Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 1144 ggr
[Littlepig]
2017-04-14 13:45

(X) Ärr

TW självskadebeteende Hejsan, jag har tack och lov slutat med mitt självskadebeteende, men har fortfarande "ärr". Vet inte vad man ska kalla dem, eftersom det inte står ut eller syns särskilt mycket. Senaste gången jag skar mig var i oktober, alltså ett halvår sedan skulle jag tro. Skar inte direkt, rispade mer och det började smått blöda så inte så grovt. Nu har jag vita små streck där jag gjorde det, fortfarande ett halvår senare. Kommer dessa blekna bort under tiden?

Annons:
Aleya
2017-04-14 13:58
#1

Nu har jag ärr av annat men du kommer tyvärr kunna se ärret men ibland tenderar ju ärr till att bli röda först och sedan bli vita. Så det kommer väl bli mindre framträdande men man kommer som sagt att ändå kunna se. Om du kollar på ställen där du fått ärr efter myggbett så ser du ungefär hur ärret kommer bli när det åldrats

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Littlepig]
2017-04-14 15:44
#2

#1 Har aldrig fått något ärr av myggbett. De var röda först men nu som sagt vita. Tack för svar

Yehet121
2017-04-16 01:46
#3

Grattis till att du har slutat med självskadebeteendet! 

Mina äldsta ärr (som var ungefär som dina) kan jag själv bara se om jag har starkt ljus och tittar riktigt noga, dom syns nästan inte alls. Har dock ett par stycken som var nästan likadana, bara pyttelite djupare och 2-3 månader yngre, och dom syns rätt bra beroende på vilken typ av ljus jag är i och om jag är solbränd/brun eller inte. T.ex på sommaren syns mina ärr väldigt bra, medan på vintern syns de nästan inte alls.

Scorpio97
2017-04-17 00:27
#4

Jag har massor av ärr (dock ej från självskada, men i princip alla mina sår blir ärr). Vissa har bleknat nästan helt och vissa är väldigt synliga. Har två vita som är över sju-åtta år gamla, och dom har inte förändrats senaste åren så jag tror inte dom kommer förändras senare heller. Syns väldigt mycket och ännu mer på sommaren när jag blir brun. Har även några som är mörkare och som då syns mer på vintern.
Sen har jag en del ärr som är i princip hudfärgade, dom ser man inte om man inte vet att dom är där. Dom har alltså bleknat från vita/mörka ärr till typ hudfärgade. Men inget ärr har försvunnit helt. 

Så med mina ärr verkar det ha varit ren slump huruvida dom bleknat eller inte. För mig gör det inte så mycket, men jag kan förstå om man vill att dom ska blekna.


//Jessie

[fridan1000]
2017-04-17 00:32
#5

för ett halvår sedan var jag intreserad i vassa stenar (ok det är jättekonstigt men skit i det nu) så jag raspade de mot min hud för att se om de var vassa, det började blöda iblan men nu syns nästan inget, förutom då ett som jag tog i med av nån anledning men den syns nästan inte heller

One.Gibbis
2017-04-17 19:01
#6

Kan rekommendera eight hour cream. Fungerar bra mot ärr. Min syster använde den och + var ute I solen och hennes ärr blev väldigt bleka! Hoppas du kan bli obekymrad av dem såsmåningom. Ärr borde inte vara en så stor nojja I våra liv, men det är som det är. Styrkekramar till dig <3

~Hjärta Mitt något röriga catstagram Hjärta~

Annons:
[rumelle]
2017-04-17 20:14
#7

Har du bara rispat huden så kommer ärren troligen att blekna bort nästan helt med tiden. De ärr jag har där jag inte skar mig djupt eller där jag rispade med en nål syns bara om man verkligen letar efter dem. Där jag skar mig djupt har jag tjocka synliga upphöjda ärr.

[Littlepig]
2017-04-23 20:39
#8

Tack för svar allihop :) styrkekramar till er alla.

Upp till toppen
Annons: