Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 976 ggr
Melden
5/24/17, 9:34 PM

Fölora oskulen m.m... jag har förändrars

Hej, jag är 14 år gammal och har inte förlorat oskulden än. För dom som läser detta kanske det är tidigt att tycka det men .. jag vill på något sätt bara få det överstökat men å andra sidan vill jag fölora den med någon jag har starka kännslor för. Men jag har ju aldrig varit kär, jag är en typisk romantiker så jag vill inte ha en massa förhållanden som inte är real så säga. Och det senaste året har jag förändrats från den söta och blyga tjejen i klassen till den med attityd och som syns helt enkelt. Jag vet inte ifall jag ska gilla det eller inte men jag får mer uppmärksamhet och det känns bra på något sätt. Vet inte varför jag skrev denna hyfsat långa text, det känndes väll bara bra att få ut lite. Men snälla komentera om det är bra att jag väntar till den rätta kommer ifall den nånsin kommer komma:( Och komentera allmänt om vad ni tyckar när ni läser denna text..

Annons:
Aleya
5/24/17, 9:42 PM
#1

Vid fjorton så är du inte utvecklad färdigt i kropp eller knopp. Hormoner flödar och allt annat som sker. Tro mig: bättre vänta tills det känns rätt än att bara göra det för att få det gjort. Vet många vänner som mår skit över att dom var unga och bara låg för att ligga. Så mitt råd: vänta till du känner att det är rätt. Tråkigt svar och man tror aldrig att saker sker när man är ung. Men det gör det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

mangemani4
5/24/17, 9:52 PM
#2

helt omöjligt att veta i förväg att den man träffar är den rätta, kan kännas så för stunden, men kan avta rätt så drastiskt och rätt så fort, så jag tycker du ska skippa den tanken. ha sex när du känner för det, är inte svårare än så, du behöver inte vänta på någon, du behöver inte känna någon press eller att det ska vara det där uber romantiska tillfället, utan när DU känner för det, känner du att det känns rätt tillfälle när du sitter där i soffan med en kille och känner du att du vill, ja då är det ju bara att ha sex. inte mer komplicerat än så.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Florrpan
5/24/17, 10:17 PM
#3

Det finns ingen stress med något. VILL du ha sex så ska du definitivt ha det, men du får ALDRIG känna dig tvingad, då vänder du på klacken. Det finns inget "jag måste förlora oskulden". När du vill ha det, hittar den du vill ha det med och det känns bra, då är det bara att göra det. Sex ska vara roligt och ömsesidigt, så lyssna in på snack och grupptryck från dem i din ålder, för de vet inte heller hur verkligheten ser ut.

Jag var 24år innan jag hittade den som passade mig, eller "förlorade oskulden" som man säger.

[Devya]
5/24/17, 10:18 PM
#4

Är du inte redo att ta ansvar för eventuella konsekvenser (könssjukdomar, graviditet, problem I relationen osv) så bör du definitivt vänta.

Det är sen aldrig fel att vänta tills man är absolut redo och har hittat den person man vill vara intim med. Jag tycker det är lite smartare än att gå och hoppa I säng med vemsomhelst.  Det är nu min åsikt. :)

[langtan09]
5/25/17, 7:10 AM
#5

Jag tror att du kommer märka när det känns bra att ha sex för första gången. :) Som andra redan nämnt i tråden ska du ju absolut inte göra det för att enbart få det överstökat utan jag tycker det är klokt att vänta in tills Du känner dig helt redo! När man är fjorton så är det mycket som rusar, jag vet själv att jag funderade en hel del i den åldern och var nyfiken på sex och ibland oroade mig att jag "aldrig" skulle förlora oskulden eller få en pojkvän. Men tro mig, det kommer.  Jag var femton när jag fick min första kille och sexton när jag hade sex första gången. Jag är väldigt glad att jag väntade på det (just då) rätta tillfället för det lade grunden till att jag idag har en väldigt positiv och trygg syn på sex. Det är otroligt viktigt  tycker jag så min rekommendation är som sagt att vänta tills det känns bra och att du verkligen helhjärtat vill :)

Linn Is The New
5/25/17, 11:52 AM
#6

Du ville ha ett ärligt svar. I dagens samhälle är det extremt lätt att bara sära på benen för att det finns en sådan hets bland oss yngre. Jag var precis lika desperat som du, jag ville bara ha sex för att jag skulle leva upp till folks förväntningar. Men jag ville inte heller skaffa ett spontant förhållande, och bara ha sex för att. Jag ska vara ärlig, så var jag nog lite porrskadad. FÖR att jag trodde sex skulle vara som klippen på dom olika sex sidorna. Jag hade sex första gången vid 15 års ålder, gående i nian med min och nuvarande pojkvän. Men det var bättre än jag förväntat mig, och det kändes rätt och jag litade på personen samt älskade honom så sjukt mycket. Min dagliga quote förr var "kommer dö singel" - hell bah girl you will fond a book

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
Linn Is The New
5/25/17, 11:53 AM
#7

Så blir det med auto korrekt i slutet.. hell nah you will find a boii

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

vendelay
5/25/17, 7:58 PM
#8

"hell bah girl you will fond a book" är mitt nya motto 😂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: