Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1891 ggr
Juwel34
2017-04-25 16:24

Cyklo F

Är det farligt att ha Cyklo F om man går på p-piller och är det farligt att ta Cyklo F när man har liten mängd mens (jag vet att det är gjort för större blödningar) vad kan följderna bli?

Annons:
smellcaramell
2017-04-25 16:31
#1

Finns ingen anledning att ta cyklo f om man inte lider av riklig mens då det kan dra ut på blödningen. Förr blödde jag mycket i sju dagar, med cyklo f blödde jag "normalt i 9 dagar. Kan inte svara på vad som händer om man kombinerar cyklo f o p-piller

Honestyisdead
2017-04-25 17:36
#2

Det är inget som hjälper dig. Eller är det så viktigt för dig att ha sex på lördag att du vill riskera biverkningarna?

"Vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 10 personer): Illamående, kräkningar, diarré, buksmärtor, huvudvärk och yrsel. Dessa biverkningar är dock oftast av lindrig och övergående karaktär.

Mindre vanliga (kan förekomma hos upp till 1 av 100 personer): 

Allergiska hudreaktioner.

Har rapporterats (förekommer hos okänt antal användare): Enstaka fall av blodproppar, förändringar i färgseendet eller andra synrubbningar, krampanfall"

500
2017-04-25 20:20
#3

På FASS sidan så står det även:

"Observera att Cyklo-f endast får användas om Du har regelbundna, rikliga menstruationer. För att Du ska känna Dig säker på detta innan Du startar behandlingen skall Du ha svarat ja på båda frågorna som följer:

  1. Är Dina menstruationer regelbundna, dvs. uppträder med 21- 35 dagars mellanrum?

  2. Behöver du när menstruationen är som rikligast, använda dubbla sanitetsskydd, binda och tampong samtidigt eller dubbla bindor för att förhindra genomblödning, alternativt byta sanitetsskydd besvärande ofta?"

Eftersom du skjutit upp din mens ett tag så kan den väl inte riktigt räknas som regelbunden? Eller ja jag tänker i alla fall så men vet inte om det är korrekt.

Juwel34
2017-04-25 21:59
#4

Okej då skippar jag det då, tack för svaren!

Upp till toppen
Annons: