Annons:
Etikettövrigt
Läst 1247 ggr
[[gulpanda]]
5/13/17, 3:09 PM

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ FUCK

Min pojkvän hittade en massa saker jag skrivit om han på en hemsida och blev arg på mig. Jag förstår att han blev arg men jag menade inte att klaga och skämma ut han då sidan var anonym men han menar att jag hängde ut han och nu vet jag inte längre om han vill vara tillsammans med mig… Han är för tillfället på jobb och kan inte svara så jag kan bara vänta och se hur det slutar för tillfället.

Jag vet att jag var dum som skrev det om han men det var aldrig meningen att han skulle se det. Det var heller inte meningen att klaga på han. Jag kände mig ensam och övergiven och var desperat efter nån mänsklig kontakt då jag inte känner att jag kan prata med han om mina små problem hela tiden då han har egna problem och jag har ingen annan än han att prata med. Jag försökte hitta nånting att skriva om och valde då kanske några dåliga ämnen även om det jag skrev inte stämmer med hur jag verkligen känner…

Vad ska jag göra nu…? Jag vill inte förlora han…

Annons:
[PeterTM]
5/13/17, 3:14 PM
#1

Honom?

Men varför skriver du om honom ö h t?

Shailina
5/13/17, 3:33 PM
#2

det ända du kan göra är at vänta och se vad han vill. Som jag förstår det har du skrivit massor av saker om honom, även om det är anonymt, och baserat på dina sista rader har du även skrivit saker som inte ens stämmer. Jag fattar inte varför du behöver skriva osanningar? Att man vill ventilera om något och inte har någon annan än en anonym sida att skriva om saker på är en sak, men du har då altså även skrivit saker som inte stämmer. Nu får du bara avvakta hur han vill göra och prata med honom om han nu vill reda ut detta.  Du har inte mycket annat val. 

Och om han väljer göra slut med dig över detta har du faktisk inget annat val än att gilla läget. Spelar inte så mycket roll vad vi andra tycker om läget, om andra skulle anse att han överreagerar eller håller med honom i att han gjorde helt rätt spelar oavsett inte ett ända fnutt. Det som spelar roll är hur du och han tycker, känner och vill i erat förhållande.  Om han väljer att vara arg men sen går det över så är det bra. Och du borde då ta lärdom av vad du gjorde fel i detta och inte göra om det. Om han väljer göra slut, så väljer han så. 

Vilket som kommer det oavsett vara något i detta du kan ta med dig vidare till ett nytt förhållande. även mitt första förhållande där jag var med en psykopat som försökte ta mitt liv när jag valde göra slut fanns det lärdom för mig att ta med mig. Lärdom är inte alltid att man har gjort nåt fel skall du veta. Lärdom kan vara en insikt i sig själv  och hur en själv agerar, reagerar, tänker och känner, det kan vara insikt i hur folk kan hantera små eller större kriser och lära av detta hur man själv kan "angripa" konflikter osv.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Denna kommentar har tagits bort.
[Devya]
5/13/17, 4:01 PM
#4

Det bästa är alltjämt att vara ärlig om du skriver om din partner på ett forum. Jag berättar jämt åt min kille när jag skriver om honom eller oss på forum. Han vet att det är mitt sätt att ventilera och han förstår mig. Han tycker det är bättre att jag gör så än att jag pratar med mina vänner om våra problem. Han vill inte att mina vänner ska veta allt om oss eftersom han måste ju träffa dem nu som då.

Försök prata om honom om ditt behov att ventilera och bete dig inte som du är skyldig! Du har ju egentligen inte gjort något större fel. Du måste väl ändå kunna få skriva  av dig? Han kan ju inte få kontrollera dig och bestämma över dig. Men däremot är det ju fint om du kan förvarna honom om dina behov av att ventilera dig. Jag vet att jag vill gärna veta om min kille skriver om mig. Han får gärna göra det också men jag vill vara medveten om det. Kanske man också får läsa det som andra har skrivit om oss och dylikt. Det är fint med lite nya insikter.

Nu kanske det inte var det största problemet här utan mer att du har skrivit negativt om honom. Nu vet jag inte riktigt vad exakt du har skrivit men det låter som om du har skrivit väldigt negativt om honom och kanske det är det som får honom att tvivla på om du ens tycker om honom.

Det är bra att hålla i åtanke att allt man skriver på nätet kan ens partner råka få syn på, så man ska välja sina ord med omsorg och skriva endast sådant man verkligen menar. Om man skriver något som man inte menar så blir det nog svårt att förklara läget för sin partner om han/hon råkar få läsa det.

Wellcraft
5/13/17, 4:37 PM
#5

#3 "Erbjuda" mer sex?
Sex är förfan inget man erbjudet utan något som görs tillsammans.
Sex är heller ingenting man ska ha med någon för att få denne att förlåta, gilla en mer eller liknande.
Man ska ha det för att man vill. Det är skadligt och farligt att skriva såsom du har gjort.
Verkar som du bott under en sten. Det är inte medeltiden längre.

Och jo, förhållande är helt OK att skriva om och diskutera på internet. Vissa saker är dock privata, men man får absolut skriva av sig på forum.
De som har något emot det brukar ha något att dölja..

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zepp
5/13/17, 5:12 PM
#6

Mmm håller med.. och det är därför jag skriver det!

För att det knappast löser något som helst utom för stunden!

Nämenaltså.. jag är man.. och i en forntid så var jag även ung, sex funkar både då och nu.. litta lite som en drog.. för stunden/för att lappa över ens egna misstag!

Dvs enkla lösningar är sällan hållbara, de tenderar mest att i bästa fall fördröja hela förhållandets upplösning!

Erbjuda mer sex funkar ett tag gentemot oss män, det leder sällan till att man reparerar sina egna dumheter/tillkortakommanden!

Soo this is da shit.. bra sex men partner som är typ dum i huvudet.. då får man i längre perspektiv vara dum i huvudet som manlig person oxå om man nöjer sig med de premisserna!

Kan avslöja en sak,, jag har oxå varit ung man och dum i huvudet, ( är inte helt säker på att jag är klokare nu?), men iallafall alla tröttnar på förhållanden som inte leder vidare, sex är då bara en (1) av flera faktorer!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
silverfiisk
5/13/17, 8:53 PM
#7

#6 ursäkta, vill inte vara otrevlig eller något, men vad gör du ens här? Om din profil stämmer så är du alltså 61 år, och detta är en sida för tonåringar.. Jag tycker verkligen inte att du ska skriva så som du gör, då många unga kanske tar till sig och använder sex som ''förlåt''.

Honestyisdead
5/14/17, 2:05 PM
#8

Zepp sluta upp att skriva så korkade kommentarer. Det är äckligt att en gammal man skriver på ett forum för tonåringar och dessutom råder en tonåring till att ERBJUDA sex . 

Tycker du ska hålla dig borta från den här sajten så du inte skriver mer sådant!

Zepp
5/14/17, 6:21 PM
#9

Okej jag är en äcklig gubbe.. no snack om saken!

Men vad jag minns så har jag oxå varit tonåring en gång i tiden och i princip gjort alla de misstag man då gör!

Det är så många lär sig och utvecklas till ansvarstagande vuxna så småningom.

Okej, okej min kommentar om mera sex var sett ur åldersperspektivet kanske lite för vågat, men tanken var nog mer att det INTE går att kompensera med sådana åtgärder!

Okej, okej.. det kanske är för vågat sett ut åldersperspektivet att föreslå att man sätter sig ner och talar ut om fadäsen, reder ut det hela och startar på ny kula?

Och med tanke på forumet så kanske sådana råd skall skrivas på Relationer I Focus i stället?

Eh.. grejen är att även om man är gift och har barn så händer det ibland att man gör dumheter och förhållandet kan behöva repareras, dvs om man själv varit dum så får man försöka återvinna sin partners förtroende igen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Katniss
5/14/17, 6:27 PM
#10

#9 men att i princip använda sex som handelsvara kan man väl dock inte kalla för vuxet ansvarstagande?

R.I.P. Anton 💔

Zepp
5/14/17, 6:44 PM
#11

Trodde det framgick att det var det jag menade?

Utan att det är/blir betydligt besvärligare än så att lappa ihop ett tappat förtroende,, betydligt besvärligare!

Menna, jag sticker altså inte under stol med att som ung man så kunde bra sex släta över en del andra saker, under en kortare tid.

Men man är inte tonåring hur länge som helst och då blir det allt viktigare med de andra sakerna, främst ett ömsesidigt förtroende!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
5/14/17, 6:51 PM
#12

Nej det framgår verkligen inte. Oavsett är det osmakligt. Tänk före du skriver.

Zepp
5/14/17, 6:59 PM
#13

Okej, okej.. jag tar tillbaka allt.. förutom det att det är viktigast med ett ömsesidigt förtroende i ett förhållande.. oavsett ålder, oavsett om man har ett sexuellt förhållande eller ej!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: