Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 970 ggr
ostbollen
2017-08-23 23:05

Stelt med kille? Samtalsämen??!!

Hej! Jag har haft en kompis lääänge och vi pratade om allt och inget i skolan och på snap osv. Jag gillade verkligen att prata med honom och när jag väl fick chansen (det hände inte super ofta eftersom vi ish är i olika kompisgäng så det blev mest om vi hamnade i grupp på lektioner) så hade jag super roligt!! Men nu efter sommalovet har vi knappt pratat alls i verkligheten utan bara massor på snap. Och av någon anledning blir jag nervös när han kommer ensam gåendes till tex busshållplatsen och jag sitter ensam. (Så vi kommer "behöva" prata med varandra) så då tar jah alltid upp mobilen och låtsas ringa någon! Jag FATTAR inte varför för jag gör det ju bara ännu nervösare till nästa gång när jag inte vågar prata med honom. Men vad ska jag säga?! Innan hade jag massa att säga men nu känns det tomt. Hjälp!! Vad kan jag prata om som gör allt att kännas som vanligt igen? :(

Annons:
2Sirius
2017-08-24 02:20
#1

Du börjar bli kär… Snacka på som vanligt. Hur har dagen varit? Hur gick det på provet? Har du sett "den" filmen, som går på bio nu? Gjort något särskilt i sommar?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Snowblind
2017-09-02 19:07
#2

#0 Aa det känns lite som att du flyr situationen. Det är lite som att antingen flyr man och mår dåligt över det eller så tar man tjuren  i hornen. Jag antar att denna situation är ny för dig och att du inte vet hur du ska hantera den, right? (därför du skriver här.) Jag säger bara som så att kör på bara; börja med ett hej och sen kanske ett leende om du känner för det. Visa din uppskattning av att se honom om du känner det! Var naturlig, var dig själv. Det gör inget om du stammar eller fumlar med orden, tankarna. (Jag kan ibland börja stamma av nervositet till exempel när jag pratar med killar, men då ignorerar jag det och fortsätter bara. ) Som vänner så visar man förståelse och stöttning till varandra. :)

Och det är okej ifall något går fel. Saker och ting glöms, ingen är perfekt och detta är ett ypperligt tillfälle för dig att växa! Och jag tror att det kommer gå jättebra för dig, bara du inte flyr in i mobilen utan faktiskt står på dig och är dig själv. :D

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Upp till toppen
Annons: