Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1284 ggr
Zachis
2017-07-02 12:27

Flytta från Sverige

Hejsan Min pappa jobbar på ett internationellt företag och har nu fått jobb i Indien så i höst kommer han och resten av min familj flytta dit. Antagligen kommer de bo där mellan ett år och ett halvår och jag måste bestämma om jag vill stanna kvar i Sverige eller följa med. Jag är 18 år och börjar trean på restaurang programmet i höst. Följer jag med till Indien kommer jag gå på high school. Så jag undrar om ni har några tips och erfarenheter? Jag tror ändå jag vill byta karriär och läsa ett naturvetenskapligt basår efter gymnasiet och att flytta till Indien ett tag verkar jävligt coolt. Dock har jag en pojkvän här i Sverige och vi har vart tillsammans i över ett år. Vi bor redan 2,5 timmar bilfärd från varandra redan nu. Men Indien är mycket längre bort. Jag har igen aning hur jag ska göra. Just nu försöker jag hålla alla dörrar öppna. Har ni några tips?

Annons:
91Marran
2017-07-02 13:01
#1

Jag hade tagit chansen och åkt.

Mvh
Mig

[134643]
2017-07-02 13:42
#2

Om det kan lösas med skolan hade jag också åkt! Det är inte kul att vara ifrån sin partner i ett halvår/år, men det går om båda vill. Och jag tror absolut inte att du ska missa saker bara för att du har kille, det tycker jag att du är för ung för! :)

elliinoraandersson
2017-07-11 03:23
#3

Håller med ovanstående, om skolan går att lösa hade jag också åkt! Du och din pojkvän verkar av det som framgår i inlägget trots allt klara av ett långdistansförhållande bra :) 

Besökte Indien nu i våras och det verkar vara ett helt underbart land, definitivt värt att besöka. Vart i Indien är det ni kommer flytta?

SilverRosen
2017-07-12 14:04
#4

Jag kan tänka mig att det kan bli fina meriter och erfarenheter att skriva på ett framtida CV om du åker.

Om du åker kan du och pojkvännen försöka planera in en resa där han kommer och besöker er.

När du kommer hem från Indien kan livet du planerat fortsätta, möjligheterna är verkligen oändliga. =)

[134643]
2017-12-21 16:47
#5

Vet inte om du är kvar ts, men om du läser här fortfarande, vad valde du? Hur har allt gått? :)

Zachis
2017-12-23 04:48
#6

Hej hej, jo jag sitter nu och äter frukost i vår lägenhet i Indien. Killen är jag fortfarande tillsammans med och om det går som planerat så kommer han antagligen hit och hälsar på i februari. 

Jag tycker allt gått bra, men förstås är allt väldigt annorlunda. Kulturkrockar dagligen. 

Jag har tagit studieuppehåll ett år från gymnasiet, så när jag kommer tillbaka till Sverige kommer jag fortsätta där jag slutade.  Här så läser jag IB diploma program på en engelskspråkig skola. Det finns inga andra svenskar i stan vi bor i, däremot finns det två andra västerländsk elever på skolan. Men överhela taget tycker jag allt gått bra

Annons:
Zachis
2017-12-23 04:50
[134643]
2017-12-23 17:14
#8

#6 Det låter ju helt underbart, vad kul att höra! :)

Upp till toppen
Annons: