Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 9381 ggr
[Tilde]
2013-07-05 14:10

Klä sig inför första skoldagen

Visst, det är lång tid kvar på sommarlovet än, men jag börjar redan fundera på hur jag ska klä mig inför min första skoldag!😃

Förut har jag alltid försökt att smälta in, klätt mig i neutrala färger, svart, grått, jeans, osv. Nu har jag en helt annan taktik - jag ska ha riktigt färgglada kläder! Viktigast av allt - jag ska klä mig i ett leende.😉 Jag tänker att det är bättre att bli sedd och ihågkommen, än att vara osynlig och ointressant.

Hur tänker ni när ni klär er inför första skoldagen och börjar i en ny klass/skola? Försöker ni smälta in eller stå ut?

Annons:
Fridaaaa
2013-07-05 14:12
#1

Inget av det. 
Är mig helt helt enkelt och tänker inte på att jag ska vissa kläder eller så, utan tar på mig det jag känner för dagen helt enkelt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2013-07-05 14:17
#2

#1 Man är ju inte en annan person bara för man klär sig i färg eller inte? :P Första intryck är allt! Det kan avgöra om man får ett jobb eller ej, eller om man blir omtyckt generellt. 🙂 Man låtsas ju inte vara någon annan än sig själv bara för man tänker på att göra ett gott första intryck.

Fridaaaa
2013-07-05 14:19
#3

#2 Det sa jag inte heller att man är! 😮
Du har nog tyvärr missuppfattat vad jag menade😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Revolt
2013-07-05 14:30
#4

Jag tänker klä mig i sånt som känns som "mig" i min stil helt enkelt :)

Har inte alt kläder än, för jag kommer nog köpa en del nya kläder tills dess som jag säkert kommer vilja använda första skoldagen. :)

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Nwmo
2013-07-05 14:40
#5

Jag ska ha en kjol

- Emil

Jesperlinden97
2013-07-05 14:50
#6

Jag vill ha mina haremsbyxor, men då kommer jag säkert uppfattas som värsta hippien xD Haha! 
Nej men jag tänker väl alltid på det första skoldagen! 
Kanske inte nu i grundskolan, eftersom jag kände alla där, och alla kände mig. 
Men nu när jag börjar gymnasiet ska jag tänka på det dagen innan, och lägga fram kläder på kvällen som jag tycker ser bra ut :)

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Annons:
Thildalulu
2013-07-05 14:51
#7

Jag tänker inte så mycket på om jag ska smälta in eller inte, har de jag känner för bara. Tänker inte direkt speciellt på vad jag ska ha på mig första skoldagen tbh :p

#5 Fancy


nottheonly
2013-07-05 15:47
#8

Första skoldagen så försöker jag nästan alltid klä mig lite "finare" eller vad man ska säga.. brukar typ oftast ha skjorta eller något sånt 🙂

Jojaton
2013-07-05 15:54
#9

Jag gick i samma skola och klass från förskolan till 9an, vi hade klart några som tillkom senare och några som bytte skola under tiden - men under hela grundskolan kände man alla i sin klass, så det blev ju inte så mycket första intryck första dagen i skolan haha.

Första dagen i gymnasiet klädde jag mig i kläder jag kände mig bekväm i, men som jag kände stack ut lite, inte svarta jeans och vitt linne med skinnjacka liksom. Det fungerade faktiskt, ett par månader in i ettan så var det en klasskompis som erkände att när hon såg mig första dagen så tyckte hon att jag verkade cool. 😉

Johanna - Instagram

knugi
2013-07-05 15:54
#10

Nu var det ett tag sen men jag som person har alltid färgglada saker (förutom på jobbet då det är firmans kläder som gäller)

Hade nog haft orange:a jeans eller gröna med något trevligt upp till!

Färg är alltid trevligt

[00livia]
2013-07-05 16:19
#11

Börjar ny skola :D men inga planer på kläder ännu..

Inaarah
2013-07-05 17:16
#12

Gick i samma klass (hm, vi splittrades några gånger, men alla kände alla på skolan) under hela grundskoletiden så då var det inte så viktigt. ;) När jag började gymnasiet tog jag på mig det jag kände mig bekväm i, vilket var ett par jeans och en grön tröja. Ganska ordinärt, haha, men det viktigaste är väl att trivas i det. I höst när jag börjar tvåan ska jag byta klass, men har inte funderat på klädsel än.. Men jag tycker om kjolar och klänningar, så det blir kanske det. :)

dermot
2013-07-05 17:37
#13

Ska nog också vara färgglad (Y) även om det är på samma skola är det en ny klass (ska gå om) och jag känner inte många av dem. :P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
Indrafridalrud
2019-08-17 23:49
#14

Jag tänker att det är viktigt att man har på sig det man är bekväm med! Första skoldagen i nian hade jag på mig en finare blus och jeans & även en tuff skinnjacka ;) Man kan både vara bekväm å snygg samtidigt!! :)

[EmoGirl]
2019-08-18 00:47
#15

Jag har redan haft skola i en vecka. Först skoldagen (och alla andra dagar) har jag klätt mig i kläder som jag känner mig bekväm i. Jag har en ganska utstickande stil (svarta byxor, svarta skor och oftast en topp som har någon färg och svart)

akvarium123
2019-08-18 16:49
#16

Jag har inte alls tänkt på detta med kläder på skolstarten denna gång🤔 Det har liksom glömts bort att jag börjar nästa vecka. Men jag antar att jag ska ha vanliga kläder🙂 Orkar inte ta på mig finare kläder😃

Upp till toppen
Annons: