Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 768 ggr
ejjaa
2017-05-30 21:23

Komma över någon

Hej! Jag har ett problem, vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till just nu. Jag har blivit kär i en tjej i min skola. För det första råkar hon vara storasyster till en tjej i lin klass. Jag och denna tjej kommer inte direkt överens om man säger så, vi värderar liksom olika saker. För det andra slutar hon 9an om 2 veckor och då får jag förmodligen aldrig se henne igen. Jag har blivit sä jäkla påverkad av henne. Hon stormade in i mitt liv och har inte försvunnit sedan dess. Jag kommer aldrig få henne men jag drömmer ändå om henne och det gör så jävla ont! Jag kan inte släppa henne. Jag ligger vaken på kvällarna för att jag tänker på hur underbar hon är och har gråtit för att jag aldrig kommer få henne. Jag har ALDRIG kännt såhär för någon och det känns sä löjlig för jag känner henne inte. Vad ska jag göra? Hur ska jag ta mig till för att komma över henne? (Ursäkta om detta var lite flummigt, vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.j

Annons:
2Sirius
2017-05-30 22:44
#1

Hej ☺😕 Ja, att inte få den man vill ha, är riktigt plågsamt, jag vet, och om precis alla chanser är borta, så är det att försöka glömma och skingra tankarna som gäller, umgås med andra människor om möjligt, försök att skingra tankarna i sådant som inte påminner om henne, skriv dagbok eller liknande, det kan tunna ut tankarna…. MEN ÄR ALLA CHANSER BORTA? Förstod jag dig rätt så var det hennes syrra, alltså din klasskompis, som du inte kom överens med!? Strunta i det, det är ju inte din klasskompis du ska bli ihop med. Hur har du och tjejen i 9:an umgåts? Kan ni prata nu, chatta eller är det mer någon som du bara har sett!? Om ni umgåts, vet/anar hon vad du tänker/känner? Har hon i så fall bekräftat att det aldrig kommer att kunna bli något? En chatt konversation kan vara lätt att dissa någon i, så om du inte vet att hon kommer att svara, SKRIV ETT BREV! Skriv ett brev, som du antingen ger henne personligen, sticker in i hennes skåp, eller om du vet var hon bor läger i hennes postlåda. Får man ett brev så läser man det… Vad du ska skriva, vet du nog bättre själv, utifrån hur ni har umgåts. Men, kanske något om att du vill hålla kontakten för att hon verkar trevlig… Huvudsaken är att du får tillfälle att träffa henne, även att skolan slutar. Och nu är det ju Sommarlov! 😀 Får ni bara tid tillsamans, så kan ni lära känna varandra mer, och finns det något hos båda, så kommer det lösa sig själv om man ger det lite tid. "It ain't over till it's over!" Är det trotts allt kört, ägna små stunder åt gången, med lidande och att komma över henne. Försök mer att skingra tankarna och göra sådant som får dig att tänka på annat, Data/Tv-spel kanske, något som kräver mycket Fokus, så att du inte hinner tänka på annat…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Littlepig]
2017-05-31 21:37
#2

Välj om du ska försöka satsa eller inte. Gå all in för det i så fall. Jag har varit kär i samma kille i två år till och från. Jag har blivit dumpad av mina bästa vänner. Jag har alltså tvingats komma över en del. Och tiden är det enda.

Upp till toppen
Annons: