Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1444 ggr
ejjaa
2017-05-09 17:50

biromantisk homosexuell?

Hej! Jag visste inte riktigt på vilekn iFokus sida jag skulle posat detta på men vi kör på detta.

Jag har länge funderat över vilken läggning jag har. Det började med att jag förstod att jag inte var straight och att jag gillade tjejer också. Då bestämde jag mig för att jag var bisexuell. Sedan insåg jag att jag aldrig skulle vilja gå längre än att kyssa en kille även om jag tycker att vissa är snygga. Då började googla runt och tillslut hittade jag uttrycket "biromantisk homosexuell". Detta stämemr in på mig så bra!

Jga har äntligen hittat "mig" om ni fattar vad jag menar. Det är detta jag är.

Nu komemr dock min fråga,: Hur "kommer jag ut" som biromantisk homosexuell? Det känns som en massa förklarande om vad det är. Jag önskar att jag kunde kalla mig för bisexuell eller lesbisk men icket. 

Hur berättar man detta för sina kompisar? Finns det någon annan här som också är biroamtisk homosexuell?

  • Redigerat 2022-09-14 23:13 av vendelay
Annons:
vendelay
2017-05-09 23:44
#1

Känner du att du behöver komma ut med det? För din egen skull, menar jag. Är det viktigt för dig att berätta om?

Om det är viktigt så tycker jag att du helt enkelt ska säga det till de som du vill ska veta och du kommer med största sannolikhet få frågor (speciellt från äldre personer skulle jag tro) men det är bara att förklara vad det innebär eller be dem googla om du inte vill förklara.

Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

ejjaa
2017-05-10 12:17
#2

#2 Tack så mycket! Den enda anledningen att jag vill berätta för mina närmaste kompisar är så att jag kan vara öppen med de. Om jag har en crush på en tjej vill jag kunan prata om det precis som de pratar om sina crushar (är det ens ett ord?😃) Jag vet att de kommer acceptera mig för den jag är och jag vill kunan vara mig själv bland de.

Det ät värt att behöva förklara för de, det är viktigt för mig att jag kan vara mig själv!

vendelay
2017-05-10 17:09
#3

#2 Men dåså, då tycker jag att du tar och förklarar för dem! Det är ju jätteskönt att du redan nu känner att de kommer acceptera dig!

Har du sett den norska serien SKAM? Jag bara älskar när Isak ska berätta för Jonas att han är kär i någon och Jonas inte ens reagerar när hans förälskelse inte är en tjej. Det är så det ska vara tycker jag! Alla borde kunna säga att de gillar någon utan att någon behöver kommentera eventuell läggning. Men tills vidare kanske det förstås inte riktigt är så i verkligheten.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

ejjaa
2017-05-10 21:02
#4

#3 Såklart man har sett det! Säsong 3 är fruktansvärt bra gjord och superfin, älskade den! Den scenen var jättebra gjord. Helt underbart att Jonas inte reagerade mer än om Isak skulle berättat att han var kär i en tjej. En äkta vän! Jag har faktiskt kommit ut för en av mina kompisar. Hon reagerade precis som Jonas. Det var underbart skönt att veta att hon accepterade mig och att jag kunde vara öppen inför henne. Jag skickade även en Snap till min bästa vän idag. Vi var på skolan och hade rast. Jag tog en bild och skrev "I'm here, I'm queer get used to it!". Hon svarade stt hon älskade mig för precis den jag var och skrev "You go girl!". Sedan kramade hon om mig innan lektionen började! Vad har jag gjort för att förkäna sådana underbara vänner?

vendelay
2017-05-10 22:12
#5

Vad kul att höra! 🤗 Du har gjort det enda du behöver - varit en vän för dina vänner.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: