Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 627 ggr
hund_katt
2017-02-27 14:53

kan inte ha förhållande?

Sedan jag började gymnasiet så har jag varit på G med typ 4 pers.. Grejen är, att så fort jag får liksom "svar", alltså får bekräftat att personen gillar mig, så vill jag inte längre och känner mig obekväm och undviker personen. Vilket är jättehemskt för personen jag var på G med tror väll att dom gjort något fel… En person som detta hände med, vi gillade varandra och sen sov vi över i samma säng (internatskola) för det blev sent och vi somnade. En till person somnade i min rumskompis säng. Skitmysigt såklart tyckte jag, och förmodligen han också och min rumskompis och hennes kille hon var på g med. INGENTING hände som skulle kunna vara orsak till att jag slutade gilla honom, Vi sov hämta varandra i samma säng. Rörde knappt varandra. Jag tyckte det var mysigt och ångrar det inte en sekund. Men dagen efter så börjar jag undvika honom (precis som med alla andra…) och var tyst i närheten av honom, kände mig lite stel och obekväm i hans närhet. Och hittar på ursäkter så vi inte kan ses… Jag har börjat gilla honom igen nu, efter några månader… Vi är fortfarande bra kompisar och jag slutade undvika honom och så efter kanske en månad. Han gillar mig fortfarande, iaf vad min kompis sa för han hade sagt det till henne (och även pratat med henne när han hade varit lite förvirrad och så efter att jag börjat dissa honom innan..). Men tänk om jag börjar undvika honom och sånt sen igen?? Jag är så rädd för det… är alltid rädd för det när jag börjar bli på G med någon. Och ja.. händer ju varje gång så inte konstigt att jag är rädd att det ska hända.. Någon som vet vad som är "fel?" Någon som känner igen sig? Asså jag får så dåligt samvete för att jag bara dissar sådär… Men jag kan inte hjälpa det!! Jag mår så dåligt av att behöva ha det såhär!

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
OlgaMaria
2017-02-27 15:19
#1

Du kan ju försöka fortsätta vara vänner så ni lär känna varandra mer. Kanske du då också blir tryggare så du vågar inleda något riktigt längre fram om du vill. Pressa inte in dig själv i något. Inget fel med att vilja lära känna någon ordentligt innan det ska bli något.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

hund_katt
2017-02-27 15:38
#2

Grejen är att det kan vara någon jag känt länge och känner jättebra och hållt tajt ihop som vänner under lång tid.. denna personen som jag pratade om i #0 är en sådan person.. Vi hängde ihop sedan skolan började typ, och det började "hända saker" mellan oss efter kanske 3 månader.. och vi var så bra vänner! Sen börjar det hända lite saker och så är det som att min hjärna och hjärta liksom "stänger ute" känslorna .. det känns så bra ena dagen och nästa så bah nä..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: