Annons:
Etikettövrigt
Läst 592 ggr
Katarina97
2017-03-30 21:42

Ni som tagit studenten

Kanske är konstigt att ställa denna frågan här eftersom man nästan är ur tonåren om man har tagit studenten men visste inte vart annars jag skulle ställa den. 

När ni tog studenten, hur såg eran dag ut? Alltså är mest intresserad av tider, när sprang ni ut, när var ni på mottagningen osv… Undrar eftersom jag har lite andra grejer än de "typiska studentgrejerna" som jag vill knö in den dagen och funderar på om det ens är möjligt för det känns som att alla säger att hela dagen är ganska "stressig".

Annons:
Calcifer
2017-03-30 21:53
#1

Vid 7.30 hade vi studentfika tillsammans i klassen, därefter var det avslutning i skolan. Några sånger, några höll tal, klasserna samlades framme vid scenen, vi fick väl nåt diplom eller nåt kanske. Sen träffades vi i klassen i vårt hemklassrum, pratade en stund med våra lärare, därefter tågades det ner till parken och man skrek hela vägen dit en massa sånger och annat. Mer tal, mer sång, mer sånt. Sen möttes man upp med sin familj och fick blommor och annat och sina studentplakat. Därefter åkte vi lastbil igenom staden med klassen i några timmar. Middag med familjen, fest med resten av studenterna.

Fanns inte tid och rum för mycket den dagen förutom saker som hade med studenten att göra. Man skulle ju hinna hälsa på alla, få presenter, säga hej då till alla, osv. Förutom schemalagda grejer. Tror inte jag fick en paus på 18-19 timmar när jag kom hem sent från festande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

smellcaramell
2017-03-31 10:30
#2

Champagne frukost med alla studenter från alla skolor i hela staden runt 7 snåret, klockan typ 9 var vi tillbaka på skolan och bytte om till studentkläderna o "minglade", sedan finlunch med tal och sång från lärarna och diplom till studenter. Direkt efter det sprang vi ut vit 11.30-12ish, sedan åkte vi lastbil runt stan med klassen, hem för att fira med släkten och sedan till stan igen för att gå ut med kompisarna, åkte väl hem när krogarna stängde runt 3 tiden. Hade inte en lucka under hela dagen, full fart hela tiden och drog nästan först från min egen studentskiva.

Scorpio97
2017-04-02 11:31
#3

Champagnefrukost runt 7-8 hos en klasskompis. Var på skolan klockan 9, minglade lite med dom andra studenterna, diplomutdelning och tal i aulan samt betygsutdelning i vårt klassrum. Runt elva-tolv gick vi studenttåg och var väl klara runt ett. Åkte något varv på stan (i en jänkare för mig, en del hade flak. Vi åker dock flak under en annan grej någon vecka tidigare, så det är inte lika mycket på studenten här). 

Hem och fika osv med familj. Sen valde jag att inte åka på någon fest eller gå ut på kvällen, istället åt jag och min familj på restaurang och sedan hade vi filmkväll hemma. Så för mig var det bara stressigt fram till klockan två typ. Hörde dock från mina klasskompisar att dom hade haft full fart hela dagen och dom hade inte hunnit med något mer.


//Jessie

Upp till toppen
Annons: