Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 2569 ggr
Anonymos
2017-04-22 10:07

Hobby?

Hej!

Jag är en tjej som inte har många vänner i närheten av mig vilket gör att jag ofta känner mig uttråkad. Skulle vilja hitta en hobby men jag kan inte komma på vad. Träna har jag försökt mig på, men finner inte det alls som så roligt att jag kan kalla det hobby. Sport och liknande är jag heller inte intresserad av och att bara sitta hemma gör mig rastlös. 

Vad har ni för hobby?

/Anonymos

Annons:
Derrtag
2017-04-22 10:26
#1

Jag brukar rita, måla och göra kreativa saker, eller läsa och spela piano. Det är hur kul som helst!🙂

Anonymos
2017-04-22 10:32
#2

#1: Absolut, jag brukar göra samma sak, men blir väldigt tråkigt att vara hemma hela tidne med.

/Anonymos

Derrtag
2017-04-22 11:25
#3

#2 Jaha, så du tänker på någon utomhusaktivitet? ☝️ Finns det mycket natur där du bor? Då kanske du kan testa att fotografera. Foto är ett utmärkt hobby tycker jag även inne och ute.  Om du gillar djur kan du även fundera på att skaffa en (om du inte redan har🙂). En kanin t.ex. Kaniner gillar vara ute och springa, då kan du även följa med och ha kul😃!

vendelay
2017-04-22 11:35
#4

Min "hobby" (eller vad jag ska kalla det haha) är djur! Jag är volontär på ett katthem och det är väldigt roligt och givande. Beroende på vart du bor finns det ju många olika slags djurhem eller andra organisationer som behöver hjälp 👍

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonymos
2017-04-22 12:35
#5

#3: Bor själv och är sällan hemma, så djur är ett alternativ att undgå. Fota gör jag redan lite, det är skoj :) Men jag tänker en aktivitet där man träffar andra.

#4: Ska definitivt kolla upp det.

/Anonymos

vendelay
2017-04-22 12:57
#6

Om du har pengar över så kan ju även kurser vara något? Något som du gillar, t.ex. gå en kurs i kreativt skrivande eller lär dig ett nytt språk eller ja, precis vad som helst!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Linn Is The New
2017-04-22 23:19
#7

Ridning är en sport där du får röra på dig, lära ta ansvar samt träffa stallkompisar. Den sporten kan du få uppleva en massa möjligheter samt andra saker.

Har själv ridit sedan jag var 4 år, och stallet har lärt mig massor. Gett mig mer empati, träffat många olika människor, lärt mig ta ansvar och få väldigt bra kondition. Nackdelen är att det är ganska dyrt, jag har haft turen att nästan bara rida privat och inte på ridskolorna som kan kosta en slant.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

powerade
2017-04-24 21:54
#8

Håller med om ridning. Men kondisen är vi inte eniga om;) Men det är ett ställe där man oftast lär känna NÅGON. Det var en period då det kändes som de flesta bara var dryga och elaka även i stallet. Men det kanske tillhörde åldern. Nu ser jag inga problem alls:)

Elsaharr
2017-04-24 22:55
#9

Jag tycker också om ridning. Och även poledance om du har det i närheten. Annars kanske du kan försöka skaffa dig ett extrajobb för att ha något att göra. Om det är något du gillar fördriver du tiden på ett roligt sätt samtidigt som du får bra erfarenheter och en extra slant :-)

Zingo ;D

iskogen
2017-04-25 09:30
#10

Kolla upp om Försvarsutbildarna har verksamhet i din stad! Roligt och nyttigt och man får nya kompisar!

felucca
2017-04-25 16:09
#11

Jag brukar testa på olika friluftsaktiviteter, typ: Paddla kajak, skjuta pilbåge, fiska, gå på vandring, åka skidor eller långfärdsskridskor…

Finns massor av olika föreningar och organisationer som sysslar med friluftsliv och folket man träffar brukar vara roliga, positiva och påhittiga. Allt annat än understimulerade. 😃

ApanAnn
2017-04-25 21:28
#12

Gps hobbies som Geocaching, PokemonGo och Turf kan vara sociala. Kräver dock smartphone och mobildata (alternativt gps för geocaching)

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Magrat
2017-04-28 17:50
#13

Jag sysslade med ridning och teater när jag var yngre. Det tyckte jag var kul, även om jag nog var den värsta rövaren i Kamomillastad =P

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Annons:
Rosisa00
2017-05-01 07:33
#14

Om du har tråkigt varje dag så kan du ju gå till en "linje" det finns sånglinje, dans osv. :)

Jamie+Engla
2017-05-01 20:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag håller på med hund utställning, tävlar i norra Europa på internationell nivå.
Tillhör Team Fashion Star

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Wellcraft
2017-05-03 07:13
#16

Hundsport? Finns alltid folk som vill låna ut sin hund om du inte har en egen. Finns enkla tutorials och allt möjligt på youtube.
Att gå med i din stads hundungdom och gå en eller flera kurser kan också vara kul

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Dioramabyggare
2017-05-03 21:57
#17

Jag började med "geocaching" (en sorts "skattsökning" med hjälp av GPS-navigation) för snart tio år sedan, en mer givande hobby får man leta efter, tycker jag. Det finns flera olika sorters "gömmor" (substantivet "cache" betyder just "gömma") i svårighetsgrader från 1 till och med 5, i terrängtyper från stadsmiljö till berg och grottor.

Ibland anordnas träffar på olika teman. Exempelvis att träffas på någon restaurang, eller grillplats, eller vid någon sjö. Inför en del träffar lägger någon eller några ut "nya" gömmor som "släpps" ett visst klockslag. Men geocaching är inte tänkt som någon tävling.

Åtskilliga gömmor är placerade på platser med vacker utsikt, eller intill övergivna byggnader. Andra är placerade längs med nedlagda industrijärnvägar eller pittoreska skogsvägar och relativt enkla att hitta med hjälp av koordinater, och en eller flera ledtrådar.

Här http://www.geocaching.se/ finns en sajt som handlar om geocaching.

Anonymos
2017-05-21 17:00
#18

Tack för alla tips. Jag är livrädd för hundar och arbetar just nu på min rädsla.

/Anonymos

Emmai
2017-05-21 21:10
#19

Jag går på ridning och håller på lite smått med kaninhoppning och har själv kaniner :) sen älskar jag, likt min farfar att snickra och pyssla, allt dom har med kreativitet att göra! De är mina hobbys de :D

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Carrosh
2017-05-22 23:30
#20

Turf kan ju vara ett alternativ, kanske? Som geocache, fast man tar zoner istället.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: