Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1662 ggr
PinsammaLena
2017-09-22 20:28

Vill ha barn!

Hej alla folk som läser detta! Jag är snart 14 år, och jag vill sp himla gärna ha barn. Det hela började för någon månad sedan, och sen dess kan jag inte sluta tänka på det. Det är kanske inte barnet som är själva grejen, eller kanske är det det. Jag tror att jag vill ha en pojkvän som älskar mig fett mycket, ett(eller kanske två) gulliga barn som vi får och tar hand om. Kanske skaffar vi fler, vem vet? Det är lite kallt ute, och han är romantisk. Vi har små barn och allt är perfekt, åh, jag blir typ satisfied när jag skriver. Det är bara så pinsamt. Jag brukar ta en docka eller ett gosedjur och låtsas att det är mitt barn. Är inte särskilt populär i skolan och inte speciellt snygg heller. Andra röker, knullar och har kul, medan jag sitter ensam och drömmer om barn. Vad tycker ni jag ska göra?

Annons:
Aleya
2017-09-22 21:13
#1

Jag tror det är dina hormoner som spökar. Inget ovanligt. Men skulle inte rekommendera att skaffa barn nu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Littlepig]
2017-09-22 23:27
#2

Barn är långt ifrån den drömmen du beskriver. Tror det är vanligt att bli "kär" i en dröm man målar upp när verkligheten ser långt ifrån likadan ut.

Hoseok
2017-09-26 08:12
#3

Vad kul att du vill ha barn, det är ditt val och håll kvar vid det så länge du vill och orkar.

Men kom ihåg att det just nu bara är just det, en dröm. Du är 14, du har inte gått klart grundskolan och har gymnasiet och högskolan kvar. Det kan tyckas vara så enkelt att bara skaffa barn, och visst, det finns människor som gör det och det löser sig, men tänk på barnet, också. Att skaffa barn är inte frid och fröjd. Graviditet kan vara svårt, tungt. Att föda barn kan vara väldigt påfrestande, framför allt i så ung ålder.  Jag vet inte många föräldrar som lever det drömlivet du beskriver. Barn tar tid och kräver mycket av din uppmärksamhet. 

Tänk på barnets framtid. Om du är ekonomiskt säker när du blir gravid, så ger ju barnet mycket bättre möjligheter för framtiden. Att leva på bidrag, partner och föräldrar är det många som gör, men det är inte optimalt. Det är en sista utväg för alla.

Sindri
2017-09-26 11:36
#4

Du är inte ett dugg pinsam - det är en stor drivkraft förmänniskan att fortplanta sig.. Jag känner igen mig i dig när jag var ung. Längtade intensivt efter barn i flera år.
Jag passade andras barn så mycket jag kunde. Gick på promenader, tog ut i lekparken, var barnvakt, tog hand om barn hela sportlov, höstlov o.s.v.

Jag hade också turen att få ett syskon är jag var 16 - det var som en dröm, jag gjorde allt för barnet, lekte, passade, läste sagor, nattade etc. Det gick före kompisar och fester.

Som tur var dröjde det ändå många år tills jag fick egna barn. Det är skönt att kunna mogna lite först, för det är så mycket ansvar som kommer med egna barn.

Jag har fyra stycken, men tyvärr hittade jag aldrig den där unga tjejen eller killen som älskade barn och gärna var barnvakt, när mina barn var små.

Du kan säkert få träffa många härliga bebisar och barn om du sprider ut att du gärna är barnvakt, hämtar barn från dagis och sånt. Det är en lycka för föräldrar att hitta ungdomar som gillar barn, och kul för barn att träffa ungdomar och inte bara andra barn och vuxna.

powerade
2017-09-26 23:10
#5

I den åldern kände jag väldigt stor drift att vilja ha ett barn, än i dag är det så. Men viktigt att ha en bra människa att dela barnet med. Idag är jag 19 år. Har en bra pojkvän som är äldre som också vill ha barn. Jag har jobb som lärling. I dag är fokuset på att bli fullbetald. SEN finns det kanske möjlighet för en bebis. Man tjänar inget på att kasta sig in i livet som förälder egentligen även om det är lockande. Lev DITT liv. Som du själv bestämmer över och följ inte efter andra eller gör saker du inte vill. Gå klart skolan skaffa jobb så blir det förmodligen enklare i livet sen.

Heberniclobochs
2017-09-28 01:38
#6

Skulle väl bli lite tårta på tårta om du skaffade barn nu. Som en hund som har ett husdjur.

Annons:
funnieess
2017-11-16 06:23
#7

Jag tycker du är modig

Aleya
2017-11-16 13:41
#8

#7 varför är det modigt att skaffa barn om man själv är barn?

Kolla gärna 16 and pregnant så ser du hur många som faktiskt inte är tillsammans mer, hur många som önskar att dom väntat.

Det är inte en dans på rosor med barn.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

DogeLove
2017-11-16 14:58
#9

#8 Det kan varit så att #7 menade att det var modigt att hon vågade skriva det öppet på ett forum, men jag vet förstås inte.

Upp till toppen
Annons: