Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 886 ggr
[BeataJ]
2017-02-23 23:17

Hon mår dåligt och vet nt varför

Hejsan… Jag har en kompis som jag kännt i ca ett halvår. Hon e den bästa kompis jag haft, och det e person som jag verkligen litar på. Hon e den enda som förstår mig. För någon månad sedan hade jag och hon ett rätt allvarligt samtal. Hon berättade för mig om att hon blivit mobbad, och jag berättade för henne om att jag varit nära på å få en ätstörning osv. (jag e frisk nu) Sedan dess har vi haft lättare att prata med varandra, och båda har vågat berätta hur vi egentligen mår. Men någon vecka efter vårt samtal så började hon må dåligt. Hon var nästan aldrig glad osv. Jag har för mig att det beror på hennes familj som stressar henne (vill nt berätta för mkt för jag tror det e privat). Hon har skrivit till mig att hon tex har skippat måltider för att undvika sin familj, och ligga och gråta istället. Hon har tappat intresset för många saker som hon tycker mycket om, och jag e väldigt orolig för henne. Hon märker själv att något e fel, och hon har skrivit till mig att hon e rädd för hur hon mår (elr hur man nu ska förklara det). Nån som har nån aning om vad som kan va fel och hur jag kan hjälpa henne att må bättre?

Annons:
Carrosh
2017-02-23 23:46
#1

Låter som att hon kan ha en depression. Har hon tagit kontakt med skolsyster eller någon annan vuxen hon litar på? Det här kan och bör hon få hjälp med för att komma ur. Kanske kan du följa med henne till skolsyster?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[BeataJ]
2017-02-23 23:50
#2

Jag har funderat på om hon har en depression… Jag har bett henne att prata med någon, men hon vill nt… ://

Carrosh
2017-02-23 23:57
#3

Du kan ju såklart inte tvinga henne att göra något hon inte vill. Men du kan ju förklara för henne att du är orolig för henne och eftersom hon själv säger att hon mår dåligt och är rädd för hur hon själv mår så kan det vara läge att söka hjälp för det och då få hjälp att klura ut vad som får henne att må så här. Det brukar inte vara helt lätt att hitta orsaken till det själv, för det är inte alltid så självklart när man mår psykiskt dåligt.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: