Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 4645 ggr
amandabashiri
12/25/13, 9:28 PM

(X) Orgasm av samlag?

Tjejer, har ni någon gång kommit under samlag?

Jag har aldrig fått en orgasm (förutom på egen hand), har ändå legat rätt mycket (vet inte hur jag ska uttrycka det mildt haha), vill höra hur det vart för er andra.

Efter hur många samlag fick ni er första orgasm? Vad gjorde ni annorlunda? Vad kan man göra för att få orgasm?

Vet att det finns massa ''tips och tricks'' överallt på nätet, men vill höra någonting som ni faktiskt vet fungerar.

Annons:
Honestyisdead
12/25/13, 9:52 PM
#1

De flesta behöver stimulera klitoris även under samlag för att få orgasm.

Ikajo
12/25/13, 10:15 PM
#2

http://www.expressen.se/halsa/15-tips-som-garanterat-leder-till-orgasm/

http://www.expressen.se/halsa/trana-upp-din-orgasm/

Fortfarande tips men ändå. Mitt enda råd är att lyssna på din kropp och tänka bort att det skulle finnas ett rätt sätt att ha sex på. Du kanske behöver en annan ställning, du kanske behöver mer tid, du kanske inte är tillräckligt blött, du kanske är nervös eller inte tillräckligt upphetsad, du kanske inte är med någon tillräckligt länge för att ge honom chansen att lära känna din kropp.
Du kanske ska testa att få orgasm utan penetrering tillsammans med någon annan, genom petting till exempel. Att jaga orgasm brukar vara ett garanterat sätt för att INTE få orgasm.

Det finns inget quick fix. Det som fungerar för någon annan fungerar inte nödvändigtvis för dig. Att ha mycket solosex gör att din kropp känner igen orgasmer och du blir känsligare vilket gör att du får lättare orgasm. Du måste lyssna på din kropp och bara göra det som känns bekvämt. Det finns egentligen inget annat sätt.

Klitoris är oundvikligen bra att stimulera men den stimulansen ger inget om du själv inte är verkligen på att ha sex.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

boombay
9/11/14, 8:46 PM
#3

öhh, va?^^ ja man tar en kille som är erfaren, and that's it.

Behövs lite kunskap som kille för att lyckas med det under sex ;)

Honestyisdead
9/11/14, 8:49 PM
#4

#3 Har inte med kunskap att göra. Sex är något man är två om. Det en gillar gillar inte en annan.  Sex är något man tillsammans gör bättre.

hahael
9/11/14, 8:57 PM
#5

#4 Instämmer

Klart att laxen ska ha en jolle

[Tuulikki]
9/11/14, 9:52 PM
#6

#3 Logiskt att säga att det behövs en duktig grabb för att tjejen ska komma när TS i fråga skriver att hon klarar det på egen hand, vilket MÅNGA andra kvinnor också gör.

Till TS, jag vet inte hur många gånger det tog :P Men absolut har jag kommit vid samlag. Oftast när klitoris stimuleras, typ när man rider killen :)

Annons:
Miniland
9/11/14, 10:58 PM
#7

Efter cirka 1 år tillsammans med min pojkvän så började jag få orgasm vid samlag. Tror det är för jag lärt mig att slappna av och kunna njuta, samt lärt mig vad som är skönt och inte. Nu kan jag komma i stort sett varje gång. Oftast så är jag överst, men ligger ner ungefär över honom, sen är det han som "arbetar". Svårt förklara men det funkar haha

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Portie
9/12/14, 1:01 AM
#8

Min nuvarande är den första jag har fått orgasm med. Kände mig avslappnad och trygg med han från första början så jag antar att det var därför det var lättare. Och ja det krävs inte så mycket för att jag ska få det heller. Oftast inte iallafall.

amandabashiri
9/12/14, 5:53 PM
#9

Kul att den här tråden öppnades igen, hade helt glömt bort att jag skrivit den! Nu har jag en kille jag verkligen är avslappnad med, älskar honom supermycket. Vi har varit tillsammans några månader och har sex nästan varje dag. Ändå har jag aldrig fått orgasm under själva sexakten. Vi har testat flera olika ställningar och metoder. Får väl ha lite tålamod!

boombay
9/13/14, 2:10 PM
#10

för dålig och har för liten that's it^^

kanina90
9/13/14, 6:19 PM
#11

#10. vilket skitsnack! Eller syftade du på dig själv kanske?

[Yllhilda]
9/13/14, 7:04 PM
#12

#10 Du är inte på flashback. Tagga ner.

[oroligkaninägare]
9/14/14, 1:36 PM
#13

Jag har fått en orgasm på egen hand ;) Jag får inte orgasm i vanliga fall väldigt segt :) men nöjd i alla fall sex är lika skönt en då :)

Annons:
amandabashiri
9/29/14, 2:08 PM
#14

#10 OJ, vad onödigt, tänker inte ens kommentera det.

#13 Klart sexet är skönt, men blir antagligen 100 gånger bättre ifall man får orgasm ;)

hhejlollo
9/30/14, 4:06 PM
#15

Jag kommer varje gång i princip🙂 Är bra om killen vet vad han håller på med och fokuserar mycket på tjejen!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Wellcraft
9/30/14, 9:37 PM
#16

Kan killen någorlunda sin grej så kommer jag alltid haha. Ska mannen komma då ska även jag komma, punkt slut.
Sex med tjej brukar inte heller vara något större problem.

Hur lärde jag mig?
Tja, jag är väl en naturbegåvning ;)
Skämt åsido så har jag tränat en del på egen"hand" och även ställt som krav på männen jag har sex med att jag också ska komma, det är varken svårt eller krångligt.

När jag har haft sex med tjejer har det bara rullat på och varit helt naturligt att båda ska komma.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Sweety
10/1/14, 7:30 PM
#17

För mig tog det ca ½-1 år innan jag fick min första orgasm vid ett samlag. Tror att det beror på att jag och min partner är mer avslappnade och kommunicerar bättre nu än vad vi gjorde i början. Han vet vad jag gillar så jag behöver egentligen inte stimulera klitoris eller så för att komma men det gör det hela enklare. :)

En annan sak förutom kommunikation som kan hjälpa är om din partner trycker på nedre delen av magen, ungefär där kissblåsan sitter (hoppas ni förstår vart jag menar). Jag har lättast att komma när det finns ett tryck där och jag rider/min partner kör på samtidigt. Det blir som g-punkts stimulering 👍

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

[Älskamig]
11/8/14, 1:10 PM
#18

#17: Finns ingen g-punkt har man kommit fram till…😊

Well.. Jag kommer aldrig vid samlag. 😢 Min pojkvän kommer och njuter för glatta livet, men jag njuter knappt. Sexet i sig är väl mysigt och så, men jag kommer aldrig. Bara fejkat orgasmer med min nuvarande. 🤔

[Rödbull]1
11/8/14, 2:00 PM
#19

#18: Källa på det? :D 

Mitt ex var då alltid nöjd och glad, för tydligen kom jag åt hennes g-punkt hur vi än gjorde…tummen upp? :P

Stesch
11/8/14, 2:12 PM
#20

min erfarenhet är att tjejen får lättare orgasm i missionär ställning…  om jag ligger ganska högt upp ovanpå henne så att klitoris stimuleras hela tiden

Annons:
[Älskamig]
11/8/14, 2:15 PM
#21

#19: Nah, men såg det på nyhetsmorgon härom veckan :) Går säkert att hitta på tv4 hemsida 😊

[Rödbull]1
11/8/14, 2:18 PM
#22

#21: På så vis, får nog ta och kolla upp deras så kallade källor :P

[Älskamig]
11/8/14, 2:21 PM
#23

#22: Ja men gör det. Jag tror det var Thilde De Paula eller någon av programledarna som blev förvånade. 😃

Upp till toppen
Annons: