Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 762 ggr
blodörn
3/24/17, 2:51 PM

Sluta dricka kaffe

Hej, jag vill verkligen sluta att dricka kaffe. Blir alltid skakig av det och när jag blir skakig blir jag nervös/får ångest.
När jag sa ''Jag ska sluta med kaffe nu.'' så trodde jag det skulle bli jätteenklt, bara att sluta liksom. Men jag har druckit kaffe sedan jag var 11, typ, och är 18 nu. Får migrän när jag inte dricker det. Har prövat att dricka jättelite men blir skakig av det också. Min syster har sagt att om man äter samtidigt som man dricker kaffe så blir man inte skakig, men jag blir det då också.
Någon som har några tips?

Ps. Vet inte om detta var rätt inlägg att lägga detta i, men ja.

Do as you would be done by - And think for yourself

Annons:
Fridaaaa
3/24/17, 2:53 PM
#1

Testat koffeinfritt?
Jag har testat flera sorter men gillar ej smakerna men andra kan ju tycka annorlunda :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

blodörn
3/24/17, 2:56 PM
#2

#1 Men koffeinet i kaffet är varför jag egentligen dricker kaffe. För att vara helt ärlig så tycker jag kaffe är jätteäckligt, men dricker det bara på grund av koffeinet.

Do as you would be done by - And think for yourself

Fridaaaa
3/24/17, 2:58 PM
#3

#2 Ok för det troligtvis koffeinet du reagerar på. Det är vanligt att få oro och ångest tex av det och bli skakis. Jag blir det av vissa kaffesorter, och så.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

andersson..
3/24/17, 3:04 PM
#4

Kan du inte dra ner lite försiktigt med kaffedrickandet då? Eller måste du sluta tvärt?

Om du tex brukar dricka 4 koppar om dagen så minska till 3 den första veckan… sen till 2.. osv. Då borde du inte må jättedåligt..

blodörn
3/24/17, 3:08 PM
#5

#3 Tror också det är koffeinet. Min syster säger att jag kan försöka byta till att dricka te istället. Vet inte om det är bättre? 

#4 Det har jag också tänkt. Ska försöka dricka mindre och mindre. Vill helst sluta NU för jag har redan en massa andra saker att tänka på/vara orolig över, men om det inte går så kan jag försöka att tappa ner och sen sluta helt.

Do as you would be done by - And think for yourself

Fridaaaa
3/24/17, 3:09 PM
#6

#5 Finns koffeinfritt, men man blir inte pigg direkt, inte jag i alla fall. Blir jag visserligen inte av kaffe heller.

Men rekommenderar att röra på dig mycket, bra kost och bra sömn så brukar man bli piggare - omdet är det du vill uppnå? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Stallmima
3/24/17, 3:16 PM
#7

Du ska inte sluta tvärt utan dra ner lite i taget, drick inte kaffe efter en viss tid på eftermiddagen/kvällen till exempel

Upp till toppen
Annons: