

Du är så klart inte ensam om att tycka att personer inte hör ihop. Att önska att dom skiljer sig.

OlgaMaria
2/1/17, 4:28 PM
#5

Jag kände typ så en period när jag var tonåring. Men mina föräldrar höll ihop och fick det mycket bättre med varann senare. Idag är jag så glad för det - att hela familjen kan samlas med barnbarn och allt. Hoppas det kan vända för dina föräldrar också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: