Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 945 ggr
Tortioseshell
4/19/17, 12:17 AM

Hur ska jag börja prata med honom?

Hej!

Jag behöver lite hjälp… Det är så att det var en kille som började prata med mig helt plötsligt efter att ha gått i samma klass i ett och ett halvt år, han började prata med mig… Vi blev vänner lixom nästan bästa vänner och sen kom en av mina bästa vänner in i bilden och vi alla tre började hänga och jag tyckte att jag och den här killen hade en typ "grej" som inte bara vänner har eller vad man ska säga… Men iallafall, efter ett tag började han prata med min andra kompis som inte går i samma skola men han pratade med henne över Kik och Snapchat först men sen började dom träffas och jag hamnade lixom lite utanför och jag tyckte att dom började gilla-gilla varandra och det var precis då jag förstod att jag hade en crush på honom och jag var såklart avundsjuk på min kompis men jag låssades som ingenting eftersom att de båda var mina kompisar. Hur som… Killen och min bästa vän bråkade mer och mer och jag kände att jag och min bästis började glida ifrån honom (även fast jag inte ville) men sen blev det sommarlov och jag och killen chattade över hela sommarlovet men dagen vi började skolan igen var jag och min bästis och kompis som luft. Han bara öppnade våra Snapchats och Kik's och sa bara hej i korridoren men det var det.

Jag fick veta för inte så länge sen att min kompis (som inte gick i vår skola) hade gått på picknick med honom och sånt på sommarlovet när han inte ens ville hänga med mig och min bästis och det var ju såklart jobbigt att höra eftersom att det kändes som att de gillade varandra men jag låssades som ingenting då också… 

Iallafall, jag var sjuk för inte så länge sen och var hemma en hel vecka från skolan och när jag var på en "fest" så berättade min bästis att hon hade börjat prata med killen igen när jag var sjuk och dom hade typ gjort ett grupparbete tillsammans och han typ hade betett sig som om att han inte hade ignorerat oss i ett helt år och såklart var jag inte där då…

Men nu vill jag börja prata med honom igen och försöka visa att jag gillar honom men jag vet inte hur jag ska göra eftersom att vi inte har pratat på ett helt år…

Det finns en del tecken på att han gillar mig också (som hände under den tiden han var med oss). Till exempel: Han kom alltid på ursäkter till att typ krama mig eller röra mig, han kom hem till mig under en "nästan" snöstorm för att lämna en julklapp till mig när jag var sjuk (som förövrigt var en sån här mössa med inbyggda vantar, han hade en sån som jag alltid lånade och hade på mig i skolan), han sa till mig nåra gånger typ "du ser väldigt söt ut idag" och typ "vad vacker du är" men sen skämtade han bort det. En sak hände också under den tiden då han "ignorerade" oss och det var på Franskan i skolan då nuddade han mitt ben med hans ben och då tänkte jag att jag skulle testa om han tog bort det så jag hade kvar mitt och det hade han också så vi satt så nästan hela lektionen…

Vet inte var jag vill komma med allt det här. Säkert ingen som orkar läsa all den här texten heller men undrar bara om det verkar som att han gillar mig eller om jag bara ska strunta i det? Han är det ända jag tänker på nu och jag börjar bli less på det. Är dessutom 15 och mina föräldrar (jag vet att det är jag som väljer om jag vill ha pojkvän eller inte) tycker att jag är för "ung" för att ha pojkvän nu. Dessutom tror jag att det skulle vara lite awkward om jag hade en pojkvän nu även för mig…

Btw, jag tror att anledningen till att han började ignorera oss var för att han och min bästis alltid bråkade om allting och att han inte orkade med. (Men fortfarande inte schysst att ignorera oss)

See yah... 


Annons:
Tortioseshell
4/19/17, 9:05 PM
#1

:I

See yah... 


Tortioseshell
4/21/17, 11:53 PM
#2

See yah... 


Linn Is The New
4/22/17, 9:34 AM
#3

Ung kärlek… Så komplicerad. Jag hade inte velat ha någon som var med massor av andra tjejer och visat intresse för dom också. Speciellt eftersom han har ignorerat dig även fast du sökt kontakt, tyvärr ts så rekommenderar jag dig en kille som istället respekterar dig och inte tar dig när han vill och inte ignorerar dig. Livets hårda skola, och sanning tyvärr.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Tortioseshell
4/22/17, 12:15 PM
#4

Ja jag har tänkt på det sättet själv också men det är ju så svårt. :/

Jag "struntar" i det då. :/

See yah... 


Linn Is The New
4/22/17, 5:25 PM
#5

Strunta inte i det, tänk bara att du förtjänar bättre

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Linn Is The New
4/22/17, 5:25 PM
#6
Annons:
Tortioseshell
4/23/17, 12:34 PM
#7

Oke, tck så mycket!

See yah... 


Upp till toppen
Annons: