Annons:
Etikettövrigt
Läst 3542 ggr
[JollyJustin]
2013-09-02 19:03

Bleka tänder! BEHÖVER SNABBT SVAR!!!

Hej det är så att jag har tänkt bleka tänder, vet att det är dåligt!

Jag har än så öänge hällt i vatten o bakpulver i en skål i blandat i hon o det typ fräste! Jag blev skit rädd!

Ska man lägga til något mer? Har jag gjort fel?

Snälla hjälp!! FORT FORT FORT!!!!

Annons:
Elsa98
2013-09-02 19:15
#1

Gör det inte. Du fräter sönder emaljen vilket kan leda till kroniska ilningar.

broccoli, hockey, longboard, astronomi & mat Hjärta

[JollyJustin]
2013-09-02 19:28
#2

Ja jag vet men jag vill! Så många har gjort o jag kommer bara göra det

1-3 gånger i livet, är det farligt?

Vill iaf ha hjälp? Hur gör man?

Disturbed-Angel
2013-09-02 19:35
#3

#2 Du går till en tandläkare och ber dem hjälpa dig. Att betala för att få tänderna blekta professionellt är mycket bättre än att förstöra sina tänder för all framtid.

Rebornbabyn
2013-09-02 19:39
#4

Måste man vara 18 för att få bleka tänder hos tandläkare?

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

[JollyJustin]
2013-09-02 19:41
#5

Åhh!  Men är det ok man jag gör det 1 gång bara?? :o

fsigge
2013-09-02 19:50
#6

men hallå, du är väl typ 11?

Frida

Annons:
[JollyJustin]
2013-09-02 19:56
#7

Ja? Hurså? Är 12 nästa år

Men liksom tack för svaren men jag vill veta hur man gör

Inte att det är dåligt, eller jo det är bra att veta. Men jättemånga gör typ det o inget händer, så det är väl inge problem 1 gång bara??

Och hur gör man? Är det tandkräm, bakpulver o vatten?

[Lupse]
2013-09-02 19:59
#8

Hittade ett inlägg om att bleka med hjälp av bikarbonat hemma. Observera dock att du INTE kan bleka dina tände ljusare än din naturliga färg med hjälp av bakpulver, bikarbonat etc. 

http://bodybazar.blogspot.se/2012/05/sa-bleker-du-dina-tander-naturligt.html

fsigge
2013-09-02 20:01
#9

#7 Men lägg av!

Jag vill iallafall inte uppmuntra dig att göra detta.

Frida

[JollyJustin]
2013-09-02 20:05
#10

Tack! Jag har ine bikarbonat  hemma :s

Är det farligt med just bakpulver eller vada är problemet?

Kan man ha bakpulver?

[Lupse]
2013-09-02 20:09
#11

#10 

har ingen aning. Har aldrig gjort det själv. Blekte mina tänder hos en tandläkare. Jag håller med alla som skriver att du INTE ska göra det, det gör även min tandläkare för jag frågade honom innan jag blekte. 

Bikarbonat och bakpulver tar som sagt bara bort missfärgningar som uppstår när man tex ofta dricker kaffe, te, cola eller vin. Du kan som sagt inte få en ljusare nyans än den färgen du har naturligt, vilket sällan är kritvitt eller ens i närheten. Vänta tills du är äldre och blek det hos en tandläkare istället. Det kanske kostar mer men du har i alla fall en säker blekning.

Metallica1999
2013-09-02 20:10
#12

Men fattar du inte. Du skadar dina tänder :@

[JollyJustin]
2013-09-02 20:15
#13

Okej okej! Jag ville bara ha lite finare tänder inför skolfoto!

#12 Det var en onödig kommentar, Jag fattar att det är fel, men jag vill liksom bara verkligen

Annons:
Fridaaaa
2013-09-02 20:23
#14

#13 Är det värt att få förstörda tänder om det blir så?
Kostar mycket pengar sen, om du behöver fixa till dina tänder längre fram, när du blir äldre.

Bättre att göra det hos någon som kan det tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
2013-09-02 20:28
#15

Det har inte funkat på mig med bakpulver.. tror man kan ta en citron också men som andra säger så fräter det på tänderna. Men de e bara att ta på bakpulvret på tänderna men ska säga dig att det är jättejätteäckligt ;)

[JollyJustin]
2013-09-02 20:37
#16

Jaa :D Hahaah råka få en skvätt i på tungan! ASSÅ USCH!

Det  smaka typ som skita jätte  salt vatten :DDDDD DDDD:

RobinEH
2013-09-02 21:20
#17

Borstar du tänderna med bakpulver en gång i veckan så tar det bort fläckar som bildats. Borsta dock inte med bakpulver för ofta, för då slits emaljen rejält.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

HejPåDig
2013-09-02 21:47
#18

Du är bara elva år och borde därför verkligen inte bleka tänderna. Det kommer du ångra sen.

Minirut
2013-09-02 22:02
#19

In med en sked bakpulver i munnen, ta en klunk vatten utan o svälja. Gurgla runt lite utan o öppna munnen. Vänta och se. Berätta sedan vad som hände :D

Nä men seriöst? vill du verkligen förstöra tänderna för att få vita tänder? Vad händer när tänderna blir gula igen efter två veckor? Ska du göra om det igen då? Borsta tänderna istället och lev med att tänder inte är vita som snö! Ser bara fult ut med onaturliga tänder.

http://pillasddv.weebly.com/

[RedHood]
2013-09-02 22:36
#20

Alltså om du vet att det är fel så varför gör du det? Ja, du vill verkligen göra det men att få men för livet kanske bara för ETT skolfoto? Fruktansvärt onödigt tycker jag. Du måste förstå att skriver du en sådan tråd så kommer du få kommentarer om att det är negativt och du inte bör göra det. Så acceptera att du kanske gör fel.
Och undrar bara, hur kan du "råka" få det på tungan? Chansen är inte så stor att man "råkar".

Annons:
[MikeW]
2013-09-02 22:59
#21

Har sett bild på dig när du visar dina tänder, dom är ju vita -.- du behöver väl ändå inte bleka dom?!

Och bara för ett skolfoto?! Vill du förstöra dina tänder bara för ett foto?! Har du tänkt på att om du inte gillar dina tänder så kan du kanske INTE LE MED DOM I SÅ FALL.

Hur svårt ska det vara? Du har redan vita tänder sluta klaga -.-

[rumelle]
2013-09-03 05:23
#22

Om du vid 11-12 års ålder har behov av att bleka tänderna så har du antingen någon störning i emaljen och då kan bara en tandläkare hjälpa, eller så röker du något ofantligt kopiöst, plus dricker kaffe/te/rött vin som ingen annan. Då bör du först och främst lägga om din livsstil för missfärgninarna lär ju komma tillbaka.

m4rkus93
2013-09-03 09:28
#23

Dagens ungdomar är fan helt förstöra av all skit reklam och annat där man skanse så onaturligt fin ut som möjligt din mamma lyckades få din pappa påfall och din mormor di morfar på fall utan någon tandblekning och dom såg fina ut på sina skolfoton vadför ska alla börjanförstöra sig med att bleka tänder och sluta äta och ha någon tävling om vem som är smalast med en midja på 10 cm? Va dig själv

[JollyJustin]
2013-09-03 14:49
#24

Herregid vad elaka o negativa ni är!!  Jag vill inte ha vita onatuliga men ljusare!

JAG FÅR VÄL VARA 11 O GÖRA SÅ! JAG vet JÄTTE många som gör så!

Ingen jävla reklam gör att jag vill ha vita!

Jag vill inte ha nån midja på 10 cm det är fult!

SLUTA HACKA! JAG VILLE BARA FÅ HJÄLP!

Ägaren kan du radera tråden, detta är ju bara skit med alla kommentarer -__-

[rumelle]
2013-09-03 14:50
#25

Ja, du får vara 11 och förstöra dina tänder. Men vi får också vara äldre och påpeka att det är bra onödigt att göra så. :)

[JollyJustin]
2013-09-03 14:53
#26

Om sluta att klicka på ''Bra Inlägg'' När alla försöker nooba mig -_-

m4rkus93
2013-09-03 15:46
#27

Japp det är det bästa på våran dag att få tracka ner på alla? Nej vi försöker bara hjälpa dig vi som är ärdre har oftast lärt oss mer och vart med om mer vi vill bara inte att ni ska göra samma misstag som oss ni duger som ni är och måste inte göra om hela kroppen för att ni ska bli fina den som säger det har själv dåligt självförtroende och tror det men så e det inte du har säkert vitare tänder en många andra och behöver inte bleka dina tänder utan ska nog klara dig fint med dom du har tandblekning va från början till för dom som har riktigt gula eller bruna tänder och det har nästan ingen som gör det nu för tiden utan man ska bara ha extra "fina" tänder så snälla inse att vi faktiskt bryr oss om dig och vill inte att du gör misstag i livet som du kommer ångra

Annons:
[RedHood]
2013-09-03 16:48
#28

Ingen försöker tracka ner på dig. Men när du skiter i alla råd du får så blir folk ganska irriterade. Om du nu verkligen vill bleka dina tänder, snacka med dina föräldrar så de köper något för tandblekning istället. Det är många som försöker hjälpa dig men du struntar i det. De säger att du förstör dina tänder men du säger bara "Ja jag vet men hur många gånger kan jag göra det? Kan vill verkligen". Du säger att du förstår att du kommer förstöra emaljen och dina tänder men du vill ändå göra det och du blir arg när folk protesterar? De försöker bara hjälpa!

HejPåDig
2013-09-03 17:46
#29

Jag är tretton och har aldrig haft i tanken att bleka tänderna. Men det är jag det, som tycker man ska vara barn när man är barn. Tycker dethär med skönhetsgrejsimojs börjas för tidigt :P

[RedHood]
2013-09-03 17:48
#30

#29 Precis. Jag är 18 och har aldrig tänkt på det.

[MikeW]
2013-09-03 18:00
#31

Du fråga om hjälp och vi ger dig hjälp. Vi säger att du inte ska göra det, för att hjälpa dig. Inte för att vara taskiga mot dig.

Du är så ung och vill förstöra dina tänder.. Tror du verkligen att vi kommer säga "GO FOR IT!" och ge dig tips? Nedu på denna sajten hjälper man varandra, även om man inte ser det så är svaren här för att hjälpa dig att inse att du gör något väldigt dumt som du kommer ångra senare i ditt liv.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2016-06-05 22:53
#33

#32 TS är inte kvar

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: