Mode och skönhet

MELANOTAN

2017-02-19 22:41 #0 av: Thaniil

Hej :) tänkte köpa melanotan. Ni som tar/tagit det, någon tips om vart man kan få tag i det lite billigare? Från t.ex. USA eller så. Vet att det finns svenska sidor också. Men tycker dem har överpris.

Är öppen för all information & tips :)

Anmäl
2017-02-19 22:46 #1 av: OlgaMaria

Melatonin antar jag att du menar? :) Mitt råd är att du köper från svensk sida eller webshop som är baserad i EU. Det är nämligen olagligt att köpa in melatonin från USA/utanför EU så det finns risk att det fastnar i tullen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2017-02-19 22:53 #2 av: Tilde

Melanotan är olagligt i Sverige. Beställer du från utlandet kan paketet stoppas i tullen och då kan man väl eventuellt åka dit då du köpt olagliga preparat - vilket också är skumt för flera hemsidor på svenska sägs sälja preparatet inom Europa inklusive Sverige.. (olagligt hur som helst): https://lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-kopa-lakemedel/Pa-Internet/Information-om-Melanotan--barbiedrogen/

Vet dock en person som har använt det och säger att det funkar bra, men många personer får bieffekter så som stora och många leverfläckar. Sedan finns det ju såklart allvarliga bieffekter - att leverfläckarna börjar utvecklas till cancer.  http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/barbiedrogen-inte-godk%C3%A4nd-n%C3%A5gonstans-1.1402

♥ Tilde

Anmäl
2017-02-19 23:08 #3 av: Hera

Det är olagligt att köpa oavsett varifrån du beställer det. Tar ju två sekunder att förstå att det inte är något man ska injeksera i kroppen om man läser om medlet.

Fler och fler åker fast när de beställer saker olagligt på nätet.

Anmäl
2017-02-20 00:21 #4 av: Lizelda

Menar du melatonan eller melatonin?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2017-02-20 06:46 #5 av: OlgaMaria

Det är olagligt att sälja det i Sverige, men det är INTE olagligt för en svensk att beställa det från annat EU-land. Finns det en "svensk" sida som säljer så är företaget och lagret baserat i ett annat EU-land.

Anmäl
2017-02-20 08:04 #6 av: Hera

#6 Såg sedan att det står att det är olagligt i Sverige.  Synd det inte är olagligt att köpa.

Anmäl
2017-02-20 09:15 #7 av: OlgaMaria

#6 Jag tycker det är synd om Sverige att vi inte har tillåtelse att köpa detta receptfritt på apotek eller hälsokost som man kan i väldigt många andra länder, t ex Finland. Det är ett väldigt skonsamt alternativ jämfört med de flesta andra sömnmediciner. Det fungerar som en antioxidant och har i studier visat sig ha en skyddande effekt på hjärnan.

Anmäl
2017-02-20 09:20 #8 av: Hera

#7 Vi pratar inte om melatonin. Är väl bäst att anta att ts skriver om melanotan precis som hon skrivit. 

Anmäl
2017-02-20 09:24 #9 av: OlgaMaria

#8 Ok. Jag bara antog att det var melatonin som avsågs. Melanotan tror jag nämligen inte att man kan köpa någonstans så det passade liksom inte in i att det skulle finnas svenska sidor som säljer det osv.

Anmäl
2017-02-20 09:26 #10 av: Hera

Jag hittar många sidor som säljer.

Anmäl
2017-02-20 09:30 #11 av: [Lukasgraham]

Finns att köpa från typ Amsterdam/Nederländerna.

Anmäl
2017-02-20 09:39 #12 av: OlgaMaria

Ok då var jag helt ute och cyklade i den här tråden Galen

Anmäl
2017-02-20 19:37 #13 av: [Raubtier]

Har tagit det, blev asbrum men fick en hel del mörka leverfläckar. Såpass att det faktiskt såg skumt ut. Och alla sår man får blir svarta ärr. Kan dock ej rekommendera sidor då de kan sälja skitvara och så tar de överpris!

Anmäl
2017-02-21 07:26 #14 av: Devya

Jag skulle säga: köp inte då det är olagligt i Sverige.

Jag har en bekant som köpte något sorts proteinpulver från utlandet och i tullen beslagstog det eftersom det var olagligt i hans land (Finland). Han fick även det uppskrivet i hans straffregister, som tidigare var helt fläckfritt.

Anmäl
2017-02-21 14:08 #15 av: [Raubtier]

#14 Det är inte olagligt att köpa/använda, bara att sälja.

Anmäl
2017-02-21 14:11 #16 av: Hera

Läkemedelsverket samarbetar med Tullverket och analyserar prover med misstänkt innehåll av Melanotan.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.