Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 573 ggr
oh-la
2/23/17, 10:37 AM

Fysik 2 litteratur

Tänkte ta tag i att läsa upp mitt betyg i fysik 2. Tyvärr var det 11 år sedan jag läste fysik sist, så jag har absolut ingen koll på vilka böcker man läser nu. Ni dom läser fysik b på gymnasiet, vilken bok är det som gäller? Är det fortfarande Heureka! som gäller eller är det nått nytt? När jag läste hette det fysik B, antar att det är samma som fysik 2 idag? Känner mig helt uråldrig, men funderar på att plugga tandläkare och behöver få upp mitt gamla fysikbetyg.

Annons:
[rumelle]
2/23/17, 1:22 PM
#1

Heureka känner jag igen så jag misstänker att det var den boken jag hade. Men det var ju också tio år sedan. Min pappa läste nyligen upp sina betyg och det var någon annan bok som jag inte vet vad den heter. Men min tanke är ju att innehållet borde vara detsamma. Har inte hört om några revolutionerande nya upptäckter inom fysiken liksom.

smellcaramell
2/23/17, 4:43 PM
#2

brukar finnas litteraturlista på det ställe där du ska läsa kursen :) 

edit: själv hade jag ingen bok när jag läste fysik 2 läsåret 2014-2015

oh-la
2/23/17, 6:48 PM
#3

#1 då läste du samtidigt som mig ;) tror heureka var helt nya då. #2, hade tänkt börja läsa lite på egen hand innan jag startar kursen :) va så himla länge sedan jag läste att jag skulle vilja gå igenom lite på egen hand innan så det är därför jag undrar :) tänkte också börja läsa ett par kapitel på egen hand så jag får en känsla för hur mycket tid jag kommer behöva. Är föräldraledig, så sitta ner längre stunder är typ omöjligt :P

smellcaramell
2/23/17, 7:19 PM
#4

#3 Man kan ändå höra efter litteraturlista, lär inte ändras närmsta året åtminstone 😉

Katarina97
2/26/17, 7:35 PM
#5

Kanske är försent svar men jag hade Ergo när jag läste fysik 2 förra året. (Och ja, fysik b motsvarar fysik 2 :))

oh-la
2/27/17, 9:17 AM
#6

#5, absolut inte för sent :) tack snälla för hjälpen och förtydligandet om vilken kurs som motsvarar vad. Det är inte lätt när man börjar bli gammal ;)

Annons:
ra-17
2/27/17, 8:14 PM
#7

#5 Jag läser fysik 2 och har också Ergo. Varierar dock mellan olika skolor….

Upp till toppen
Annons: