Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 777 ggr
Yehet121
7/16/17, 3:35 AM

Alkoholproblem?

Okej det här blir ett långt inlägg tror jag. Jag ska köra lite backstory innan problemet. 

För några veckor sedan så åkte jag iväg på en resa till Frankrike med min mamma och hennes man. När vi var där så gick vi på en festival som var 3 dagar lång. Innan festivalen så hade min mamma gjort illa ett ben och behövde stöd för att gå, ofta både från mig och hennes man. Första dagen på festivalen var allt okej och vi hade kul. Andra dagen så var det kul på dagen och kvällen, men på natten när vi skulle gå hem så vinglade hennes man till rätt så mycket och jag fick göra det mesta stödarbetet. Vi hade en rätt så brant nedförsbacke där vi bodde och det kunde ta 5 min att ta sig ner till huset. 

På tredje dagen så var allt helt okej fram tills kanske 15.00. Vi satte oss ned för att vänta på en spelning och sen går mammas man iväg för att gå på toa. Vi väntar i 20 min, sen 40, och sen efter en timme så ställer vi oss upp så att vi syns bättre. Efter att ytterligare en kvart hade gått så börjar mamma försiktigt gå iväg och leta efter honom medan jag vaktar grejerna. Hon hittar honom efter en stund och han är väldigt full och sur. Mamma blir sur och ledsen och jag blir såklart irriterad och lite sur. Dom (mamma) bestämmer att dom ska spendera ett par timmar isär på festivalen, och mamma och jag går och ser på det vi ska se. När sista bandet för festivalen snart ska spela, som också råkar vara ett av banden som mamma gärna ville se så säger hon att hon vill gå hem, så vi gör det. Jag ger henne stöd hela vägen hem, vi har inte sett av hennes man sedan vi skildes åt, vi har haft kontakt via sms, där sista svaret från honom kom runt 00.25, och vi gick från området runt 00.40. Vi kämpar oss ned för backen och när vi är "hemma" så väntar vi 2 timmar till innan vi ger upp och går och lägger oss. Lite efter klockan 6 på morgonen så knackar hennes man på fönstret vid soffan jag sov på för att jag skulle släppa in honom. 

Typ en vecka eller så efter att vi hade kommit hem från resan så har mamma och hennes man en liten fest (typ) hemma hos oss. Och vad händer då? Jo, han blir alldeles för full, igen.

Nuär det så att jag känner mig inte bekväm med folk som är onyktra, eller ja, så att det märks att dom är onyktra iaf. Jag håller mig helst undan och blir stressad av att vara i ett rum med många berusade människor.

Att mammas man dricker för stor mängd alkohol är nog tydligt. Det har blivit så att jag inte vill umgås med honom när han dricker, speciellt inte på fester. Jag vet inte vad jag ska göra, jag kan inte, och vill helst inte behöva sitta och gömma mig på mitt rum. Och hur ska man få honom att på riktigt fatta att han måste hålla koll på hur mycket han dricker?

Annons:
Cragan
7/16/17, 4:53 AM
#1

tyvärr inte ovanligt att folk dricker för mycket, lider faktiskt själv av det med om jag går över en viss gräns av någon konstig orsak anser man att allt blir roligare o bättre av mer alkoholhaltig dryck i det läget 🤔 trotts att det snarare är tvärt om.
tar dock olika lång tid för alla att lära sig det o en del lär sig aldrig och anser att det är helt ok att dricka sig stupfull varje gång man dricker.

Upp till toppen
Annons: