Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 858 ggr
unicarl
2017-09-14 21:05

Vanlig pms eller pmds? (X)

Hej! Jag har alltid, sedan min första mens haft pms. Det har tidigare inte stört mig skärskilt mycket men har det blivit värre. Det enda jag gör dagarna innan mensen ör att bråka med mina föräldrar. Jag stör mig på minsta lilla sak de säger, bryter ihop för minsta lilla sak. Jag har även börjat få mycket ångest under denna period. Jag får mycket ångest, väldigt jobbiga tvångstankar och tvångshandlingar som bara finns under denna period. Det har även gått så pass långt att jag (endast under denna period) tänker pä att ta livet av mig eller skada mig själv bara för att allt känns onödigt och jobbigt. Det känns som livet inte är värt att leva, jag träffar inte kompisar eller angagerar mig i mina vanliga fritidsaktiviteter. Är detta normalt? Känner alla såhär? Jag skulle aldrig ta livet av mig. Men just under PMS-dagarna så känns allt så jävla hopplöst. Jag utnämner mig själv till nummer ett sämst människa i hela världen. Har alla det såhär jobbigt eller borde jag söka hjälp? Tack!

Annons:
vendelay
2017-09-14 22:20
#1

http://www.umo.se/Kroppen/Mens/PMS-och-PMDS/

Jag tycker att du borde söka hjälp, oavsett om det klassas som PMS eller PMDS. Det är inte okej att behöva må som du gör. Lycka till ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

oh-la
2017-09-14 22:49
#2

nej, alla mår inte så dåligt som du gör. långt ifrån! om jag vore du skulle jag försöka komma i kontakt med ungdomsmottagningen på din ort och få prata med någon. det finns hjälp att få.

unicarl
2017-09-15 16:57
#3

Jag vet inte vem jag ska vända mig till. Vågar inte gå till ungdomsmottagningen och vet inte riktigt hyr jag skulle säga det till mina föräldrar, något tips?

91Marran
2017-09-15 21:08
#4

#3 sök dig till vårdcentralen

Mvh
Mig

vendelay
2017-09-16 20:32
#5

Varför vågar du inte vända dig till ungdomsmottagningen? De kommer inte att ringa dina föräldrar eller så. De är vana vid att ungdomar tycker att det är svårt att prata om sånt här.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

powerade
2017-09-18 14:39
#6

Jag hade såhär bör jag var runt 12-16 år. Sen gick det extrema över. Nu förtiden är jag bara lite grinig och extra känslig men då var det extremt! Men som snart å sagt så sök hjälp så kanske det känns bättre iallafall

Annons:
Upp till toppen
Annons: