Alkohol och droger

Hur mycket alkohol?

2017-05-10 17:01 #0 av: baravaramigsjälv

Vet inte om detta kanske är fel sida att fråga på, isåfall får någon ta bort inlägget.

Jag kan börja med att säga att jag är 21år, så jag får dricka alkohol. Jag har dock bara smakat litegrann några få gånger. Nästa helg ska jag på fest och har då tänkt köpa med mig cider. Min fråga är hur mycket man kan dricka innan man blir för full? Vet att det är olika för alla, men på ett ungefär. Har ingen aning om jag ska köpa två eller tio liksom. 

Anmäl
2017-05-10 17:10 #1 av: vendelay

Det kanske inte är helt passande att ställa en sådan fråga på ett forum där jag antar att majoriteten inte ens får dricka ute på krogen.

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-05-10 17:36 #2 av: Calcifer

Köp några stycken, varva med ett glas vatten då och då, jag brukar stänga ögonen, om det snurrar så är det dags att byta till bara vatten. Hellre att du dricker för lite än för mycket dessutom. Jag skulle säga 4-5 men inte mer. Tillägger att jag är långt över 18 också, sen vet jag inte om denna fråga passade jättebra på denna sajt, men är åtminstone också vuxen.

"Help me Obi Juan whoever the fuck you are. You're my only ho."
- Carrie Fisher, Rest In Peace

Anmäl
2017-05-10 17:40 #3 av: baravaramigsjälv

Ber om ursäkt. Någon får gärna ta bort inlägget, vill inte uppmana någon att dricka alkohol.

Anmäl
2017-05-10 17:50 #4 av: vendelay

Hm, jag vet inte om jag lät arg i min första kommentar men det var i så fall inte meningen. Det blir så när jag inte skriver smileys Lipar

Veganism Savvity (English)
Vegan iFokus (svenska)

Anmäl
2017-05-10 21:19 #5 av: smellcaramell

Är väldigt olika, känner folk som blir för full på en starköl(somnar), de som kan dricka 10+ cider på en kväll utan att det märks att de är fulla, eller folk som mig som inte ens får i mig en cider utan att må illa(inte full utan det är sötman/kolsyran som gör det).

Ta med några cider och någon flaska läsk så du kan byta till under kvällen

Anmäl
2017-05-11 01:14 #6 av: Katarina97

Om man inte är van att dricka är det viktigt att vara försiktig då man inte vet hur man reagerar då det är väldigt individuellt. Men jag skulle säga att du kan köpa typ 5, beroende på hur lång tid du kommer vara på festen. Det viktiga är att du inte dricker för fort. Drick långsamt så kommer du känna om det börjar bli för mycket och då är det bara att dricka vatten eller något annat alkoholfritt ett tag. 

Anmäl