Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 10291 ggr
Emaljoh4
2/9/11, 8:38 PM

Har ni testat droger?

Har ni testat droger någongång?

Man kan självklart vara anonym!

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Annons:
Emaljoh4
2/9/11, 8:38 PM
#1

Nej, det har jag inte.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

viktoria91
2/9/11, 8:51 PM
#2

Svarade ja, flera ggr då jag druckit alkohol ibland. (Ytterst sällan men var dte alternativ som passade bäst. )

Emaljoh4
2/9/11, 8:57 PM
#3

Okej, nu syftar jag inte på såna droger, utan ja, vad ska man säga, hasch, amfetamin, crack, ja, du fattar… Alla såna där saker.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

viktoria91
2/9/11, 8:59 PM
#4

#3Akohol är ju den 5 farligast drogen i världen och minst lika mycket droger som alla andra. Hacsh är mindre skadligt och har medicinska syften.

Emaljoh4
2/9/11, 9:01 PM
#5

##4 Det var i vilket fall inte den drogen jag syftade på (alkohol alltså). Spelar väl ingen roll om det är den 5 farligaste drogen.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

viktoria91
2/9/11, 9:05 PM
#6

#4 Droger som droger. När man pratar allmänt om droger så räknas alkohol med.

Annons:
Emaljoh4
2/9/11, 9:08 PM
#7

#6 Okej, då kan man ju säga att socker är en drog, kaffe är en drog, det mesta kan bli en drog isåfall.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Pluupp
2/9/11, 9:34 PM
#8

har aldrig testat droger, och kommer ALDRIG att testa heller!

viktoria91
2/9/11, 11:09 PM
#9

#7 Räknas som missbruk inte droger.

[jakke94]
2/10/11, 12:37 AM
#10

cigg, koffein, alkohol m.m men ts menar ju illigala droger. 

Jag har testat, tyvärr

[jakke94]
2/10/11, 12:37 AM
#11

…och en gång har jag blivit ilurad en drog

hannakb
2/10/11, 5:16 PM
#12

Tänker inte testa, varken nu eller sen. Den enda jag kommer ta in är väl alkohol :)

Carlo
2/10/11, 6:21 PM
#13

Jag har druckit en centralstimulerande drog- Kaffe haha! :D Nej men jag har inte tagit "droger". Men dessutom har jag fått morfin när jag skulle opereras. Så mitt svar är Nej, och kommer aldrig testa!

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus


Annons:
[Bolten]
2/10/11, 8:07 PM
#14

tyvärr  :/

[swiss]
2/10/11, 8:21 PM
#15

Nej, har aldrig testat och kommer inte att göra det heller.

Birke
2/10/11, 9:49 PM
#16

Svarade "jag vill bara läsa tråden", då jag inte vet vad du räknar som en drog. Jag har druckit, rökt och snusat. Har dock aldrig rökt på eller tagit någon form av narkotika, svampar, osv osv.

fia-mia
2/10/11, 10:02 PM
#17

Har aldrig testat och tänker inte sjunka så lågt heller.

Min syster som läser mycket psykologi och dyl. berättade häromdagen en rätt intressant sak: Har man aldrig provat att röka provar man heller aldrig att knarka. Det hänger tydligen ihop psykologiskt. Tycker det är ganska tänkvärt….

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Bolten]
2/10/11, 10:58 PM
#18

#17 dock stämmer de inte till hundra (:

Birke
2/10/11, 11:04 PM
#19

#17 Kan nog hålla med, då röking är beroendeframkallande och man är fullt medveten om det när man börjar röka. Ett litet steg leder till ett större.

[Wera]
2/11/11, 1:05 PM
#20

"Nej, vill inte testa heller". Jag räknar inte med alkohol.

Annons:
[aammE]
2/13/11, 6:37 AM
#21

Ja, flera gånger. Är "ren" från de tunga drogerna nu och har varit det i över ett år (amfetamin, subutex, LSD, ecstasy är bara några få av allt jag proppat i mig under åren…). Just nu tar jag benso mot panikångest/depression/socialfobi och zolpidem (stinoct) för att kunna sova, tar även tramadol mot min värk (både benso, zolpidem och tramadol (opiod) är narotikaklassade MEN jag får det utskrivet av läkare). Dricker alkohol ibland och röker ibland (både cannabis och tobak).

Avråder ALLA att börja med så tunga droger som jag en gång missbrukade, det är INTE värt det.

nello4ever
2/27/11, 9:52 PM
#22

Jag är 13 och har aldrig tagit droger och tänker aldrig göra det heller!

[Sara-]
2/27/11, 10:22 PM
#23

Nej, men vill testa.

Räknade inte med Nikotin och Alkohol då jag redan testat det.

[Avfall]
2/28/11, 6:25 PM
#24

Valde "Ja, flera gånger".

Tänker inte skriva vad jag tagit eller så.

Emaljoh4
2/28/11, 9:26 PM
#25

#24 Det är helt okej. Glad

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

 

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[wonderchild]
5/15/11, 8:38 PM
#26

är 15 , har fruckit alkohol och´rökt men kommer aldrig ta droger.

CaptainBunchie
5/15/11, 9:07 PM
#27

Har själv svurit på att aldrig; dricka alkohol, ta droger, snusa eller röka. Liksom när jag går förbi personer som röker håller jag andan eller får typ hostattack :s Tycker det är jätteäckligt, och man förstör ju kroppen och hjärnan också. Så om man aldrig börjar så blir man ju aldrig beroende :) Har t.o.m. blivit erbjuden alkohol, men självklart tackade jag nej :)

Är 13 år :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Annons:
cookies
5/17/11, 1:41 PM
#28

#27 Bra initiativ! Älskar när folk är emot sånt.. =) För ett år sedan så var jag precis likadan, men man ändras med tiden… Har testat snus (eller vad man nu ska kalla "KickUp"…), var inte gott så jag fastnade inte för det :) Röka kommer jag inte göra p.g.a. äckligt, farligt osv… Alkohol … … Dricker inte, p.g.a. mina föräldrar har ganska så bra koll.. Har smakat på det mesta (verkligen liten mängd) men känner nu ett sug efter att gå på fest…

Jag hoppas verkligen på att du kan hålla ditt initiativ! Lycka till! :)

Mitralis
5/17/11, 1:57 PM
#29

Jag har provat cannabis två gånger när Tv-serien Weeds var som populärast.
En gång rökte jag cannabis och då märkte jag absolut ingenting. Fast det var i och för sig bara något bloss.
En gång åt jag muffins med cannabis efter jag sett dom göra det på Weeds för det såg så trevligt ur i serien. Den gången jag provade så var det roligt i säkert 3 minuter. Sedan så blev jag trött och ville sova. När jag precis skulle till att somna så märkte jag att jag inte andades och fick panik. En kompis fick sitta med mej för att jag skulle lugna ner mej. Jag glömde bort att andas flera gånger och det var absolut det otäckaste jag varit med om och jag kommer inte att göra om det.
Detta är för övrigt det enda jag gjort som i TV-serier, så det hör inte till vanligheternaSkrattande Lite dåligt val av serie att härma bara Skäms
(Jag är 33år)



VeronicaKahlbäck
5/17/11, 2:10 PM
#30

Vill bara påpeka två saker. Alla droger har någon gång blivit använda i medicinskt syfte, de flesta fortfarande. Vilket inte någonstans gör det mindre farligt. De som påstår att cannabis och allt som tillhör är mindre farligt har lyssnat på drogpositiv propaganda, information är alltså felaktig och det är inte mindre farligt än något annat. Sen är det inte heller sant att det inte finns missbrukare som inte rökt, jag vet flera. Det är dessutom ett ganska högt antal som någon gång provat att röka cigaretter utan att blivit fast, det är vanligare att provat att röka än inte.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[aammE]
5/17/11, 2:15 PM
#31

#30 Att ALLA droger har använts i medicinskt syfte stämmer inte.

VeronicaKahlbäck
5/17/11, 2:24 PM
#32

# 31 säg någon (även komponenter räknas)?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Mitralis
5/17/11, 2:28 PM
#33

#32 Det enda jag kan komma på är olika typer av GHB osv för det är klotterborttagning Skrattande Fast jag har för mej att det också varit ett bedövningsmedel för hästar också Obestämd



[aammE]
5/17/11, 3:44 PM
#34

#32 Spice (nej det är inte THC i, men ett liknande ämne) exempelvis. Alla nya internetdroger i princip.

Annons:
VeronicaKahlbäck
5/17/11, 4:03 PM
#35

#34 i Spice är det huvudsakliga verksamma ämnet en syntetisk cannabinoid, vilket nu används mot illamående hos cancer patienter (teststadiet). Säg gärna någon mer? Det som är saken är att det dyker inte upp några "nya" droger allt är bara nya varianter av redan existerande droger där de ändrat något pyttelitet i det verksamma ämnet som gör att det under en kort period är lagligt (kan vara flera ämnen). En del är bara nya mixer av redan existerande droger, då är de dock inte lagliga.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[aammE]
5/17/11, 4:18 PM
#36

#35 Syntetisk, ja, det var ju precis det jag sa. Men det är ej samma som THC (går att jämföra med att etylmorfin inte är samma som morfin, två helt olika rus). Toppisar används inte medicinskt heller, inte inom modern medicin i alla fall.

MoaL
5/17/11, 5:31 PM
#37

Har aldrig använt några droger, varken alkohol, nikotin eller något annat. Avskyr allt sådant, och jag skulle vilja att allt - även alkohol och snus/cigretter - förbjuds.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

fidojunior
5/17/11, 5:31 PM
#38

Har aldrig testat och kommer aldrig att testa. Räcker med att ha sett hur det påverkar andra människor.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[_annaH]
5/17/11, 7:25 PM
#39

Nej o har aldrig testat. Det är jag glad över =)

[Linsenhejhej]
5/19/11, 7:54 PM
#40

Nej, jag har aldrig testat droger och kommer aldrig någonsin göra det heller.

MajaL
5/20/11, 7:11 PM
#41

#27 Jag är som du, fast äldre. :)

Jag är 19år, kanske lite för gammal för att vara här inne snart. Oskyldig

har aldrig rökt, snusat eller druckigt alkohol. Är emot allt vad det är.

Har givetvis aldrig tagit något annat heller. Jag är så emot allt sånt som man kan bli. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

Annons:
vikber
8/4/11, 3:28 AM
#42

Cannabis (både marijuana och hash), LSD, ecstasy, subutex och amfetamin.
Är mer eller mindre beroende av oxynorm (ett narkotikaklassat läkemedel för er som inte vet) också, tyvärr. Men jag har iaf kommit till stadiet att jag vet om att jag har ett beroende, och det är ju positivt.

Röker och brukar alkohol gör jag också, men ah.

Är snart 17 år gammal.

[Tovab]
2/25/12, 3:45 PM
#43

Yes jag har testat en hel del olika.

JustMySelf
2/26/12, 7:45 PM
#44

Bara alkohol, med det ser jag inte som droger på samma sätt som t ex. cannabis, kokain, marijuana, hasch osv.

emmaap
2/26/12, 8:14 PM
#45

Har dåliga erfarenheter av hur olika sorters droger (spec. Alkohol, men har även en mamma som jobbar med missbruk och får höra mycket där ifrån) kan påverka folk och vet vad de gör emot folk i dess omgivning. Kommer därför ALDRIG prova på någon slags drog (om man bortser från alkohol då jag kan tänka mig att jag kanske kommer dricka det i framtiden. Dock är jag fast besluten att aldrig vara berusad, utan de ska vara för "umgängets" skull i så fall).

Hälsningar Emma! :)

[NoOrdinaryGirl5]
2/28/12, 11:10 AM
#46

Har druckit och prövat att röka en gång, men är nu nykterist och har inte rökt sedan första gången jag testade vilket är snart två år sedan. Tänkte inte pröva droger någon gång, har sett vad det kan göra med en människa och skulle aldrig vilja utsätta mig själv för det.

chiccco
8/3/12, 10:41 PM
#47

Coolt att så många inte vill testa!
Jag var jätte mkt emot illigala droger förr, det har ändrats med tiden kan jag tyvärr säga..

ellebelle1994
8/3/12, 10:57 PM
#48

har själv sett hur dråger förstört min familj så skulle aldrig testa och utsätta min familj för samma sak vi precis gått egenom :(

det är lättare att fastna för hach om man har rökt sigg innan för då e halsen tydligen mer van, det var i alla fall vad dom som viste sa Flört

Annons:
Stiinisen
8/3/12, 11:03 PM
#49

Jag satt i en liten lekstuga med folk som rökte på en gång. Men mina kompusar vägrade ge mej. Då jag redan var full hade dom nog mycket att tänka på. ( jag blir extremt 'social' och vill gärna ha fysisk kontakt med folk när jag blir full.) Men det var 1 år sen , och ALDRIG igen. Man lär sej av sina misstag..

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

 

Hanna
8/3/12, 11:09 PM
#50

Är snart 18år. Men har aldrig druckit (typ smakat någon droppe, känns inte som om det räknas som druckit direkt??), rökt, snusat eller använt droger. Är väldigt säker på att jag inte kommer göra det heller. Angående alkohol tycker jag det är onödigt att dricka för att bli full eller "ha roligare". Kan man inte ha roligt annars? Förövrigt tycker jag att det smakar (och luktar) skit. Rökning tycker jag är onödigt på alla plan, varför börja med något så farligt? Dessutom att utsätta andra för passiv rökning, då är det ju bättre att snusa, trots att även det blir farligt för användaren.

Säkert någon som inte håller med. Men jag står för det jag skriver. Glad

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anonym
Anonym
8/3/12, 11:17 PM
#51

mja..

chiccco
8/3/12, 11:21 PM
#52

alkohol är en så pass vanlig och accepterad drog så det känns som man inte kan säga någonting om det. Jag dricker inte så mycket själv, nån gång per månad, ibland mer ibland mindre. Tycker att det är sjukt kul ibland när man verkligen bestät sig för att röja loss haha! Men det är ingenting jag inte skulle kunna leva utan. Har flera kompisar som är nyckterister och jag tycker att det är varje persons val. Man kan ju ha precis lika kul utan! :D

Angående illigala droger tycker jag att man inte ska ta någonting kemiskt, har inga erfarenheter av sådana saker personligen, men tror man klarar sig bättre utan, man hör ju bara om hur fel det blir..
Marijuana och hasch har jag ingenting emot bara man sköter sitt liv! Har flera vänner som inte klarat skolan etc pga droger. Men klarar man av sitt vanliga liv så why not? Är för att ligalisera (?) marijuana hehe. Har själv rökt på i perioder och har både bra och dåliga erfarenheter men håller nu på att sluta, känner inte samma tillfredställdhet som förr.

Är ganska öppen för droger, det kanske märks. Tycker att bara man gör sakerna med måtta och det inte distraherar än så väljer man själv om man vill hålla på med sådant. (uppmuntrar dock inte unga att börja!!!)

Babydino
8/6/12, 9:35 PM
#53

Maja och alkohol. 
Men det var då. Åkte fast.
Håller mig till ölen.
Tmi känner jag. Men eehhhh.

Nellie007
8/6/12, 9:37 PM
#54

Jag säger bara aldrig! Min ena kompis håller på just nu med ddroger och jag vet hur jobbigt hon tycker det är.

Och så kännd jag två stycken som dog pga droger..

Babydino
8/6/12, 9:43 PM
#55

#54 Jag vet inte hur hon känner. Men jag tod skiten och bara chillade med mina vänner. Det var aldrig jobbigt eller obehagligt. Det var nästan mer jobbigt att sluta med det när jag åkte fast. Inte för att jag kände sug efter mer knark, utan för att jag saknade umgänget, sjult myssigt att sitta tillsammans och chilla. 
Äh, men det blir säkert bra nu med. Får la bara hitta nya vänner. Glad

Annons:
Nellie007
8/6/12, 9:46 PM
#56

Hon tar droger när hon mår dåligt och hon är bara 14 så det är ju ingen bra början på livet precis..

chiccco
8/6/12, 9:53 PM
#57

#56
Känner en tjej som oxå e 14. hon tar droger och har provat jätte mkt, sprutor och saker. Men hon år dåligt, och jag vet inte om det är därför hon började eller inte. Hon har suttit inne på behandlingshemm och foster och massor, och nyligen blev hon tagen igen, efter att ha rökt på varje dag i ca 3 månader. Hennes framtid ser inte så kul ut just nu. Du kan ju varna din kompis med detta,, kanske det hjälper, kanske inte ;)

Jag tog droger för att chilla, umgänget, men håller på att sluta, i början var det sjukt svårt, även om man ej blir beroende av cannabis så är det nått psykiskt iaf ;) tar det endast när jag blir riktigt ledsen nu för tiden, för det får än verkligen att lugna ner sig, så fattar vrf din kompis gör det, men det är dumt att hålla på med sådant från första början, man måste kunna lösa sina problem utan droger ;)

Babydino
8/6/12, 9:55 PM
#58

#56 
Jag var 14. Och jag antar att det var för att jag måde dåligt som jag började.

Nellie007
8/6/12, 10:04 PM
#59

#57 Jag ska försöka säga det till henne men hon är inte direkt en sån som lyssnar… :/

#58 inte en bra start det heller… :/

chiccco
8/6/12, 10:06 PM
#60

Förstår det. man brukar vara så när man håller på med nått, man ser inte vart man är på väg. Det är samma med min kompis. Fast hoppas att hon börjar lyssna! för hennes egen skull

Fridaaaa
8/6/12, 10:08 PM
#61

Nej har jag inte.

Sjukt omoget och oansvarigt att använda det. Korkat!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Babydino
8/6/12, 10:08 PM
#62

#59 Na, Men jag tror jag har orndat upp mit tliv rätt okej nu. Dock är jag orolig att testa andra saker också. Men vad är farligare är öl och sprit? Inget.

Annons:
Juliaskaniner
9/13/12, 3:41 AM
#63

Ja tyvärr..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Cazzos
9/14/12, 2:04 PM
#64

Nepp, och vill inte göra det heller!


CaptainBunchie
9/14/12, 8:25 PM
#65

Har ändrat min åsikt nu faktiskt, eller ja, mer eller mindre.
Har fortfarande inte testat, men skulle gärna testa någon "knark/drog".
Tänker dock fortfarande inte ändra mig om alkohol, snus eller rökning, då jag anser att det är äckligt och ja, jag vet inte, onödigt.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[MiniPim]
9/14/12, 8:28 PM
#66

#65 Vet du vad! Du är en sån trevlig person, och knark ska inte behöva förstöra dig! Tänk på hur svårt det kan bli, när man väl gjort det - kan man inte sluta. Och då börjar allt skit!

CaptainBunchie
9/14/12, 8:31 PM
#67

#66 - Haha, jag skulle gärna testa, men jag skulle aldrig leta upp/köpa något. Så jag tror inte det kommer bli av endå!

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

PiganX
9/14/12, 8:34 PM
#68

#66 Fast oftast är det ju inte själva drogerna man blir beroende av, utan det är mera att man blir van att fly ifrån sina problem, och hantera dom på ett sätt som inte är särskilt hälsosamt. Att testa en gång gör ju inte att man blir beroende och förstör hela sitt liv, om du förstår hur jag menar.

[MiniPim]
9/14/12, 8:35 PM
#69

#67 & #68 (jag kan verkligen inget om droger) vet bara att det är dåligt..

Blir man beroende på en  gång eller tar det tid?

Annons:
Juliaskaniner
9/14/12, 8:51 PM
#70

Blir inte beroendd på en gång, man blir knte beroende av drogen, eller inte jag, jag är mer beroende Av processen..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

chiccco
9/14/12, 9:24 PM
#71

Tror inte direkt man kan bli beroende om man bara testar 1 gång oavsett vad det är,, sen marijuana och sånt ska man ju inte kunna bli beroende,, meeen.. som ovanstående sa, man blir beroende av processen, och man kan väl känna sug  etc om man tex snackar om det (det får jag iaf).

PiganX
9/14/12, 9:30 PM
#72

Min poäng är att om man en gång testar, så vet man hur det känns. (Och då räknar jag in alkohol som en slags drog också, eftersom det är ett slags berusningsmedel.) Och vet man hur det känns, kanske man vill fortsätta av någon anledning, exempelvis för att man känner att man vill fly från något som är jobbigt. Och det är då det blir ett beroende, när man inte kan sluta. Jag tror inte alls på att man blir beroende bara för att man testar en enda gång, men däremot så tror jag att chanserna ökar för att man vill fortsätta, om man testar.

[alisja]
9/14/12, 10:32 PM
#73

Ja ni, tyvärr.

Babydino
9/14/12, 10:47 PM
#74

Jag måste tilläga en sak. 
När jag började 8:an började jag med cannabis.
Nu är det snart 4 månader av renhet. Och jag känner mig mycket mera akktiv och trevlig. Jag är inte lika aggresiv och inte heller seg, trött och irriterad. Jag ser inte heller alla personer som mina fiender. Jag såg dem aldrig som direkta fiender… men jag störde mig på dem. 
Det känns lättare. Jag förstår och hänger med i skolan. 
Dock tvekar jag ju inte på att göra om det eftersom jag saknar det. Jag har aldrig varit beroende. Jag har under ca 1 år varit hög 16 gånger. Jag känner inget sug alls efter själva drogen. Men jag saknar det sociala, det mysiga och vänliga för tillfället. Det är det jag faktiskt saknar. Sedan tycker jag faktiskt att gräs smkar ljuviligt och gillar kickarna om jag kan njuta av dem. Inte så gött om jag inte är glad innan jag sätter mig ner och börjar. Det är bara det jag saknar. Det är det som kommer få mig tillbaka igen, inte att jag är beroende av drogen så att min kropp skriker efter den, jag klarar mig bra utan den. Men ibland saknar jag alla människor jag lämnat bakom mig, alla stunder vi haft. Jag vill tillbaka till dem. Men det kommer innebära att komma tillbaka till drogerna. Och jag vet, nu efter att jag varit utan så länge att jag blir en helt annan person under regelbunden användning. Eller ah, inte regelbunden.. men ofta. I December rökte jag nästa varje dag. 
Jag vill kunna fokusera på skolan och sådant nu.
Jag ångrar mig faktiskt att jag gjort bort mig så katastrofalt i 8:an. Tänk hur mycket jag missade för att jag skolkade för att röka och satt och segade på lektionerna och blev rastlös och irriterad på tiden. Jag lyssnade inte, jag var inte fokuserad. Mina betyg hade kunnat varit bättre. 
Allt hade kanske löst sig. Men jag var ledsen och deprimerad. Varför skulle jag orka med ett till år med skit och bråk i skolan och mellan föräldrarna. Jag kände att ända lösningen var att lämna skiten, sluta tänka, sluta fokusera. Bara sväva. Det var det ända jag kunde tänka. Det ända jag ville.
Men n i efterhand ångrar jag mig. Och jag är så glad att min kille känner att han får dåligt samvete om han låter mig röka. Han delar inte med sig. Jag är så tacksam för det. Jag älskar honom för det. Han skyddar mig. Men jag är glad att jag är så stark att jag själv kan ta ett beslut att det inte är bra för mig att röka. Inte nu. Jag kan vänta tills jag är färdigutvecklad och har skffat mig en ordentlig utbildning, sedan kan jag sluta fokusera.
Bättre att ha en bra grund i livet än ingen alls. Bättre att vara fokuserad och göra husgrunden rätt, sedan kan man inredda huset som man vill.
Endast min åsikt.

nottheonly
9/14/12, 11:58 PM
#75

#74 Så du menar att du kommer börja röka på sen efter du gått klart skolan? eller har jag missuppfattat?

Babydino
9/15/12, 9:37 AM
#76

#75 det skulle inte var helt omöjligt vem vet. Jag kan tyvärr inte se in i framtiden. 
Men jag vet iaf hur jag förändrades som människa när jag rökte.
Jag vet att jag har skrivit tidigare att allt var som vanligt. Men jag hade fel.

Annons:
nottheonly
9/15/12, 12:37 PM
#77

#76 Okej, det lät mer som du hade "planerat" att göra det efter du gått klart skolan. Hoppas du kan låta bli och leva ditt liv utan droger Glad

(Knark är det jag syftar på)

Babydino
9/16/12, 11:45 PM
#78

#77 ja, hoppas jag med. För nu vet jag att de jag aldrig litade på och enligt mig var helt efterblivna och oerfarna hade rätt. 
Jag hade fel.

juliino
9/17/12, 4:51 PM
#79

Blir lite mörkrädd av att se så unga människor som vill hålla på med droger.

Jag är 16år har aldrig povat att röka snusa eller dricka och defenetivt inte prövat någon drog.

Jag känner inget sug efter att pröva något av det. Vi har haft så mycket beroende i min familj, En morbror som är alkolist en moster som dog av ett drog missbruk min mamma är arbetsnarkoman och hennes tvillingbror likaså.

Babydino
9/17/12, 5:24 PM
#80

#79 Jag blev bara tvungen att fråga, men arbetsnarkoman han väl ingenting med droger att göra. Det är väl bara att man är beroende av arbete. Och att arbeta är mycket viktigt för just dem. 

(rätta mig om jag har fel, jag har ingen anning)

juliino
9/17/12, 5:28 PM
#81

#80 nej det har det ju inte men men det är just det att dom är beroende av sitt jobb.

fanniiiiie
9/17/12, 5:31 PM
#82

#80 Helt rätt, arbetsnarkoman är när man är beroende av att arbeta. Inget med droger o göra.

Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.

www.fanniieliasson.blogg.se

Babydino
9/17/12, 10:15 PM
#83

#81,82 okai. Då vet jag :)

Annons:
CupcakeGod
9/20/12, 5:11 AM
#84

Oh God no.. Jag håller min borta från folk som håller på med droger, så nope det har jag inte. Kommer inte heller testa droger i framtiden.

Babydino
9/23/12, 11:24 PM
#85

Ah. Här kommer jag igen. 
Tog Ecstasy i går första gången.
Jag är ju tjej, så ni som är tjejer som har testat E vet antagligen hur gött det är.

Jag lider av nedstämhet och äter ingen medicin för det. Och nu när jag tog E har jag jag känt mig glad. Jag vet att det bara är dagen efter men ruset har gårr ur för länge sedan. Men det jag skulle säga om medicin var att E användes som terapi och användes för att "botta" stress och depression. Men sedan blev det olagligt. Men jag kan förstå varför det är en medcin. Jag har inte tänkt en ända dålig och deprimerande tanke. Och jag känner mig lycklig. 

Nu vet jag att det går att vara så här lycklig. Nu vet jag vad man kan sträva efter. Inte E, utan känslan att vara lika lycklig.

Någon gång kanske jag testar E igen. 
Ingen vet framtiden.

kanina90
9/24/12, 10:21 AM
#86

jag har bara testat lagliga droger som alkohol, men det var inget för mig

[Airo]
10/8/12, 7:20 AM
#87

Nej, vill inte heller.

Däremot har jag ju såklart testat/"smakat" att röka (typ 1 bloss varje gång en kompis har rökt, förra året då, minst 5 gånger bara) (och en snus.. usch) xD

[_hsleiufhbtv]
10/8/12, 10:05 AM
#88

Ja det har jag. Omedvetet.

taggigarosen
10/8/12, 1:24 PM
#89

Nej och jag kommer aldrig testa såvida inte någon lurar i mig mot min vilja. Jag är väldigt emot droger

Afturelding
10/8/12, 7:19 PM
#90

Tja, jag började dricka när jag var 12, och slutade när jag var 15. Har sedan dess inte druckit en droppe, och kommer aldrig mer göra det heller. Det var runt fyra år sedan nu. Förutom det har jag inte ens hållit i en ciggarett :P Så, det beror på hur man ser det antar jag. Hur som helst är jag stolt över att numera vara sXe.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
tonfisken
10/8/12, 7:42 PM
#91

bara alkohol, mådde illa sen drack jag aldrig mer

Sweety
10/8/12, 9:09 PM
#92

Aldrig testat och kommer inte att göra det heller.:)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Greigh
3/4/13, 8:32 PM
#93

Bara alkohol, snus och cigaretter.
Ingenting tyngre och heller inget jag vill testa.

Frida B
3/4/13, 8:40 PM
#94

svarade "nej, och jag vill inte heller". Har varken testat de droger TS syftar på, alkohol, att röka, att snusa eller att ens dricka kaffe ^^ (kaffet är iof för att jag tycker det är så himla äckligt, inget med att testa droger att göra). Ska aldrig börja heller, får hostattacker när jag går förbi någon som röker. Kan tillägga att jag är 16 år, och kommer aldrig börja med droger eller alkohol

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

tasartir
6/9/13, 10:28 AM
#95

Ja jag har provat flera olika, men det enda jag gör nu är att röka på lite då och då :)

Alkohol dricker jag inte alls särskilt ofta längre, och förstår inte varför TS inte tycker att det ska räknas med när cannabis gör det? Eftersom att alkohol är farligare menar jag, lite idiotiskt :S

Nwmo
6/9/13, 10:37 AM
#96

Jag odlar cannabis på balkongen så, ja.

- Emil

sasha_setter
6/9/13, 11:50 AM
#97

#27 Håller med dig till tusen och jag har samma inställning!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
Emill.
6/17/13, 11:23 AM
#98

Nej

- Emil

Medarbetare på Vetenskap

Emill.
6/17/13, 11:24 AM
#99

Nej

- Emil

Medarbetare på Vetenskap

Emill.
6/17/13, 11:24 AM
#100

Dubbel..

- Emil

Medarbetare på Vetenskap

[Odde]
6/25/13, 7:59 PM
#101

#85 E kommer aldrig att användes som anti deppresiva pga att det tömmer dina seratoni värden i kroppen såpass mycket att folk även tagit bort sig själv dagen efter, du kan heller inte få ett rus 2 dagar i rad. ungefär som svamp^^

[Odde]
6/25/13, 8:00 PM
#102

kan även tillägga att jag missbrukat i 4 år tidigare och är inte nollstäld som dom flesta här..dock vart ren i 8 månader nu så😎

Knas90
8/14/13, 7:38 PM
#103

Sho, jag väljer att berätta min historia här pga av att de finns så mycke droger överallt och de finns ett stort grupptryck bland oss ungdomar, och de finns många som lever med föräldrar som missbrukar, jag valde en annan väg i slutändan. Här är min historia. Min mamma började missbruka när ja föddes, hon åt då en riklig mängd med morfin och sömnmediciner. Detta följde med mig i min uppväxt. När jag var två år gammal gav hon mig morfin och jag blev extremt sjuk och blev inlagd på barnavdelning på sjukhuset. Läkarna gjorde en anmälan till socialtjänsten men dom gjorde ingenting åt saken, jag blev äldre och äldre och förstog inte riktigt varför mamma inte ville ut och leka med mig och varför hon bara sov hela tiden. Jag hade ingen bra kontakt med pappa för att han drog på min födelsedag när jag var 3 år gammal. Detta satte djupa spår i mig. När jag var 8 år så var mamma "friskare" vi kunde åka till liseberg på somrarna och bara ha allmänt mysigt, det jag inte såg var att hon hade börjat med andra droger som gjorde henne glad och pigg ett litet tag. Jag hade min mormor som min trygga hand hon var mitt allt och betyder verkligen allt för mig, jag va hos henne väldigt mycke för att jag inte kunde bo hemma. När jag var 12 år så blev mamma jätte sjuk hon hade den här gången stuckit sig med nålar och fått en akut blodförgiftning hon svävade mellan liv och död. Då small allting för mig, här börjar min resa på riktigt, jag föll fort i all kriminalitet och drogerna blev mitt liv. Jag började äta benzo blandat med morfin, jag älskade mina "fina grejer" dom gjorde mitt liv värt att leva. En kväll ringer läkarna från lassarettet till mig och säger att jag nog lär behöva komma ner om jag vill ta ett farväl av mamma, när ja kommer ner till sjukan ligger hon med alla möjliga slangar och jag lägger mig bredvid henne och säger mamma ja vill ha dig kvar i mitt liv snälla kan du bara komma hem och må bra, jag låg vid henne hela natten jag kollade så att hon andas och låg och lyssnade på hennes hjärta. Jag orkade inte mera nu ville jag bara dö, jag sa hejdå till mamma och sedan går jag hem hittar brödkniven och skär upp pulsådern, min mormor hittar mig och ringer ambulans jag vaknade upp på intensiven, när jag vaknar förstår jag ingenting, jag blev bättre och efter 5 dagar fick jag komma till barnavdelningen. Efter 7 dagar fick jag komma hem eller rättare sagt hem till mormor jag visste inte om mamma levde och det ville jag inte veta häller för att ja va så rädd osv, men sedan fick jag reda på att mamma har blivit bättre men att hon nu kommer hamna på psyk. Jag kände en lättnad men samtidigt en sjukt stor ilska. Jag fortsatte mitt liv allting blev värre och värre soc anmälningar kom in hela tiden från skolan folk som va på stan och fritidsgårdar släktingar osv, jag fick börja gå på socmöten 4 gånger i veckan pga anmälningarna som dom hade fått. Men jag var extremt manipulativ ja lurade i vem som helst vad som helst. Jag lyckades få henne att tro på de jag sa varje gång, jag var så stolt, jag kände att jag hade makten. Ja var dock väldigt påverkad vid de här tiden jag gick på 21 olika mediciner och det ja sa gick inte riktigt ihop, sedan började jag åka fast för sjukt mycke stölder osv, och samtidigt som allting var knas fick jag börja gå till en psykolog han kom fram till att jag var utvecklingstörd och hade adhd, så ja fick börja i en särskola allting var helt fuckt up och dethär med någon skola var ju ingenting för mig tänkte jag. Jag blev bara värre och värre och försökte ta livet av mig otåliga gånger. När jag var 16 år så hade min hjärna slutat fungera. Ja kom inte ihåg det jag sa för en sekund sedan och ja kunde enligt mig inte läsa, en kväll bestämmer jag mig för att ta en överdos, men innan ville jag säga hejdå till mina pundarkompisar och till släkten för övrigt. Jag lämnar en lapp och förklarar läget för alla. Jag tar benzo efter benzo efter benzo och röker lite hasch . Jag vaknade upp på låst avdelning på psyk och skriker " jag behöver ha piller dööööööööda mig skut mig snälla ! Vart är jag någonstans " jag kommer inte ihåg deras svar. Ja var ständigt övervakad fick inte ens gå på toa själv eller sova själv utan personal. Jag låg på psyk ett bra tag med ständig övervakning och låsta dörrar. En dag ringer soc och säger att jag ska hamna på jourhem och då flippar jag. Jag lyckades och fixa så att jag kom till ett ungdomsboende, socialnämnden ( allra högsta cheferna på soc ) kom fram till att det var ett bra beslut. Jag förklarar för dom att jag ska sköta mig osv osv osv. Ja började missbruka igen allt blev dubbelt så mycke värre. Soc kom och knackade pä en dag och berättade att jag skulle komma till ett behandlingshem längst ut på södra gotland. Jag försökte rymma men ja lyckades inte efter 1 och en halv timme var vi framme. Där började mitt drogfria liv. Dagarna såg ut såhära kl halv 9 var de väckning kl 9 frukost kl halv 10 morgonmöte där vi pratar om hur dagen ser ut osv. Kl 10.00 hade man samtal eller hjälpte våran underbara kock i köket 12.00 lunch 13.00 samtal eller baka till fikat kl 15.00 fika kl 16.00 fritid. De var en upplevelse jag har haft så sjukt kul där ja försökte rymma en gång och kom bara 1 meter ifrån Muren innan jag blev busted vi försökte med att sno personalens nycklar så att vi kunde komma in i medicinrummet, vi försökte låsa in personalen vi va allmänt knas. Jag började må bättre. Efter ett halv år på låst behandlingshem så fick jag och en annan tjej flytta till hemse ( södra gotland fast där de är mer öppet ) dett var en utslussningslägenhet som hörde till behandlingshemmet. Efter ja hade vart där i 4 månader stog familjehem på soc karta jag ville inte. Jag kom till ett familjehem och där gick allting åt helvete. Fick återfall försökte ta livet av mig osv. Hamnade på psyk efter de tyckte soc att ja var tvungen att hamna på ett jour hem åter igen lyckades jag med mitt missbrukarbeetende att övertala soc att det var en sjukt dålig ide !. Jag kom hem till mamma på gråbo ( gotlands största pundarställe ) ja kom sedan efter fyra dagar tillbaka till suderhälsan då hade jag en intensiv behandling på 8 månader. Suderhälsan är det bästa ställe jag har vart på personalen är helt underbara och dom har hjälpt mig att få ett liv tillbaka, och många minnen är fastklistrade i hjärtat och ja har träffat så många personer som har vart helt underbara, de jobbsr många unga tjejer där och många som själva har missbrukat så att man har alltid någon att luta sig emot, vänner för livet har jag också fått. Jag har nu efter 2 år fått en egen lägenhet där ja bor tillsammans med personalen från behandlingshemmet jag får gå ut själv och får ha mobil och alltihopa. Men jag är ju dock lite instutionsskaddad när ja får nycklar så kopplar jag de till medicinrummet ute på behandlingshemmet och när ja får gå ut själv växer en stor tacksamhet för livet ! Ibland kan jag vara sjukt överlycklig för att jag faktiskt nu fåt gå på toa själv eller duscha själv psv osv osv. Småsaker som är vardag är något som ja inte tar förgivet att de är så med alla människor. Jag har också fått en praktik på ett ålderdomshem och jag har och mamma har en helt okej relation men absolut inte perfekt men de är bätte än ingenting iaf. Jag har också fått göra om testerna som visade att jag hade adhd och var utvecklingstörd och under utredningen kom man fram till att de var pågrund av mitt missbruk som testerna visades positivt sist. detta var negativt så att jag är utskriven från särskolan och ska börja folkhögskolan till hösten och fortsätta min behandling i 9 mån till.Hoppas ni orkar läsa allt :)

Tokyo
8/14/13, 8:12 PM
#104

Är 12 år och har aldrig testat någon slags drog.

Eftersom min pappa är alkoholist så vill jag absolut inte ens testa att dricka. Om jag testar en gång kan jag ju bli beroende, för det kan väl gå i släkten, right? 😮 Min pappas pappa var också alkoholist, och om jag får barn i framtiden vill jag absolut inte utsätta hen för något så förbannat deprimerande. 

Men missförstå mig inte, han är världens bästa pappa annars 😃 Dock förstörde han halva våran solsemester, vi hade all inclusive vilket betyder att all sån j*vla skit var gratis. 😮

Om jag faller för grupptryck eller något nån gång och faktiskt blir beroende tänker jag absolut inte skaffa barn, även om jag gärna vill 😐

Men min syster (som är 27 år) har druckit några gånger (dock bara cider och typ lättöl, dessutom pyttelite) och hon tycker inte ens det är så gott osv, hon har med andra ord inte blivit beroende på nåt sätt. Vi är halvsyskon, har samma pappa men olika mammor.

Tänk om någon jag känner läser detta nu, kanske inte borde skriva för mycket. 😮

Annons:
[00emi07]
8/14/13, 8:27 PM
#105

#96 Gör du? :s Jag kommer ALDRIG testa något som droger,alkohol,cigaretter eller snus Urk! :P

[RedHood]
8/14/13, 9:03 PM
#106

#104 Min pappa är också alkoholist (har ingen kontakt med honom sedan 6 år tillbaka dock pga det) och jag har druckit och rökt pga grupptryck. Började röka när jag var 14 och gick på några fester när jag var 15. Men i alla fall! Min syster som är 21 (jag är 18 btw) tycker om att dricka men hon dricker med måtta och jag kan ta någon cider ibland men aldrig mer då jag inte ser det roliga i det. Kan tycka att bara man dricker med måtta och ser efter själv vad man vill göra, vill man inte festa eller ens testa och dricka så behöver man inte! Tycker det är moget av dig att du har det i tankarna med din pappa men du behöver faktiskt inte se det som att om du tar en cider så kommer du bli alkoholist utan det är mer om du dricker mycket öl eller cider eller vad det nu handlar om som det kan hända något. Om du dricker ofta och mycket och din kropp blir beroende av det.
Min farfar och farmor är "helgalkoholister", alltså de dricket mycket på helgerna, och misstänker att min far fick det därifrån. Jag har det mycket i tankarna samt att det har hänt så mycket i min familj pga just alkoholen så jag håller mig långt borta från det.
Jag rökte som sagt från jag var 14 till jaag var 17 ungefär. Men min pojkvän fick mig att sluta!
Jag har aldrig testat några andra droger då jag ser det precis samma som alkohol = vad är det roliga? Kommer aldrig testa det heller 🙂
Hoppas du förstår vad jag menar med detta så det inte är alltför flummigt! XD

Sugar Mist
8/14/13, 9:09 PM
#107

JAg känner att det hade varit spännande att testa att röka någon gång, men inte mer… Vattenpipor, sådana där små, verkar också ganska spännande.

Menmen, förhoppningsvis kommer jag alltid vara såpass feg att jag aldrig kommer röra sådant.

-

[RedHood]
8/14/13, 9:13 PM
#108

#107 Jag kan skrämma dig lite och säga att du kan dö första gången du röker vattenpipa av kolförgiftning tror jag det var så råder dig inte att testa. Och jag skulle också bara testa att röka en gång men sen rökte jag i 3 år och spenderade ca 1000 kr i månaden på det 🙂
Jag tycker om att skrämmas!

Calcifer
8/14/13, 9:13 PM
#109

Ja, pga grupptryck. Dock hände ingenting och jag tänker absolut inte prova igen. Nu är jag stark nog att säga ifrån när jag inte vill. Jag förstår helt ärligt inte poängen, speciellt med tanke på att det är olagligt. Det är olagligt av en anledning.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sugar Mist
8/14/13, 9:17 PM
#110

#108 Va😮 Min hunds halvsysters ägare är dansk och på kennelträffen hade hon en sådan där liten.. söt vattenpipa, blev jättefascinerad. Jag tänkte bara på att testa, min pappa är ett skräckexempel på rökning då han fick transplantera lunga och har nu oppererat hjärtklaffen, pga rökning, så att röka livet ut är inget jag tänkte…

-

Tokyo
8/14/13, 9:20 PM
#111

#106 Ojdå, okej 🙂

Vill inte chansa ändå känns det som, men kommer kanske ändå prova någon gång, vem vet? Fast jag ser faktiskt inte det roliga i att dricka egentligen, men jag är ju såpass ung än så jag kanske ändrar åsikt någon gång.

Vill bara inte utsätta någon (det vill säga mitt/mina barn jag kanske kommer ha i framtiden) för något sådant, dessutom när dom är så små att dom inte förstår varför man plötsligt beter sig som ett flummigt svin som hela tiden går till garaget för att dölja att dom dricker.

Minns när jag var kanske 4-5 år och jag såg min pappa full för första gången (han kanske har varit det innan också, men det är första gången jag minns iallafall). Han somnade i sängen och jag hade ingen aning om vad han höll på med. Kunde omöjligt väcka honom, så tillslut slog jag till honom så han vaknade (haha, duktigt gjort, I know 😃), och då gick han till soffan eller något. På vägen dit välte han en blomkruka som gick sönder så det blev jord på hela golvet osv..

Haha, iallafall, sedan la han sig i soffan och somnade, och jag typ grät och somnade tillslut på golvet. Sedan kom mamma hem och fick ta reda på blomkrukan och lite såna grejer. 😮🙂

Är dock glad att han inte dricker "öppet" (alltså sitter med massa ölburkar vid tvsoffan och dricker), utan går istället till garaget eller källaren (en källare under källaren som är typ brevid garaget - fullproppat med massa möbler, gamla kläder och pulkor - haha vad komplicerat 😂) och gör sitt där istället. Vill inte se honom göra sånt. 

Sen brukar han dessutom erbjuda mig pengar eller kläder etc, antingen efteråt eller medans han är i en "onykter period" (som brukar vara ett tag, ibland en vecka eller två, eller ganska sällan några dagar) det är liksom hans sätt att säga förlåt. 🤓

Annons:
[RedHood]
8/14/13, 9:56 PM
#112

#111 Det är nästan som att se på ett yngre jag!
Min far drack så det såg ut som han drack med måtta, såg lite fin ut om man säger så. Jag kan inte säga att det var värre det jag hade för jag vet inte exakt hur eran situation ser ut men känner igen mig jätte mycket. Duktigt att du slog honom haha 😉Min far brukade istället somna i soffan och dregla ut sin lössnus så det blev fläckar på kuddarna. Han var även väldigt närgången men det vet jag inte om det berodde på alkoholen.
Jag tycker det är jätte bra att du kan prata om det öppet såhär istället för att hålla det inne och att du förstår att han har ett missbruk. Men bara han inte får dig eller någon annan i din familj att må dåligt av det. Men förhoppningsvis så förstår han att han har ett problem, det hoppas jag alla som har ett missbruk.
Jo, att köpa saker är oftast ett sätt att säga förlåt, då tror jag att de vet att de har gjort fel och kanske förstår att något inte står rätt till.
Du kanske inte alls håller med mig men jag hoppas att eran relation inte slutade som för mig och min far. Utan att han slutar med alkoholen och tar tag i sitt istället!
Jag vet att du inte känner mig och jag inte känner dig men vill du prata om det eller något annat så är det bara att PMa mig!

Tokyo
8/14/13, 10:08 PM
#113

#112 Tycker han borde skaffa hjälp faktiskt, för han förstår ju att jag blir arg och ledsen på honom när han är i en sådan "period". Och ja, han förstår att han har problem. Annars måste han nog vara väldigt dum. 😃

Ibland tänker jag "men hur svårt kan det vara?!", fast jag kan ju inte veta. Det är säkert väldigt svårt att sluta med något sånt, speciellt då det pågått väldigt länge. Och då menar jag långt innan jag ens var "påtänkt" så att säga, haha 😉 Men det finns ju faktiskt hjälp att få och det skulle vara skönt att inte en dag komma hem från skolan och se honom bete sig sådär flummigt, men han försöker ändå "ta hand om mig" som vanligt om du förstår vad jag menar, alltså vill han inte att jag ska märka något. 

Men iallafall så har jag lärt mig att förstå och märka när han druckit minsta lilla, oavsett om han drack för kanske 5 minuter sedan bara. Man kan typ se det på hans ansikte, skumt ^^

Jag ser det som om man är vääääldigt, väldigt hungrig, liksom i svältrisk eller vad man ska säga (är det ens ett ord? haha 😂) och framför sig ser man potatisgratäng och en riktigt fin stek, och så får man inte äta den. Om man nu gillar potatisgratäng och kött, men det var ju bara ett exempel. 😃😂

Och tack för erbjudandet, ska absolut PMa dig om det är något jag känner att jag vill prata om. Tack 🙂

[RedHood]
8/14/13, 10:37 PM
#114

#113 Du kan sätta dig ner med din familj och din far och säg hur ni känner om hans beroende. Det kanske hjälper honom!
Det med att du ser och märker på honom att han har druckit är en egenskap som troligtvis inte kommer försvinna! Jag ser än idag när någon bara har druckit ett glas vin, jag ser det på kroppspråk och på ögonen. Det är en väldigt bra egenskap tycker jag 😃
Haha tycker det var ett väldigt bra exempel! 😂
Jag kan inte säga säkert att min far inte har sökt hjälp åt sitt missbruk då han flydde till ett annat land några år efter jag slutade prata med honom men misstänker att han inte har gjort det. Lämnar man sin familj och vänner, sin flickvän och ett stort huslån och flyr så har man verkligen ett problem.
Kanske låter väldigt konstigt att få ett sådant erbjudande men jag känner igen mig så väl i det du säger så jag vill så gärna hjälpa någon annan som är i samma situation som kan behöva hjälp 😊

taylorgomez001
8/15/13, 8:49 AM
#115

Jag är helt emot droger, sprit och rökning och sånt!!

Enjoy the small things in Life...

For one day you will look back and realize they were the big things Hjärta

[Nattramn]
6/19/15, 11:07 PM
#116

Nej, jag har inte testat droger. Inte heller alkohol, snus eller cigaretter och tänker aldrig göra :)
Pojkvännen, djur och TV-spel är mitt beroende ;)

[Zachapacka]
6/20/15, 1:07 PM
#117

Jag har druckit kaffe (riktigt äkligt) och jag äter choklad. Fast jag skulle aldrig klassa choklad som en drog, starkt beroende framkallande men det är ju tydligen ganska hälsosamt (mörk choklad). Hahaha

Men någon "typisk" drog har jag aldrig provat och det vill jag inte häller

[Tuulikki]
6/20/15, 5:22 PM
#118

Vissa av mina mediciner är narkotikaklassade, och jag har druckit alkohol och rökt cigaretter. Men inte mer än så :) Så inget olagligt! ^^

Annons:
Whippet
6/20/15, 5:59 PM
#119

Nej och kommer aldrig göra det usch!

I'm out Vilar huvudet i handen

Whippet
6/20/15, 6:02 PM
#120

Har ni nu grävt upp en gammal tråd igen.. 🥵😕

I'm out Vilar huvudet i handen

[Hazel11]
6/20/15, 6:54 PM
#121

Min son har

[Roftic]
6/20/15, 7:30 PM
#122

Kommer aldrig testa nån drog eller tobak. Kan tänka mig att testa alkohol nån gång i framtiden…

Wenniz
6/20/15, 8:11 PM
#123

Jag vill säga både JA & Nej, "ofrivilligt" fick jag äta Tramadol p.g.a. smärta i båda mina armar som då var skadade och jag gick å väntade på operation. Eftersom jag även åt det i över ett halvår varje dag så blev jag också beroende av tramadol, det var otroligt jobbigt att välja mellan denna outhärdliga smärta samtidigt att strunta i tramadol.

Jag annars är väldigt emot droger (vid vissa medicinska skäl tycker jag dock det är ok), alcohol osv. Att vara beroende av något är inget jag själv vill vara då det är otroligt jobbigt att känna det där "suget" vilket jag helst vill slippa. 

Tramadol är alltså det enda jag har testat.

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Honestyisdead
6/20/15, 8:15 PM
#124

#108 en vattenpipa dödar inte. Det är nicotin. Så länge man inte umgås med pundare, då är cigaretter också farliga.

Det är både sorgligt och hemskt att läsa denna tråd. Snälla ta hand om er!  Och stor eloge till er som låter bli :)

[EmmiieErixon]
6/20/15, 9:04 PM
#125

Nej och nej. Fast vad räkas som droger? Cigaretter har man ju rökt och festat med diverse olika alkoholhaltiga drycker, och ja på ett sätt är det väl droger? Men inte droger som LSD, marijuana osv osv (finns väl massor) NOPE…vill inte häller! Även slutat dricka alkohol och röker inget!

Annons:
NinaLotta
6/20/15, 9:16 PM
#126

Nej absolut inte! Och vill verkligen inte heller!

Whippet
6/20/15, 10:54 PM
#127

Tråden är från 2011!….

I'm out Vilar huvudet i handen

Flöffo
6/20/15, 10:56 PM
#128

#127 Spelar väl inte så stor roll i detta fallet? :)

//Flöffo

Whippet
6/20/15, 10:59 PM
#129

#128 Ingen aning, men många gamla trådar som dykt upp här nu ..😮

I'm out Vilar huvudet i handen

Sugar Mist
6/20/15, 10:59 PM
#130

#124 Kan ju för övrigt berätta att jag testat "e-cigg" vilket jag tror var det min bekanta hade och det var inget att hänga i grannen direkt, been there done that.

Droger är inget jag lär röra ens med tång, så har ändrat åsikt helt.

-

[[Narwayn]]
6/23/15, 1:47 PM
#131

Nej, har aldrig testat och kommer ALDRIG att göra det.

[Marsvinspluttochkaninsele]
#132

Nej jag har inte använt droger blä nä kommer aldrig falla mig i smaken ! Om man räknar vardags droger så ja rökare röker ett cigg paket per dag annars socker och te :) samt alkohol ibland ;)

Annons:
Fjordell
6/23/15, 11:58 PM
#133

Jag har provat spice en gång för 6 år sedan. Kände dock ingenting, och hade inget intresse för att fortsätta. Utöver det så har jag inte provat något, utöver alkohol då.

Nian97
9/2/15, 10:04 AM
#134

Är 18 år gammal. Har aldrig testat någonting. Varken alkohol, nikotin eller något. Dricker inte ens kaffe och te! Kommer aldrig testa något av nyss nämnda heller…

Upp till toppen
Annons: