Annons:
Etikettmat-och-dryck
Läst 13062 ggr
Frida B
10/12/13, 6:43 PM

Tandställning-läsk?

Någon som vet om man får dricka läsk i övrigt om man har tandställning? För alla jag snackat med har sagt Cola, men ingenting om andra läsksorter… Tänkte om det var kolsyran man ska undvika eller om det är färgämnena i colan?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
nottheonly
10/12/13, 6:45 PM
#1

Jag vet faktiskt inte, men jag kan ju säga att jag drack läsk när jag hade tandställning iallafall 😛

Fizzy
10/12/13, 6:46 PM
#2

Ingen fara alls om du borstar tänder och tandställning noga. Min sambo dricker cola ofta med mig. Och har inte sett något hända med tandställning eller tänder. Hon är dock väldigt noga med borstning med vanlig och liten borste :)

Är du orolig skölj med lite vatten då och då.

May the Gerbils be with you :3

Svarttusch
10/12/13, 6:52 PM
#3

Läsk, och framförallt cola har jag förstått, är ju inte bra för tänderna och bör ju drickas med sugrör egentligen för tändernas skull. Att det skulle vara värre att dricka det med tandställning tror jag dock inte :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fizzy
10/12/13, 8:04 PM
#4

Inget är bra för tänderna egentligen utom tandborstning och naturliga frukter och rötter. Tandläkare rekommenderar sugrör men går bra utan om man är noga med tandborstning.

May the Gerbils be with you :3

[134643]
10/12/13, 9:08 PM
#5

#4 Naturliga frukter innehåller väl fruktsocker, som i sin tur är skadligt för tänderna? :)

Dipsie'n'Poo
10/12/13, 9:16 PM
#6

Har tandställning och aldrig hört talas om 🙂

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Annons:
[Tilde]
10/12/13, 10:56 PM
#7

Man kan dricka allt, men det är ju inte nyttigt. Har inget med tandställningen att göra i alla fall :)

#5 Helt riktigt! Fruktos är inte nyttigt… Kan berätta att när mamma var gravid med min storasyster så drack hon juice varje morgon för hon trodde det var nyttigt. Visade sig att hon fick förstadiet till diabetes på grund av det! Så läkaren sa åt henne att genast sluta med juicen och det gjorde hon och blev bra igen.

LLLINN
10/13/13, 12:17 AM
#8

Blev just av med min tandställning efter 2 år, åt och drack precis som vanligt och aldrig haft några problem 👍

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[RedHood]
10/13/13, 9:07 AM
#9

Precis som Fizzy säger så dricker jag läsk varje dag, mest Cola, och de har inte sagt att något är fel när jag är hos tandregleringen osv :) Men då borstar jag tänderna varje morgon och varje kväll med vänlig tandborste, liten tandborste och sköljer med munskölj precis som de säger att jag ska göra :) TS du behöver inte vara orolig för just tandställningen skulle skadas, det tror jag inte att den kommer men klart det är ju inte friskt för tänderna i allmänhet att dricka läsk ;)

[einstein99]
10/13/13, 1:48 PM
#10

Har räls och har haft det i snart 2 år och jag har i stort sätt ätit och druckit exakt samma saker som jag gjorde innan jag hade tandställning jag borstar bara med vanlig tandborste o de har alltid funkat för mig. ;)

Anonym177
7/12/19, 6:44 PM
#11

Min tandläkare sa till mig att just cola skulle man helst inte dricka så mycket av för då kan man få vita märken på tänderna när man tar bort rälsen. Annan läsk sa han inget om.

silverfiisk
7/12/19, 10:26 PM
#12

#11 Tråden är 6 år gammal

Xseros
7/13/19, 4:35 PM
#13

Älskar när detta händer


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
[MelliOO]
7/18/19, 4:35 PM
#14

#13 Vad älskar du?

Xseros
7/18/19, 6:42 PM
#15

När någon skriver på en skitgammal tråd som man aldrig sett förut.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Upp till toppen
Annons: