Kärlek och förälskelser

Kär i en idiot...

2017-07-10 23:30 #0 av: hund_katt

varning för långt inlägg!!!

Jag vet inte varför, men jag har alltid lätt blivit kär i "idioter". olika sorters idioter, typ såna som iggar eller undviker en, kommer på bortförklaringar osv, fast som samtidigt visar ett litet intresse, men sen helt plötsligt ger helt andra signaler, så man blir helt förvirrad och osäker... Oftast har det varit såna jag fallit för.

Nu har jag fallit för en helt annan typ. han är både bättre än de förra idioterna men samtidigt sämre. ska se om jag kan lyckas förklara.. ska kanske förklara våran situation först så blir det enklare att förstå.

Vi går på att naturbruksgymnasium, och bor på internatet på skolan. eller ja, han gick på skolan. han tog studenten nu och jag ska börjar tvåan. bodde på samma våning.
han gick Jordbruk och jag går hund. Är lite svårt att förklara men folk som vet hur tonårsbönder är kan säkert förstå lite lättare här också.

tror jag skriver detta i "nu-form", känns lättare.

Han är verkligen jättego, och han gillar att vara med mig, och alltid när han har tid över eller nåt så går han till mitt rum, är jag inte där så frågar han alltid min rumskompis var jag är. säger hon att jag snart är tillbaka så stannar han alltid. en gång väntade han en halvtimme på mig. annars brukar han vänta på sitt rum med dörren öppen för att se när jag kommer. 
Han följer med ut när jag går med hunden(ibland går han även ut med hunden själv utan att jag ber honom, och när jag var på sjukhuset för jag skulle dra ut stiften jag fick operera in efter att jag bröt handen så ringde jag honom och frågade om han kunde rasta min hund, och han sa självklart och istället för att sitta kvar och snacka med kompisarna vid bordet gick han en runda med hunden. en runda, inte "gå ut utanför huset och kissa". det är en dyrbar egenskap inte många på denna skolan har Lipar) och det är så mysigt att prata med honom. och snacka skit om alla man hatar ;) . han brukar plocka blommor till mig när vi är ute, inte dom finaste och jag får ofta halvvissna maskrosor, men tanken är fin. det är lätt att missta honom för en 5åring dock. det mesta han gör har jag liksom "Åh tack vad gulligt" som om jag pratade med ett barn, och hans mognad påminner om en 5åring. eller aa, inte allt. men mycket påminner om det. barnslig, omogen...

Han är lite snuskig av sig, bonne-snuskig. gräver i näsan(inte när man är inne som tur är haha) och sånt. snusar, feströker, det bästa han vet är öl och det blir lätt för många.
Jag kan verkligen slappna av runt honom, annars brukar jag lätt bli generad och så, men inte med honom. Vi är väldigt nära och påminner lite om syskon, bråkar och retas, stör sig på varandra men ändå älskar varandra. Vi avslutar ofta våra samtal med "puss o kram". gjorde vi även innan jag var kär i honom.

ok, ska vi gå över på hans idiot-sida... kan tillägga att han har ADHD så det kan förklara en del av hans beteenden kanske.

på naturbruks-internat blir det ofta stök och sånt på kvällar, dom drar toapapper runt hela skolan, häller smör på toalettsitsarna, under julen satte dom granar i toaletterna osv osv. han är en av dom som ofta stökar runt, han är duktig på att stänga av elen till elevboendet och göra kortslutningar. brandlarmet har han säkert satt igång någon gång. Har tappat räkningen på hur många saker han haft sönder. nån säng är det, ett par stolar och nått fönster. Han jävlas ofta med särskoleeleverna, och hissar upp deras cyklar i flaggstången eller häller vatten innanför tröjan. Han superlimmade låset till mitt rum så dom var tvungna att byta hela låset(fick klättra in genom fönstret(tredje våningen) med stege för att först kunna låsa upp).

och två av de värsta saker han gjort; vred av nacken på en katt i skolan ladugård och lyckades komma in i hönshuset, tog några hönor och släppte dom nerför trappräcket på andra våningen så dom föll rakt ner på golvet. dom kom inte till skada som tur är. hans svar på varför han gjorde det; "hade tråkigt" och nån gång sa han "för det var kul". Sen visst, tror inte han ser något värde så på "skolans grejer", han skulle aldrig nacka sina egna katter eller djuren utan anledning. när jag hyrde honom till att slakta två tuppar hemma hos mig(mamma var skadad och jag kan inte slakta själv, men vet hur man gör) så var han väldigt noga med att det skulle ske snabbt, frågade typ "hur bedövar ni dom?" och "bedövar man dom verkligen genom att göra så?" så han brydde ju sig om att de skulle dö smärtfritt. sen gillar han att retas och sa "titta en katt! ska jag slakta den med?" men ja, det är ju bara på skoj.

han är, som de flesta tonårsbönder, "rasist". inte seriöst rasist, han har mörkhyade vänner som han umgås med osv, men han har ju en grov humor om mörkhyade, typ "de är de jävla blattarnas fel" eller en grej som han sa hände på fyllan "skulle slå till en neger och råka slå en stopp-skylt istället och bröt handen". vet dock inte om det ens var en "neger" där... möjligtvis att han inbillade sig.

Hans förhållande med sitt ex(de gjorde nyss slut) var ju lite lustigt det med. De var allt annat än trogna mot varandra. trodde först att han var otrogen mot henne, men det visade sig att båda var otrogna. och båda visste om det och gick med filosofin "om du ligger med en till så ligger jag med en till". Aja tänker jag, vill båda så fine.

en konversation mellan oss när han var full:

Han: "varför vill du inte ligga med mig?"
Jag: "varför ska jag ligga med dig?"
H: "för jag gillar dig. gillar du inte mig?"
J: "jo men jag vill inte ligga"
H: "för att jag inte är singel?"
J: "ja, bland annat därför"
H: "om jag var singel skulle du kunna ligga med mig då?"
J: "Njaa.. Kanske"
H: "Okej. Men jag älskar dig fortfarande"
J: "haha, älskar dig med"

alltså... jag skäms över att jag gillar honom. typ alla på skolan hatar honom, speciellt jord-tjejerna efter att han nackade katten. och jag hatar det han gjort, men kan inte hata honom. men jag tror också att de flesta här kommer tro att han är mycket värre än han är. men jag är nog en av de enda som klarar av honom och inte hatar honom, och lärarna, de förstår honom också. han är väldigt svår att förstå och beskriva honom om man inte känner honom.

Åh gud. känns lite cringe att beskriva det här med. tror de flesta tänker "gud vad för slödderförhållande har dom?? Hur kan man vara med en sån hemsk människa?"
men snälla, tro mig när jag säger att han inte är så hemsk som han verkar. det visste jag långt innan jag var kär i honom också.

och vad ska jag säga till mina kompisar om det skulle bli något mellan oss? nej gud vad pinsamt. dom är inte så positiva till honom, och jag har typ låtsas som att jag småhatar honom lite, för att dom inte gillar honom.
är jag dum i huvudet för jag gillar honom? borde jag undvika honom? eller tycker ni det är okej? har ni varit kära i någon idiot någon gång?

har säkert glömt något nu, och jag ber om ursäkt för det långa inlägget!! men visste inte hur jag skulle göra det kortfattat så ni kunde få bästa möjlighet att förstå honom och min situation..

Anmäl
2017-07-10 23:56 #1 av: mikkan01

Det är inte konstigt att du gillar honom, man kan inte alltid styra över sina känslor. Och du är inte dum i huvudet för det. Däremot är det han gjort inte okej och bör anmälas för djurplågeri, hade jag varit du hade jag heller inte inlett något med tanke på hans historik och hans djur- och människosyn.

~mikkan
Medarbetare på Hår iFokus.

Anmäl
2017-07-11 00:02 #2 av: hund_katt

skolan har anmält det. och han har fått betala skadestånd för det, plus allt annat han tagit sönder på skolan.

skulle det vara ok att fortfarande umgås med honom då? nu när han inte går på skolan längre s kan jag ju inte säga att jag inte kan undvika att vara med honom liksom.

Anmäl
2017-07-11 00:12 #3 av: Hera

Håll dig borta från folk som dödar katter och plågar fjäderfän. Det har inget med adhd att göra.  

Ingen vettig människa gör sådant för att dom har tråkigt. Ingen. Han saknar gränser som de flesta har.

Anmäl
2017-07-11 00:55 #4 av: Tismon

Jag har add, min kompis har adhd, ingen av oss skulle ens kunna tänka tanken på att skada ett djur. Det är ingen Adhd grej och tro mig, människor som skadar djur är inget man vill ha med att göra.

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-11 15:52 #5 av: hund_katt

Menade inte att just djurplågeriet och det hade med adhd att göra.

Fast han skämdes när jag sa att han borde sitta i helvetet för det han gjorde.

Gränser precis, det saknar han. Han har svårt att se när det går över gränsen och han gör något utan att tänka.

Anmäl
2017-07-12 00:22 #6 av: Darkylucy

är inte lätt är ass¨ kass på sånt hära men ge och ta  mina förhåladen har ej varit lätta alla man blir bara besviken på tejerna för det mesta när dom tar en anana alltig så lässs facktist plus nu är jag skälv litte  fel acktig men käns bra nästan för läss att bli ej bli vald dom välger en anan för mej alltig plus nu är jag eller burgat gilla en anna ochså som hattar mej så allt blir som toppen hur man än gör sucks

the darkynessLyssnar på musik

Anmäl
2017-07-12 00:44 #7 av: Hera

#6 Gör en egen tråd om dig.

Anmäl
2017-07-12 12:18 #8 av: Darkylucy

jo alla varfär inte då kan jag gilla mej skälv mennar har ju så många som diggar mej haha

Anmäl
2017-07-14 23:10 #9 av: Aleya

För din skull så undvik honom. Om han kan bara helt sonika nacka en katt så kan han helt sonika döda din hund. Eller andra saker.

Förstår att det är jobbigt då känslor är inblandade men försök undvik han så gott det går. Känslorna kommer försvinna i slutändan.

Men av egen erfarenhet så blanda dig inte in i sådana som hans liv. Det slutar bara tråkigt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-16 21:45 #10 av: hund_katt

#9 det jobbiga är ju att man inte vet att dom är idioter förrän efter man lärt känna dom Storgråter tror inte han skulle döda hunden, så långt skulle han inte gå. men ja. jag förstår att jag borde undvika honom.

Anmäl
2017-07-16 21:50 #11 av: Aleya

#10 jag vet. Men som sagt: du har nu fakta på att saker inte är rätt. Så försök tänka med din logiska hjärna istället för känslor.
Det är det enda rådet.

Du kan ju inte nu säga att han kan inte göra si eller så. Men jag tycker inte att det är värt att vänta och se om han är kapabel till det eller ej.

Man har sagt samma saker om folk som har mördat andra. Att man inte trodde dom var kapabel till det. Men jo, folk är kapabel till hemska saker.

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-16 21:54 #12 av: Tismon

Precis som att jag sa att mitt ex aldrig skulle vara otrogen mot mig eftersom denne älskade mig så mycket.... och så hade jag fel.

Tro aldrig för mycket om någon.

(Kanske ingen bra jämföring men man kan aldrig kontrollera människor eller veta for sure)

Allt är en väntan.

Anmäl
2017-07-17 10:08 #13 av: Darkylucy

#12 jo alla kan göra fel kanske men jag kände skälv en för ett tag sen som alldrig svek mej i alla fall nånsinOskyldig

Anmäl
2017-07-17 12:10 #14 av: Aleya

#13 starta en egen tråd

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-17 12:15 #15 av: Snuffles

Hur vågar du låta honom gå själv med din hund när han plågar andra djur?

Anmäl
2017-07-17 12:19 #16 av: Aleya

#15 jag fick för mig att hon fick veta den saken efter att han varit ut med hunden. Men kan ha uppfattat det fel.

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-07-17 12:45 #17 av: Darkylucy

#13 märka ordSomnar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.