Annons:
Etikettsex-och-samlevnad
Läst 3921 ggr
Scorpio97
2014-04-20 11:03

Anser ni att första kyssen är viktig?

Man hör ju ofta om att man ska ta vara på oskulden, bara göra det med någon speciell och så vidare, men tycker ni det även gäller med första kyssen? Att det är något speciellt som ska delas med en speciell person, och inte "vem som helst"? Varför/varför inte?


//Jessie

Annons:
Scorpio97
2014-04-20 11:06
#1

Själv tycket jag varken att första kyssen eller första gången man har sex måste vara med sin livs kärlek. Så länge man tycker om och litar på varandra så tycker jag det är okej. Jag skulle lätt kunna ha sex första gången med en kompis, till exempel, så länge killen också tycker det är okej.

Trots det så har jag varken haft sex eller kysst någon, och är sexton år. Jag har liksom inte hittat någon som jag känner mig tillräckligt trygg med. Dom killar/kompisar jag är trygg med, har inte varit intresserad av mig på det viset, och dom killar som varit intresserade har inte jag riktigt litat på. Men det är ju ingen brådska heller (:


//Jessie

[Tilde]
2014-04-20 11:11
#2

Ja det tycker jag. Alltså det ska vara någon man är kär i, men behöver inte direkt vara en person man kommer att vara med för alltid. 😛

Grejen är den att man vill ha en bra erfarenhet av det och det får man alltid om man är kär i personen så magen pirrar! 😃

[Mintassen]
2014-04-20 12:00
#3

Jag har kysst fel killar så nä inte första kyssen nu är det mer viktigt att man ska känna kärlek till den jag kysser min kille  kysser jag av kärlek från hjärtat ❤️

Splitter
2014-04-20 13:38
#4

Jag har inte blivit kysst förut. Men om jag skulle bli det, vill jag att det ska vara med någon jag tycker om. Det behöver inte vara någon jag ska vara tillsammans med hela livet, men det ska vara med någon jag tycker om just då, och helst kanske senare i livet också (även bara som kompisar). Repiterade väll typ det ni sade nu, men ändå.. ;)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

[Lillmatten]
2014-04-20 16:43
#5

Ja jag tycker det ska vara med någon man är kär i. Har inte blivit av med oskulden än men min första kyss fick jag av den jag är kär i för några veckor sedan :3. Tor inte det skulle vara samma känsla om det hade varit med någon jag inte har några känslor för.

Nelley
2014-04-20 17:27
#6

Gills det bara som en typ romantisk kyss då? Asså jag har typ kysst mina tjejkompisar på munnen, och dem var jag ju inte kära i. Men jag har faktiskt aldrig kysst en kille men jag tycker det är lagom viktigt liksom, tex så spelade vi sanning och konka jag och några kompisar och jag vägrade kyssa den kille dem sa.. fast vi var ju typ värsta fiender men ändå. Jag skulle kunna kyssa någon jag litade på, och för att ha sex vill jag vara kär.😍

Annons:
[Tilde]
2014-04-20 21:16
#7

#6 Menar du en riktig kyss eller pussar? För det är ju stor skillnad. De flesta kysser inte sina kompisar.😉

[rumelle]
2014-04-20 21:27
#8

Så länge man själv tycker att det känns rätt och så länge den andra perten också är med på det tycker jag inte att det spelar någon roll om det är ens pojkvän/flickvän eller om det är med en kompis där man bara vill prova hur det känns. 

Jag var nästan 19 när jag fick min första kyss av min första pojkvän, och den var precis så där underbar som jag bara trodde fanns i drömmarna. Och nu till sommaren ska vi gifta oss. Jag kan fortfarande inte fatta vilken otrolig tur jag har haft. Minns när jag var 16 och hade accepterat tanken på att jag skulle få vara ensam i resten av livet. :P

Galopptjejen_98
2014-04-20 21:41
#9

Jag tycker att första kyssen/pussen ska vara lite speciellt i allafall. Jag själv tycker att det inte behöver vara med den man ska vara ihop med för alltid men en man litar på och är trygg hos :)

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Nelley
2014-04-21 15:20
#10

#7 typ någon slags slags blandning, typ att vi har skämtat för folk att vi är lesbiska och har typ kysst varann. Haha nu tycker alla att jag är jättekonstig.. fast vänta. Jag är ju det😃

Larissa
2014-04-22 20:58
#11

Nja jag tkr inte den är så viktig.

Den känns ju mer och blir ju såklart betydligt "finare" om det är någon man är kär i, så det vore ju bra om ens första kyss är med någon man är kär i, men de är bara en kyss så jag tycker inte det spelar någon roll helt ärligt, bara man vill :)

Ang. oskulden så är det väl bäst om de är med nån man älskar, men jag tycker ändå samma där, bara man är kåt, vill och det är "realistiskt" så att de inte är ens brorsa liksom, haha!

00eme05
2014-04-22 21:23
#12

Jag anser den är viktig, har aldrig kysst någon är nybliven tonåring om man säger så, och har inte hittat någon jag är kär i. Så för mig verkar det liksom nytt, men det är klart, har man kysst nån en massa gånger är det väl simpelt ;-)

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Frida B
2014-04-22 21:55
#13

Nja, kanske inte sin livs kärlek men någon man litar på. Både oskulden och första kyssen. Jag själv är oskuld, "okysst" och 18 år i Augusti… Men har helt enkelt inte riktigt hittat rätt tillfälle om man säger så, jag har varit extremt blyg 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Afturelding
2014-04-23 09:27
#14

Jag fick min första under en omgång av ryska posten 😃 Vet inte exakt hur gammal jag var, men kanske 11. Och det var med min kompis bror som är tre år äldre än mig. Vi hade faktiskt en regel om att "kyss" gick bra att få på handen också, men jag gick all in, haha. Det är ganska roligt att tänka på nu när det är runt 10 år sen.

Mig gör det inget att det inte var någon viktig, det är ett charmigt minne i vilket fall som helst.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Nelley
2014-04-23 13:52
#15

#12 Man hittar inte den man är kär i, den hittar dej.😍

[134643]
2014-04-23 14:49
#16

#15 Fast om 'den' hittar dig, så kan ju du vara 'den', alltså kan du självklart hitta din kärlek. Att bara sitta och vänta är inte alltid den bästa idén 😃

Jag anser att kyssar kan vara mäktiga, men tycker inte att första kyssen är som att förlora oskulden. Sen att jag kallade det att förlora min kyss-oskuld är en annan sak haha, men det är liksom inte lika big deal för mig på något sätt :3

cookies
2014-04-23 15:21
#17

Tycker alltid detta ämne är så kul 👋

Jag tycker att första puss/kyssen och oskulden är något av det oviktigaste i livet.. Det ENDA jag säger om det är att det är nog kul om båda händer när man är nykter så man eventuellt kommer ihåg det och inte "aj, gör ont där nere" eller "kolla på bilden, DU PUSSADE HEN" eller "oj, ligger en kondom på mig", ni fattar. Jag själv bryr mig inte om första gånger eller hur många gånger eller med hur många, kör på och ha kul är min ställning 😃👍

Nelley
2014-04-23 19:07
#18

#16 Ja men inte hittar man någon man är kär i som #12 sa utan det kan ju vara vem som helst när som helst(nästan). Fast egentligen hade jag ju fel då också😃 men jag tyckte det lät fint så jag skrev det😂

Fridaaaa
2014-04-24 21:52
#19

Riktiga första kyssen blev med min första pojkvän.
Småpussar på killar när man var liten räknar jag inte in 😉
Oskulden känns mer för mig att det ska vara med "rätt" än första kyssen faktiskt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frosstis
2014-04-25 17:17
#20

Jag tycker att första kyssen ska va lite speciell=) Det kanske knns som en stor grej när man aldrig kysst någon innan, men efteråt känns det inte speciellt. Men ifall man gör det med en person man tycker jättemycket om och man verkligen vill kyssa den så kommer det säkerligen kännas jättespeciellt=) Jag ångrar personen jag kysste för första gången, pga vem han är, tycker det verkligen är pinsamt att säga vem jag kysste första gången! Vad vi gjorde efteråt ångrar jag dock inte för det behöver ingen veta men bara det att det var första kyssen o så.

Att förlora oskulden tycker jag också ska vara rätt speciellt, det ska inte vara någonting man bara slänger bort=)

Annons:
[Tuulikki]
2014-04-26 23:49
#21

Det VAR speciellt första gången, när det hände. Men nu såhär i efterhand? Njaa..

Men känslan är sååå härlig när man kysser någon man tycker om riktigt, riktigt mycket för första gången.😊

Niniz
2014-06-28 21:14
#22

Första  kyssen måste väl inte vara med sin livs kärlek, men känns ganska viktig ändå.. enligt mig :) Måste vara riktigt kär i en person för att vilja kyssa honom :) Hitintills är jag okysst, och ännu har jag inte träffat ngn jag vill kyssa eller :)

Jessicahagstrom94
2014-06-28 22:51
#23

Nja första killen jag kysste var jag nog inte kär i vad jag vet x) det är för många år sen nu.. Sex är viktigare att det blir med en bra person som man tycker om :)

Cazzos
2014-06-28 23:06
#24

Jag har hånglat så mycket med mina kompisar så jag vet inte 🤪

Men kan tänka mig att det känns mer speciellt om man kysser någon man är kär i!


[EmmiieErixon]
2014-06-28 23:16
#25

Första kyssen tycker inte jag är så viktig. Men visst va det pirrigt när man va yngre och man fick sin första kyss (inte små puss då) haha knäsvaga jag haha :)

Kadoor
2014-06-28 23:30
#26

Jag tycker väl att det är viktigt att man tycker om personen man får första kyssen av, men det behöver inte vara någon man kommer vara tillsammans med förevigt, liksom. Men när det gäller oskulden tycker jag att det ska vara med någon man älskar och kan lita på. Det ska ändå vara lite speciellt, iaf mer speciellt än första kyssen. Jag är både oskuld och "okysst" & är 16, har varit kär men ingen har känt på samma sätt. Eller så har någon varit kär i mig men jag har inte känt på samma sätt för den personen, och dessutom inte velat kyssa den. :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Saaara
2014-06-29 11:27
#27

Tycker varken första kyssen eller oskulden är någon big deal . Finns ingen anledning att ångra den första man kysste eller låg med för liksom… Ingenting förändras.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
J0554N
2014-06-29 20:52
#28

tänker så att om jag kollar hos killar, så vill jag inte ha någon som kysst halva sverige och varit i säng med massor av tjejer. Så det är väl samma sak för oss tjejer, ju mindre desto bättre.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


[Tuulikki]
2014-06-29 21:44
#29

#28 "Ju mindre desto bättre"?

Både jag och min pojkvän har kysst måååånga. Men det har ju gjort oss mer vana än någon som är okysst😉 Ingen av oss ser det som negativt, men vi är ju 19 båda två. Känns som att många av mina kompisar tänkte "ju mindre desto bättre" när vi gick i typ högstadiet. Jag har i och för sig aldrig hållt med.😛 

Man borde sluta shame:a folk som ligger runt eller hånglar runt. Så länge man skyddar sig och är fräsch spelar det väl ingen roll? Hångla runt bäst du vill - eller låt bli om du föredrar det ^^

J0554N
2014-06-29 22:10
#30

#det var väl en fråga och det är upp till var o en vad man tycker? Jag skulle iallafall ha mer respekt för en kille som inte legat med massor av tjejer.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


[Tuulikki]
2014-06-29 23:44
#31

#30 Absolut! Men på samma sätt som du får tycka precis som du vill får jag ifrågasätta såna uttalanden :) Oftast ifrågasätter jag av ren nyfikenhet, så jag menar inget illa mot dig. Är bara så sjukt trött på allt shameande :P

Anonym013
2016-09-04 19:06
#32

Jag vet inte. Min första kyss fick jag när jag lekte handtag, famntag, klapp eller kyss, och just med min mobbare så min vill jag bara glömma. Men den första kyssen är ju olika. Jag vill bara glömma min men för andra kanske den är viktigt.

Carrosh
2016-09-04 20:57
#33

Första kyssen var inte så viktig för mig. Jag minns den inte ens. Så jag tror inte att man behöver lägga ner så mycket tanke på just den.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[134643]
2016-09-04 21:14
#34

Lite kul att läsa 15-åriga jags tankar i #16 haha. Jag står fast vid att första kyssen inte spelar någon roll, men däremot så har känslan för mig i alla fall blivit helt annorlunda nu när jag faktiskt är ihop med någon som jag verkligen älskar. Förut var kyssar "bara" kyssar, nu kan de få mig att tappa andan. Med att förlora oskulen är jag väldigt glad över att jag väntade tills jag träffade min nuvarande kille. Självklart får man ligga med vem man vill och när man vill, att förlora oskulden behöver inte vara något stort, men för mig var det det. Och jag behövde vara med någon jag kände mig 100% trygg med, som jag älskade och som älskade mig, annars hade det kunnat gått ordentligt snett tror jag. Men each to their own såklart, jag tycker i alla fall fortfarande inte att första kyssen är så himla viktig :D

Annons:
Kadoor
2016-09-04 21:48
#35

Jag tycker inte att det skall spela så stor roll egentligen, om en vill ligga med eller kyssa många och inte bryr sig så mycket så är det okej. Och det är okej ifall en tycker det är väldigt viktigt. Det är ju väldigt individuellt. Tycker inte riktigt om det där med att det skulle vara dåligt att den en är tillsammans med eller är intresserad av har haft mycket sex. Däremot är det ju en stor skillnad om hen ligger runt med andra eller kysser andra under tiden en själv är på g eller tillsammans med personen.
Själv bryr jag mig inte så mycket. Jag är oskuld och 18 år och blev kyss första gången när jag var 16-17, så. Är själv demisexuell så skulle inte vara med någon mer intimt förrän jag har ett starkt band till personen, inte ens kyssar typ.. Så det är väl på sätt och vis stort, även om jag inte tycker det är viktigt.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Upp till toppen
Annons: