Annons:
Etikettövrigt
Läst 818 ggr
[Lukasgraham]
2017-03-07 08:48

Sms?

Jag har en fråga som någon här kanske kan svara på. Det är jätte konstigt för när någon skickar sms till mig så kommer alltid smsen fram till min inkorg på mobilen. Men när min kompis ska skicka sms till mig och min mobil är avstängd just när han skickar smsen så kommer inte smsen fram till min inkorg. Men man ser på hans mobil att meddelandet är skickat till mig. Samma är det om han ringer, Det står inte i historiken när jag har ett missat samtal från honom, inte heller står det i historiken om jag jag ett mottaget samtal från honom. Vi har samma mobil opperatör, vi har Vimla. Min kompis blir jätte fundersam varje gång jag inte svarar på sms men jag kan ju inte se några sms från honom så hur ska jag veta?

Annons:
NesoOberon
2017-03-07 17:40
#1

Det kanske är ngt fel med din mobil? Starta om, uppdatera? Du kanske har råkat blockera din vän från att ringa och smsa? I värsta fall får du ringa till operatören eller gå till någon telefonreparatör.

Honestyisdead
2017-03-08 10:52
#2

Blockad är han ju inte eftersom det bara sker om telefonen är avstängd. Om jag inte missförstått. 

Jag har också vimla men aldrig telefonen avstängd. Jag tror dock inte det är ett fel hos operatören utan i telefonen.

[Lukasgraham]
2017-03-09 19:13
#3

Ok, jag får kolla det :-)

Sara:)
2017-03-15 18:17
#4

Tror man kan ställa in så att en kontakt är på "stör ej" alltså att dom inte kan störa när du inte är inne på mobilen, kanske det du råkat göra? :)

Upp till toppen
Annons: