Annons:
Etikettövrigt
Läst 1081 ggr
[ThatMadeUpHorse]
2/26/17, 3:47 AM

Det här med "gay" skämt

Okej så jag är lesbisk och det är verkligen inget jag är rädd att säga rakt ut och jag klarar av folk som blir skeptiska eller tror att är konstig eller så för det, 

men nått jag inte orkar med är gay skämt för att de låter bara så respekt löst för mig och att flock får de låta som nått dålig. 

Jag stod ut med de i förta början märkte ja att nån värkande vara nån som inte respektera mig eller min åsikt om de så undvek jag bara att va med den personen,

men senaste så har de blivit väldigt väldigt irriterade när folk i min familj också har börjar göra sona skämt och speciellt när min flickvän är över trots att jag gång på gång säger att vi känner mig nertryckt av det.

Tips på vad man kan göra? blir lite svårt att undvika folk som man bor under samma tak med.

Annons:
Carrosh
2/26/17, 6:48 AM
#1

Tycker du borde sätta dig ner med din familj och berätta hur du känner - att deras skämt och kommentarer får dig att må dåligt. Din familj borde ju faktiskt respektera och acceptera dig precis som du är, stötta dig och finnas där i alla lägen.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Devya]
2/26/17, 7:48 AM
#2

Håller med det som Carrosh skriver. Men det är nog allt du kan göra.

Jag tror inte att din familj eller de andra menar något illa. Det är oftast  en ful ovana som folk har om det är så jag tror du menar att de gör. Är det så typ att de säger: Det där är så gay? Eller är det bokstavligen skämt om homosexuella människor?

Oberoende så är det något som inte borde vara svårt att sluta med om de faktiskt bryr sig om dig. Om det är frågan om en ovana så kan det ta lite tid men om det bokstavligen handlar om skämt så tycker jag inte det borde vara svårt för dem att sluta med sådant.

Då jag var yngre så kunde jag komma med kommentarer: "Det där är så gay." Jag slutade dock med sådant då jag insåg att jag menade ju faktiskt inte, det var bara en ful ovana som jag hade dragit på mig. Skämt om homosexulla har jag dock aldrig hållt på med.

[Lukasgraham]
2/27/17, 12:39 AM
#3

Jag tycker inte det är okej med "gay skämt". Det är respektlöst, kränkande och nedlåtande. Jag känner dock folk som har väldigt lätt att skämta om just detta, alltså det kommer rent automatiskt ut ur munnen på dem. Jag tror de flesta har fått det till en väldigt dålig vana. Jag säger alltid till de jag känner om de skulle skämta om sådant, för jag kan ta väldigt illa upp och det är verkligen inget fel med att vara gay och därför ska man inte skämta om det heller. Du måste säga till, säger man inte till så kan omgivningen uppfatta det som att det är helt okej. Det är viktig att du säger vad du tycker och känner, du har rätt till en åsikt.

Upp till toppen
Annons: