Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 979 ggr
jadetejag
2017-08-13 16:33

Jag fastnar för svin:/

Detta med kärlek, jag är en 17:årig tjej och är rädd för att ha sex efter att mitt ex nästan tvingade mig till sex. Jag harr haft Ett par killar detta året (2017), inte som ett förhållande utan mer som ett haff. Problemet är att dessa två har vart svin. Jag vet att mitt ex också var ett svin. Dock är det iår inte första gånger jag fastnar och börjar gilla killar som beter sig som svin, jag undrar om jag är ensam och hur jag ska kunna släppa dem..<3

Annons:
Mooniq
2017-08-13 16:48
#1

Jag e gammal men skriver ändå.

När jag var ung var jag en kaosperson. Levde på min ilska och jag drogs till bad guys, älskade temperament och fick en kick av det. Jag var även häst-tjej och de hästar jag skötte var vilddjur och jag älskade dem av hela mitt hjärta. Fanns det åtminstone 2 hovar i backen samtidigt så var jag nöjd. Aldrig rädd.

Fyllde 38. Jag mentalkraschade och körde huvudet - eller egentligen hela mig in i den berömda väggen. Där hände något. Jag lärde mig att öppna mig och prata om problem och sånt som kokade inom mig sen många år tillbaka. Jag lugnade ner mig, lärde känna mig själv - känns dumt att skriva så men det var exakt vad jag gjorde.

Idag har jag passerat 50 och de personligheter jag drogs till när jag var 20 ratar jag totalt idag. Jag "läser" folk på ett annat sätt idag och jag litar på mig själv på ett totalt annorlunda sätt idag - än vad jag gjorde förr.

Min ilska rann av mig och idag blir jag full i skratt när jag ser en yngre person som lever på sin ilska - och jag tänker - jaa, du växer upp och kommer till insikt du med en dag.

När det gäller dig - så tror jag det är enkelt. Om man är medveten om att något är fel/mindre bra - då kan man bearbeta och analysera. Då kan man oxå ge sig själv en chans till ändring - ibland är det du som får ändra dig, ibland är det personer man får välja bort ur sin vardag för att må bättre i själen, helt enkelt. Kanske känner du dig synlig/säker med en bad guy bredvid dig - då får du lära dig att ändra din personlighet så du trivs/känner dig synlig med lugnare/snällare personer runt dig. Analysera & fundera - och du hittar nog din väg. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

powerade
2017-08-14 07:26
#2

Det är nog väldigt vanligt att man fastnar för personer som inte är bra. Tyvärr.. Det brukar vara dom som verkar bäst i början och man tänker " wow vilken kille" sen visade sig att han bara fejkade vem han var typ. Håller man vara öppet ögonen och ej ger upp så kommer man hitta något som passar tillslut.

hund_katt
2017-08-15 01:12
#3

Jag läste något om det, att det typ har med någon självförsvarsgrej att göra? Har ingen aning om det är sant men lite intressant är det kanske. Ett exempel, en person är hotfull, och man blir kär i personen. För att om man bildar en "grupp" med den personen så är chansen större att man inte kommer skadas. Typ någon gammal instinkt från när vi var apor eller nåt. Och tänker att det är ibland liknande hos vissa djur med, t.ex en flock… lejon säger vi, bara teoretiskt nu för vet inte hur lejon fungerar exakt haha. Aja, en flock lejon. En grupp honor, ungar och en hane. Det kommer en annan hane som börjar bråka/försöker anfalla honorna, och sedan kommer ju hanen för att jaga iväg/döda den främmande hanen. Om flockens hane förlorar så går honorna över till den elaka hanen som nyss hotade dom, för att överleva. Tänker om det är något sånt? Fast så vi är utvecklade nu så lär vi ändå knappast bli säkra med den hotande hanen, då han förmodligen inte hotar pga instinkter utan för han är en dålig människa. Men det tar ju inte våra kvinnliga instinkter hänsyn till liksom xd Som sagt har jag ingen aning om det är sant eller inte.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: