Annons:
Etikettövrigt
Läst 6717 ggr
nello4ever
7/13/10, 2:16 AM

Sjukt jobbig "kompis"!!!

Gaah jag blir galen! Det är en tjej jag känner som tror att vi är värsta bästavänner! Jag har försökt säga lugnt och försiktigt att vi inte är det och gett lite hintar typ varit lite dryg och frånstötande. Häromdan hade hon ringt mig 36 gånger och jag orkade inte med henne så jag svarade inte men tillslut blev jag så jävla sur att jag svarade och sa att hon kunde sluta hålla på hela tiden, om jag inte har svarat efter 36 samtal så vill jag väl knappast svara. Sen sa jag att när hon frågar om jag tex vill sova hos henne och att jag svarar nej jag kan/orkar inte så fortsätter hon att tjata och tjata och tex locka med att vi kan spela sims tre, gå ut med hunden och så och ja somsagt så flippade jag och skällde ut henne efter noter… Men igår så frågar hon om vi ska göra nåt och jag sa nej jag kan inte men åter igen så tjatar hon så sjukt! Men det värsta är nog att hon stalkar mig om jag berättar att jag ska vara med en kompis nånstans så kommer hon dit och när jag säger "nämen nu måste vi nog gå" så följer hon efter mig på ca 50 meters avstånd .

Vad kan jag göra  för att hon ska sluta stalka mig och tjata etc. för jag kommer snart Flippa med stort F!

Annons:
Fridoliin
7/13/10, 3:31 PM
#1

Försök prata med henne lugnt och sansat. Och om hon ändå inte fattar så tror jag att det finns någon funktion som kan blockera nr på telefonen.

Och om hon ringer o tjatar o du säger att du inte kan, lägg bara på luren.

Hoppas att det löser sig, hon verkar ju vara oerhört envis o:

/Frida

Medarbetare på Sång.ifokus.

Stå på dig, annars gör någon annan det.

nello4ever
7/13/10, 3:44 PM
#2

#1 Jag har försökt prata lugnt och sansat, jag har även provat att skälla men hon fattar ju inte :s Kan man blocka nummer?? Det skulle vara bra för mig…

Moa-16
7/13/10, 3:56 PM
#3

Jag skulle vilja prata med henne, faktiskt. Du verkar inte vara någon kompis att ha ;)  Hon kanske inte har så många vänner? Varför vill du inte vara med henne? Ni kan väl hitta på nåt skoj? >_>

Annars får du väl prata med henne. Säg helt enkelt att du inte vill vara med henne, för att,blabla? Du får hon acceptera det lixom. Eller så låter du bli att svara, tror hon ger sig efter ett tag.

nello4ever
7/13/10, 4:19 PM
#4

#3 Det jobbiga med att vara med henne är att hon snackar skit om allt och alla! Jag säger snälla sluta snacka skit h*n har väl inte gjort dig nåt! Då får jag svaret "Men jag behöver snacka skit för att må bra!" Bullshit!  Och så grejen är att hon inte ger sig som det står i mitt första inlägg så ringde hon 36 gånger innan jag fick nog… :S Tidigare har jag bla. haft 57 samtal och det högsta inom ett lopp av 3 timmar hade jag 113 samtal från henne så hon ger sig inte. Efter ett anfall vilar hon i kanske 30 min innan hon börjar ringa igen. Jag är bara så trött… Hon vill inte heller göra nåt kul utan hon sitter vid datorn och spelar spel så får jag titta på. När jag säger men kan inte jag få spela lite? Nej! Min dator ta med din egen nästa gång Skrikandes Så är hon så ofantligt snål! När jag ska sova hos henne måste jag ta med eget godis/läsk etc fastän deras familj har en egen stor 20 liters skål med godis så låter hon mig inte smaka… Det blir inte kul längre :(

Moa-16
7/13/10, 4:30 PM
#5

#4 Okej. Om du inte vill vara med henne så ska du ju inte behöva det. Vissa personer går man inte ihop med helt enkelt. Men hon verkar inte ha så många kompisar om hon är så desperat & vill vara med dig fast du säger att du inte vill ha med henne att göra,typ. Men har du sagt vad du tycker & hon inte "bättrar" sig finns det ju inte mycket att göra.

Jag tror att man kan blocka nr på dom flesta mobiler? Vet dock inte hur. Annars så kan du ju alltid byta nr.

nello4ever
7/13/10, 4:44 PM
#6

Visstja hittade en sms konversation som är ett bra exempel:
Hon: Kan du sova hos mig på lördag?
Jag: Nej kan inte
Hon: Varför inte?
Jag: Får inte för föräldrarna.
Hon: Ring nu!
Jag: Kan inte varför?
Hon: Kan jag ringa dig?
Jag: Inte nu varför?
Hon: Varför inte?
Jag: Därför att jag är upptagen!
Hon: Varför jag måste prata med dig!
Jag: Men inte just nu har as ont i huvet ligger och vilar! (Det var faktiskt sant!)
Hon: När kan vi prata då? (2minsenare): Men svara då!  (Ytterligare 2 min senare): MEN RING DÅ!!!
Jag: Men jag har ont i huvet!
Hon: Men logga in på MSN då!
Jag: Men gud jag har migrän låt mig va!(Sant!)
Hon: Men kan jag sova hos dig imorn(Lördag som hon frågade om i första smset)?
Jag: Nej jag kan ju inte.
Hon: Varför inte?
Jag: Jag får inte för föräldrarna.
Hon: Varför inte?
Jag: För de vill ha mig hemma!
Hon: OkejGråter
Jag: Varför ledsen?
Hon: Har ingen att sova hos och ingen som sover hos mig och mina föräldrar ska på fest…
Jag: Fråga dina kusiner?
Hon: Nej vill inte
Jag: Varför inte?
Hon: Vem menar du av de?
Jag: Vilken som helst
Hon: Gillar inte mina kusiner så mycket
Jag: Okej
Hon: JappGråter
Jag: Men om det är det enda alternativet så får du väl göra det.
Hon: Men det tänker jag inte göra
Jag: Är du hellre ensam hemma?
Hon: Nej men jag gillar inte mina kusiner
Jag: Okej synd fråga nån annan kompis då?
Hon: Nej vill inteGråter fråga dina föräldrar igen!
Jag: Jag gjorde precis det jag fick inte
Hon: Men tjata då fattar du väl!
Jag: Nej de blir bara arga!
Hon: Aja svik mig då som vanligt!

Då tänker jag det där får väl hon lösa själv om hon ska sån där attityd emot mig! Det där är ett ex på hur ett tjat anfall kan vara via sms. Jag försökte inte heller slingra mig då alla dessa uppgifter jag sa var sanna så tro inte att jag ljög för henne!

Annons:
Moa-16
7/13/10, 5:12 PM
#7

#6 Jag tror hon misstänker att du inte vill vara med henne, om du hela tiden hittar på olika ursäkter. Även om vissa av dom kanske är sanna.

nello4ever
7/13/10, 5:22 PM
#8

#7 Ja men jag har också berättat för henne att jag inte tycker det är kul när hon snackar skit om alla, när hon hade snackat skit om min bästa vän så fick jag nog och ringde direkt upp bästa vännen som blev jätteledsen och hon bekräftade även att tjejen hade snackat skit om mig, samma bekräftelsa fick jag av andra kompisar. Jag har även sagt att slutar hon inte snacka skit så kommer inte jag prata med henne längre så hon måste ju förstå. Jag är ofta ärlig och öppen när jag får nog om saker och ting typ detta så jag har sagt att jag inte vill vara med henne stup i kvarten och att hon kan sluta tjata så jag tycker att hon kan lägga ner snart…

EmmaVarg
7/13/10, 5:53 PM
#9

har exakt samma problem med allt du skriver!  :o

vet faktiskt inte hur du ska göra,

men vill du inte vara hennes kommpis alls längre så när hon t.ex ringt dig massa gånger så svara och låt att du är riktigt irriterad och säg bara som det är att du tycker det är jättejobbigt o berätta precis de du skrev här.

hade velat göra de själv på henne jag känner, men det går inte för att så fort vi blir ovänner säger hon till sina föräldrar att prata med mig och så går hon och snackar skit om mig för exakt ALLA…

nello4ever
7/13/10, 6:01 PM
#10

#9 Härligt nån som känner igen sig så jag inte är den enda med detta problem =D Inte kul att ha en sån "kompis" men skönt att inte vara ensam ;)

Sweelin
7/13/10, 6:19 PM
#11

Samma problem fast att det har varit så här i 15 år nu… Istället så är hon en mytoman i högsta grad som ljuger om att hon har dödat folk osv osv… Hon fattar fortfarande inte nu efter att jag har total ignorerat henne i 6 månader nu… Tro mig, fortsätt inte att umgås med sånna personer!! Dom förbättras inte direkt…

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

nello4ever
7/13/10, 6:20 PM
#12

#11 Problemet är att hon rider i mitt stall :S Så at undvika henne går inte…

Sweelin
7/13/10, 6:28 PM
#13

#12 Det var ltie svårare… Jag bor granne med "min" men har bara lyckas sett henne en gång på stan :O Men dte är bara att vara otrevlig mot henne faktiskt… Tyvärr… Visst att man blir "en svinakre" och "dålig kompis" men det får man ta för dom tycker andå att det är DU som är dum, DU som är korkad och gör fel… Så oavsett så kommer du att få skiten Flört Ignorera och "dissa" är mitt tips även om dte är svårt och känns elakt

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
nello4ever
7/13/10, 6:31 PM
#14

#13 haha det är min taktik men stallpersonalen är nogrann med att alla är trevliga etc så att vara dryg framför ridläraren är nog svårt:p

Sweelin
7/13/10, 6:34 PM
#15

#14 Berätta för ridläraren att du inte vill vara med henne då, fast lite mer information Flört Vad säger dina föräldrar då?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

lovebamse
7/16/10, 1:45 AM
#16

Jag håller med hon e sjukt störig och envis o hon tjatar som en jag vet nt vad!

nello4ever
7/16/10, 1:47 AM
#17

#16 så alla vet är hon min och lovebamse's gemensamma "kompis" Flört

paow
7/17/10, 11:17 PM
#18

Sluta svara när hon både ringer och smsar. Om hon inte ger med sig får du helt enkelt byta nr. Sen får du nonchalera henne. Förutsatt att du värkligen försökt prata med henne, alltså att du inte har lust att umgås med henne pga, att hon snackar skit om andra, ni inte har samma intresse eller vad som nu stämmer bäst. Att vara dum är absolut inte en bra lösning, tro mig. Man kommer gå runt med värdelöst samvete när man ser personen sen gå omkring ensamen, och ångra sig. Bättre är att berätta för henne direkt, ex "du kan inte längre ringa mig 50 ggr om dagen bara för att jag inte svarar, och jag har inte lust att umgås med dej hela tiden,ett nej är ett nej, och om du inte kan accp det så kan vi inte vara vänner överhuvudtaget" Och om hon inte bryr sig om det får du göra som jag skrev längre upp - byta nr & nonchalera. Men om hon skulle ta åt sig så kan du ju ge henne en chans, men vilkoren att hon inte snackar skit osv.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

91Marran
7/19/10, 10:41 PM
#19

detta låter som min föredetta kompis. Hon var sådan hela tiden. när jag "inte" kunde vara med henne, räknade jag upp alla jag visste hon kände och då hade hon redan frågat alla dem. ringer tusen gånger om dan och det tog mig över 5år att få bort henne. så fort man hejjar eller ger en blick så blir det kört igen. säg till din "kompis" "vi kan träffas, jag behöver ändå prata med dig." ta dit en kompis till dig. Prata sedan allvar med henne. de flesta tycker det är jobbigt om det är fler människor där och deras "höga" självförtroende sjunker. kan ge fler tips om du vill.

Mvh
Mig

_Avokadon_
8/15/18, 6:45 PM
#20

Asså fattar precis vad du menar!! Har typ samma problem just nu faktiskt.. Jag har tre bästa vänner ( som jag verkligen gillar) och sen en till som verkligen är as jobbig som ingen av oss gillar!! Hon tror att hon är bästa vän med oss men vi fyra (med mig) står varann mycket närmare! Vi känner att vi inte kan prata om vad som helst när hon är med eftersom hon inte förstår någonting!! Vi har rent ut sagt hatat henne ända sen början! Hon är envis, (egoistisk) skrytande, jobbig, och oförstående! Hon typ stalkar oss eftersom hon vägrar släppa taget om oss hur mkt vi än försökt glida isär från henne (vilket hon lixom fattat) och hon vill ändå vara med just oss även om hon anser att hon typ blir ”utfryst” av oss. Det sissta jag vill är att vara någon som folk tror är en ”mobbare” eller ngt men ingen förstår hur jobbig hon är!! Men huvudsaken är ju att ingen av oss fyra tycker om henne och vi alla tycker hon är as jobbig! Vi skrev faktiskt igår till henne på ett så snällt sätt som möjligt att vi inte tyckte vi passade ihop och inte riktigt tyckte om henne.. men gissa vad??! HON FATTAR DET INTE! Säger inte att det inte funkar på andra men den här tjejen är så envis att hon inte ger sig!! (Det är ju typ vi som blir mobbade!!) JAG VET IALLAFALL SJÄLV ATT INGEN KAN TVINGA MIG VARA VÄN MED NÅN JAG INTE KÄNNER MIG TRYGG MED! Så jag tänker fortsätta kampen tills jag vunnit den!!💪 MITT TIPS TILL DIG ÄR ATT VERKLIGEN SÄGA IFRÅN OCH SÄGA EXAKT SANNINGEN OM VAD DU TYCKER OM DIN JOBBIGA KOMPIS! Hon kommer såklart bli ledsen men det kommer gå över fort och du har rätt att säga vad du tycker eftersom du är en lika stor del av relationen som hon! LYCKA TILL FRÅN MIG! OCH OM NÅGON ANNAN HAR TIPS TILL MIG OM HUR MAN BLIR AV MED EN JÄVLIGT ENVIS OCH JOBBIG VÄN SÅ SKRIV SNÄLLA🙏🙃 sorry för lång text!!

Annons:
_Avokadon_
8/15/18, 6:49 PM
#21

OJ JÄKLAR! Märkte just att era texter var skrivna 2010 lixom shiiit hahahhah förväntar mig inget svar tillbaka längre

silverfiisk
8/16/18, 8:10 AM
#22

#20 förlåt, men usch vad elakt som ni håller på och som du skriver. Jag förstår absolut att det är jobbigt att hon gör så om ni inte vill vara med henne, men ni får inte säga att ni hatar henne och frysa ut henne, för det är mobbing. Prata snällt med henne, lyssnar hon inte så prata med en lärare och förklara hur ni känner. Hon kanske känner sig ensam och inte har någon annan att vara med? Ge henne en chans tycker jag, och sitt inte och skriv elaka saker om henne online, det är inte okej.

unicarl
8/16/18, 12:48 PM
#23

.

unicarl
8/16/18, 12:50 PM
#24

Oj haha, vet inte vad som hände! Ber om ursäkt för den skumma kommentaren.

Carrosh
8/19/18, 12:42 AM
#25

Så många samtal och sms utan att man svarar, det skulle jag kalla trakasserier. Har du pratat med dina föräldrar eller någon vuxen på skolan om det här? Hon tjatar fast du säger ifrån och fortsätter tjata fast du uppenbarligen inte vill. Trakasserier är brottsligt. Prata med någon vuxen på skolan och sluta svara på sms och samtal från den här människan.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Travis D
8/19/18, 1:53 AM
#26

Blockar hennes nummer

Upp till toppen
Annons: