Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 744 ggr
stinatz
7/15/17, 3:57 PM

Sexualitet

Borde väl egentligen skriva detta på hbt iFokus, men den är så oaktiv att jag nog inte skulle få svar. Och jag är ju ändå tonåring liksom. Så ja, hej. Jag är så förvirrad att jag knappt vet något längre. Jag har funderat hur länge som helst på ifall jag är bisexuell (eller gay jag har ingen himla aning). Men hur vet man? Är det bara för att jag vill vara med i hbtq+ för att vara speciell eller har jag sett för många "coming out videos" att jag applicerar andras känslor på mig själv? Jag vet inte längre. Gör det ju inte enklare att jag aldrig varit med någon, varken av samma kön eller med motsatta, så jag har ju inget att jämföra med. Till alla heterotjejer: känner ni någonsin känslor för era tjejkompisar eller drömmer om att kyssa en tjej? Är det bara normalt att känna så eller är jag faktiskt bi? Killar har väl aldrig intresserat mig allt för mycket, men eftersom jag aldrig kysst nån så kan jag väl inte säga att jag inte gillar de liksom. Herregud sexualitet är svååååårt. Aja, rörigt som fan men svara gärna, vem som helst, bara ni är seriösa.

Annons:
Herveaux
7/15/17, 4:21 PM
#1

Förstår dina funderingar, tror dom flesta har varit där.

Låter helt normalt att känna som du gör, sen om det betyder att du är bi eller inte vet/bestämmer bara du själv.
Var öppen och se vart känslorna drar iväg med dig helt enkelt.
Känn ingen stress eller press att du måste "välja" eller hitta din läggning.

Det var inte mycket till svar du fick av mig, men det är som sagt inget konstigt att känna sig lite vilsen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[AnimeV4]
7/15/17, 4:25 PM
#2

Det kan dröja innan man landat i sin sexualitet. Först var jag gay, sen bisexuell, sen pansexuell och nu kallar jag mig själv homoflexibel.

Nu är det överkurs här! Säg att du är en tjej som kan bli kär i båda könen, men kanske inte tänder sexuellt på tjejer. Då kan du kalla dig biromantisk.

Sen kan man bara ha sexuella fantasier om ett kön men oförmågan att bli kär i det könet. Eller så kan man ex. gilla dicks utan att gilla killar.

Man behöver alltså inte ha både sexuella och romantiska känslor heller. Sedan finns det asexuella som inte attraheras sexuellt av någon (rätta mig om jag har fel, ganska outforskat för mig).

Sexualitet är ett stort hav som kan vara svårt att utforska. Mitt råd till dig är att ta det lugnt och låta svaret dyka upp av sig självt.

stinatz
7/15/17, 5:02 PM
#3

#1 #2 Tack så mycket för svar, antar att det bara är att flyta med och inte pressa något.

Darkylucy
7/15/17, 9:36 PM
#4

när man är ung drar man åt olicka håll är vanligt kan ta ett tag tills man hittar vem man gillar killer tjej oberonde på om man är kille eller tjej du kan kolla på nån tjej och se om det trigar dej och kolla på nån kille och se om det triggar dej

the darkynessLyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: