Annons:
Etikettövrigt
Läst 1395 ggr
tonååring
12/26/13, 3:18 AM

Ser dåligt?

Alltså förut kunde jag se jätte bra långt ifrån men nu när jag ska se något som är långt borta så är de ganska suddigt och det är så irriterande.. 

Vad har liksom hänt med min syn?

Annons:
Fridaaaa
12/26/13, 8:27 AM
#1

Synen kan förändras, inget ovanligt. 
Kanske behöver åka in och kolla synen och ev få glasögon?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

CaptainBunchie
12/26/13, 9:52 AM
#2

Synen kan ändras hela livet. Det brukar ändras som mest i barn-tonårs-åldern.

Säger som #1, åk in och gör en synundersökning!

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Splitter
12/26/13, 11:32 AM
#3

Min kompis fick glasögon för någon vecka sen, hon såg bra innan. Jag har haft glasögon sen jag var nio (innan jag såg jag bra), men mina ögon växer fortfarande. Under detta år har jag bytt glasögon fem gånger…

Never look down on someone unless you're helping them up ~

tonååring
12/26/13, 2:58 PM
#4

Åh,  isåfall har min syn förändrats! Fan också! :(

[Tilde]
12/27/13, 12:02 AM
#5

Hur dåligt ser du? För jag har svårt att läsa väldigt små bokstäver från långt håll, men har inga problem med vardagliga saker så som trafikskyltar eller gatunamn osv. Var på synundersökning förut där de sa att jag hade perfekt syn. Mina ögon blir bara trötta ibland.. xD Exempelvis i skolan när de testar och man ska hålla för ena ögat, eller får en lapp för ögat… det ögat som har varit skymt tar tid på sig att vänja sig igen för mig.. :S

tonååring
12/28/13, 6:52 PM
#6

#5 Jag har svårt med bägge sakerna, gatunamn och små bokstäver, fast bara från långt håll. 

Jag ska testa det i skolan igen och se vad skolsköterskan säger :)

Annons:
tonååring
12/6/14, 7:52 PM
#7

Jag har märkt att jag typ får sämre syn ju mer jag är inne på datorn! :O

Portie
12/6/14, 8:31 PM
#8

Ja det är inte alls ovanligt att man börjar se dåligt under tonåren. Tycker att du ska ta dig till en optiker och kolla upp din syn, går du runt och ser dåligt så kan du tillslut få huvudvärk, inte värt. Vissa behöver bara glasögon när dom behöver t.ex. läsa på avstånd (som i skolan t.ex.) eller kör bil. För mig så började det så, hade bara glasögon när jag satt i klassrummet men sen blev min syn sämre och nu behöver jag glasögonen hela tiden om jag inte ska få huvudvärk.

jela96
12/6/14, 10:01 PM
#9

Jag började se dåligt när jag var i tolv års åldern och var då närsynt vilket betyder att jag ser dåligt på långt håll men bra på nära håll. Så det är nog det du har.
Tyvärr använder inte jag mina glasögon och får ofta tillbaka på det genom en enorm huvudvärk…

Åk in till optiker och kolla upp det och använd glasögonen/linserna skickligt sen 😎

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

BettaSplendens
12/7/14, 12:24 AM
#10

Jag ser vääldigt dåligt, skaffade glasögon först men trivdes inte med det. Nu precis skaffade jag linser och det känns jättebra, kan liksom se igen typ.. Men gå till  optiker och be om synundersökning :)

Upp till toppen
Annons: